242395

کانال 2 میلیون واحدی شاخص بورس پس گرفته شد

دنیای معدن: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بعد از مدتها دوباره وارد کانال 2 میلیون واحدی شد.

به گزارش دنیای معدن از فارس، اواخر سال 1390 که شاخص کل به رقم 2 میلیون واحد رسیده بود، بعد از آن روند رشد شاخص متوقف شده و کاهش یافت به گونه‌ای که در محدوده 1.2 تا 1.3 میلیون واحد در نوسان بود، اما بعد از آن دوباره روند رو به رشد به خود گرفت و از اواخر سال گذشته نیز دوباره روند رو به رشد در شاخص پیدا شد و در سال جاری نیز روند رشد شاخص ادامه یافت و لحظاتی قبل شاخص کل بورس کانال 2 میلیون واحدی را پس گرفت و تاکنون با افزایش 18 هزار و 264 واحد به رقم 2 میلیون و 16 هزار و 546 واحد رسیده است. همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش 1778 واحد به رقم 594 هزار و 332 واحد رسیده است.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 469 هزار میلیارد تومان رسیده است. همه شاخص‌های بورس امروز سبز هستند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت 91 صدم درصد رشد کردندو شاخص هم‌وزن 3 دهم درصد افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد از دلایل مهم رشد بازار بورس، رشد نرخ دلار در بازار آزاد بوده است که چشم‌ا نداز مثبتی برای شرکت‌های صادرکننده بورسی از جمله شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی را فراهم کرده و از طرفی سرمایه‌های سرگردان بعد از بازار ارز به سمت بازار سرمایه و بازار ملک و املاک حرکت کرده‌اند. در عین حال نباید ریسک و نوسان را در بازار سرمایه نادیده گرفت و قبل از سرمایه‌گذاری باید حتما مطالعه، مشورت و تحلیل صورت گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید