244213

پیش بینی بورس امروز 8 خرداد 1402 / انتظارات منفی در بازار سهام

دنیای معدن: افزایش 57 درصدی صف‌های فروش و رشد 74 درصدی خروج پول حقیقی نشان از انتظارات منفی سهامداران و معامله گران دارد.

به گزارش دنیای معدن، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام برای دومین روز نزول کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 8 خرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 54 هزار و 198 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 26 هزار و 389 واحد نزول کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  737 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس افت 5 هزار و 619 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 126 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 551 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 19 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 81 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار)، شرکت‌ توریستی و رفاهی آبادگران ایران (آباد) و شرکت سامان گستر اصفهان (ثامان) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت مبین وان کیش (اوان)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) و شرکت سرمایه گذاری پویا (وپویا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای کوثر (شرکت داروسازی کوثر)، قپیرا (شرکت قند پیرانشهر) و کطبس (شرکت زغال سنگ نگین طبس) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم) و شرکت آسیا سیر ارس (حآسا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 73 نماد صف خرید داشتند و 170 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 28 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 4 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 57 درصدی به 819 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس امروز 

معاملات دیروز بورس تهران با روند نزولی شاخص کل آغاز شد و در 15 دقیقه ابتدایی شاخص با افت 16 هزار واحدی به کانال 2.2 میلیونی سقوط کرد.  

 روند نزولی شاخص تا پایان ادامه یافت و شاخص نسبت به روز قبل 54 هزار واحد پایین‌تر ایستاد. شاخص هم وزن نیز روند مشابهی را طی کرد و بیش از 26 هزار واحد تنزل کرد. 

در پایان، تعداد نمادهای قرمزپوش بازار نیز بیشتر بود و 81 درصد نمادها قرمزپوش بودند. 

نمادهای فولاد، کچاد، شستا، نوری، تاپیکو و خودرو بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. در مقابل میدکو، فارس، خزامیا و سصفها بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه فروش حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی 35 میلیون و 900 هزار تومان و سرانه خرید 28 میلیون و 300 هزار تومان بود. 

تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار نیز افزایش یافت و با رشد 74 درصدی به 2 هزار و 98 میلیارد رسید. نمادهای شپنا، شستا، خساپا، وبصادر، وبملت، وتجارت، فملی، شتران، خودرو، فولاد و میدکو بیشترین خروج سرمایه را داشتند. در مقابل خزامیا، شلعاب، لپارس، وگستر و غبشهر بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند. 

بنابراین در معاملات دیروز بازار سمت و سوی نزولی داشت. افزایش 57 درصدی صف‌های فروش و رشد 74 درصدی خروج پول حقیقی نشان از انتظارات منفی سهامداران و معامله گران دارد. با این وصف، به نظر می‌رسد امروز نیز نیروهای نزولی بر بازار غلبه داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید