244199

سقوط بورس به کانال 2.2 میلیونی / خروج سرمایه به 2 همت رسید

دنیای معدن: روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و 2 هزار و 98 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز شنبه افزایش 73 درصدی داشته است.

به گزارش دنیای معدن، در معاملات روز یکشنبه، 7 خرداد 1402،  شاخص بورس تهران 54 هزار و 198 واحد نسبت به روز کاری گذشته تنزل کرد و تا سطح 2 میلیون و 257 هزار و 23 واحد پایین آمد. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با ریزش 26 هزار و 389  واحدی در رقم 754 هزار و 423 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با کاهش 737 واحدی به رقم 28 هزار و 304 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افت 5 هزار و 619 واحد به سطح 136 هزار و 850 واحد رسید. 

افزایش خروج پول حقیقی از بازار سهام

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام  منفی شد و 2 هزار و 98 میلیارد تومان  پول حقیقی از بازار سهام  خارج شد که نسبت به روز شنبه افزایش 73 درصدی داشته است.

امروز نماد شپنا برای دومین روز متوالی بیشترین خروج پول را داشت که ارزش آن 84 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای شستا، خساپا و وبصادر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی   به نمادهای خزامیا، شلعاب و لپارس اختصاص داشت. 

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، کچاد و شستا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل نمادهای میدکو، فارس و خزامیا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای آریا، وسپهر و هرمز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای عالیس، مارون و وپویا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز پی‌پاد بیشترین تراکنش را داشت و خزامیا و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز خاور، کرمان و زملارد بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 35 هزار و 895 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 20 هزار و 489 میلیارد تومان بود که 57 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 4 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 11 هزار و 560 میلیارد تومان رسید. 

بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات امروز نماد خزامیا (شرکت زامیاد) بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 278 میلیارد تومان بود. 

پس از خزامیا، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و خاور رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خساپا و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) با تعداد 831 میلیون و 95 هزار و 854 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد وبملت و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات یکشنبه، 73 نماد صف خرید داشتند و 170 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 28 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 4 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 57 درصدی به 819 میلیارد تومان رسید. 

 

دیدگاهتان را بنویسید