242809

ثبت رکورد‌های جدیدبورس تهران در این هفته

دنیای معدن: بورس تهران در این هفته شاهد ثبت رکورد‌های جدیدی بود. در این هفته ارزش معاملات خرد روزانه رکورد ۲۷ ماهه خود را با ۱۹ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان شکست و شاخص کل هم‌وزن نیز رکورد تاریخی تغییرات ترازی مثبت روزانه خود را با افزایش بیش از ۲۵ هزار واحد در روز شنبه به ثبت رساند.

به گزارش دنیای معدن، پیش بینی بورس - مخاطب24:هفته سوم فروردین ماه ۱۴۰۲ برای بازار سهام به یاد ماندنی شد. در این هفته، اولین روز معاملاتی با رشد ۲۵ هزار و ۴۷۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن همراه بود که در تاریخچه تغییرات مثبت این شاخص بی‌سابقه بوده است. علاوه بر این، ارزش معاملات خرد در این روز به ۱۷ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان رسید و هزار و ۲۵۴ میلیارد تومان خالص جریان پول حقیقی برای بازار سهام به ثبت رسید.

شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن بورس تهران در دو روز ابتدایی این هفته ترازی را تجربه کردند که برای اولین بار با آن مواجه می‌شدند. در روز دوشنبه نیز با وجود خروج هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام و ریزش شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن بورس تهران، معاملات سهامی با رکود مواجه نبود و ارزش معاملات خرد روزانه رکورد ۲۷ ماهه خود را با ۱۹ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان شکست.

علاوه بر رکورد شکنی‌های متعدد روزانه، در این هفته شاهد تغییر رکورد‌های هفتگی نیز بودیم. متوسط ارزش معاملات خرد روزانه در این هفته با ۲۴ درصد افزایش به نسبت هفته قبل به ۱۶ هزار و ۸۲۲ میلیارد تومان رسید که از ابتدای سال ۱۴۰۱ بی سابقه بوده است. نکته قابل تأمل دومین هفته‌ای است که بیشترین متوسط ارزش معاملات خرد را از ابتدای سال گذشته داشته که متعلق به دومین هفته فروردین ماه ۱۴۰۲ با متوسط ارزش معاملات خرد روزانه ۱۳ هزار و ۵۳۹ میلیارد تومانی است.

بیشترین خالص جریان پول حقیقی هفتگی نیز از ابتدای سال ۱۴۰۱ به این هفته با هزار و ۹۰۸ میلیارد تومان اختصاص می‌یابد. جایگاه دوم نیز متعلق به هفته اول فروردین ماه ۱۴۰۲ با خالص جریان پول حقیقی هزار و ۶۶۰ میلیارد تومانی است. کمترین خالص جریان پول حقیقی هفته نیز در این ۱۳ ماه به هفته دوم و اول بهمن ماه با منفی ۳ هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان و منفی ۲ هزار و ۹۶۹ میلیارد تومان باز می‌گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید