244062

پیش بینی بورس امروز ۳ خرداد ۱۴۰۱

دنیای معدن: دیروز شاخص کل برای سومین روز متوالی رشد کرد و بازار با مازاد تقاضا مواجه بود.

به گزارش دنیای معدن، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه ۳ خرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۱۲ هزار و ۲۹۲ واحد صعود کرد و به رقم ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۹۹ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۱۴ هزار و ۲۸۸ واحد بالا آمد و در رقم ۷۹۱ هزار و ۱۴۲ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۲۵۶ واحد رشد کرد و به رقم ۲۹ هزار و ۴۹۷ واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش هزار و ۸۹۵ واحدی داشت و به سطح ۱۴۴ هزار و ۱۸۵ واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ۴۲۲ نماد رشد قیمت و ۲۵۵ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۶۲ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت کمک فنر ایند امین (خکمک)، شرکت نیرومحرکه (خمحرکه) و شرکت صنایع شیمیایی سینا (شسینا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر (زملارد)، شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) و شرکت فرابورس ایران (فرابورس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های خنصیر (شرکت مهندسی نصیر ماشین)، فمراد (شرکت آلومراد) و ونفت (شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند)، شرکت فولاد شاهرود (فرود) و شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

 

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۱۶۳ نماد صف خرید داشتند و ۲۹ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۸ درصدی نسبت به روز قبل به هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۳۱ درصدی به ۱۵۳ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در ۳ روز اخیر شاخص روند صعودی داشته و دیروز نیز رشد ۱۲ هزار واحدی را ثبت کرد.

دیروز نماد‌های اخابر، میدکو، ومعادن، وکغدیر و رمپنا بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند. در مقابل سه نماد بزرگ بازار؛ فملی، فولاد و فارس شاخص کل را پایین کشیدند.

دی عین حال، دیروز ارزش معاملات خرد کاهش پیدا کرد و با افت ۳ درصدی، به رقم ۱۲ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان رسید.

اما برای دومین روز متوالی ورود پول حقیقی تداوم داشت و ۲۶۷ میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار وارد شد. دیروز نماد‌های خپویش، ثبهساز، انرژی، وکغدیر، فرابورس، ومعادن، اخابر، وبیمه، زفکا و ثشاهد بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

همچنین سرانه خرید حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی ۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

بدین ترتیب شاخص توانست جایگاه خود در کانال ۲.۳ میلیونی را تثبیت کند، اما رشد شاخص کمتر از روز قبل بود، همچنان که ورود پول نیز کاهش چشمگیری داشت. با این حال با توجه مازاد تقاضای قابل توجه در بازار به نظر می‌رسد امروز نیز طرف تقاضا سنگین‌تر از سمت عرضه باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید