238131

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

فاطمی امین ۶ هزار معدن راکد را تعیین تکلیف کرد/ استیضاح زودهنگام است

دنیای معدن- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، عملکرد فاطمی امین در ساماندهی بازار سیمان و فولاد، تعیین تکلیف ۶ هزار معدن راکد و تلاش برای واگذاری صنایع خودرو سازی به بخش خصوصی را مثبت ارزیابی کردو با استیضاح وزیر صمت مخالفت کرد.

به گزارش دنیای معدن، حجت الله فیروزی در مورد طرح استیضاح وزیر صمت گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بررسی طرح استیضاح وزیر صمت تا ۱۰ روز آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت. استیضاح حق نمایندگان است، صرف نظر از وجود ایراداتی که در همه وزراتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، اما باید چند موضوع در مورد عملکرد وزیر صمت مورد توجه  نمایندگان قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس جهت گیری فاطمی امین در حوزه کاری خود را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: برای قضاوت در مورد دستگاههای اجرایی باید جهت گیری این سازمان‌ها مورد بررسی قرار گیرد، با توجه به برنامه‌های سید رضا فاطمی امین، جهت گیری‌های وی در حوزه صنعت ، معدن و تجارت، جهت گیری کاملا درستی  بوده است.

وزیر صمت بازار سیمان و فولاد را از نابه سامانی نجات داد

نماینده مردم فسا با بیان اینکه بر اساس شاخص‌ها می‌توان عملکرد وزراتخانه‌ها را ارزیابی کرد، عنوان داشت: عملکرد وزارت صمت بر اساس شاخص‌ها قابل ارزیابی است، شاخص‌های این حوزه  نشان می‌دهد که عملکرد وزیر صمت موفق بوده است.

فیروزی با اشاره به رشد تولیدات صنایع فولادی کشور گفت: حجم تولید صنایع فولادی کشور نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است در دولت گذشته شاهد نابسامانی عجیبی در قیمت انواع محصولات فولادی بودیم،  انواع میل گرد، نبشی و مصالح ساختمانی در بازار پیدا نمی‌شد اما پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، تولید این محصولات افزایش یافت و قیمت آن ثبات رسید. این اقدام دستاورد موفقی برای وزیر صمت بوده است.

وی  در مورد تامین سیمان مورد نیاز کشور هم گفت: اواخر دولت گذشته در حوزه  تامین سیمان وضعیت بسیار نابسامانی در کشور وجود  داشت و  با کمیاب شدن سیمان،  قیمت آن هم  به شدت افزایش یافت، اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم تولید سیمان افزایش پیدا کرد و قیمت آن هم برای مصرف کننده و تولید کننده منطقی شد.

فاطمی امین ۶ هزار معدن راکد را تعیین تکلیف کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به پیگیری وزرات صمت برای فعال نمودن معادن تعطیل شده در کشور اظهار داشت: در اواخر دولت گذشته حدود ۶ هزار معدن راکد ، تعطیل و بلاتکلیف در کشور وجود داشت، با پیگیری وزرات صمت، وضعیت معادن راکد مشخص شد و قرار است برای شروع فعالیت، این معادن به مزایده گذاشته شود این اتفاق بزرگ و رو به جلوی برای توسعه معادن در کشور است .

وی  سیاستگذاری وزرات صمت در حوزه  توسعه صنایع معدنی را رو به  گسترش عنوان کرد و گفت: وزرات صمت در کنار توسعه صنایع معدنی  به توسعه صنایع مس در کشور که ارزش افزوده بیشتری دارد توجه ویژه ای کرده است چون مس بازار بهتری در جهان دارد و مورد نیاز کشور است، این تحول بزرگ در توسعه صنایع فولادی، حرکت بسیار هوشمندانه با هدف گذاری مطلوب برای کشور است.

فاطمی امین وارث مشکلات سنواتی صنعت خودرو بوده است

فیروزی با بیان اینکه وزیر صمت وارث مشکلات تاریخی در حوزه خودروسازی است،گفت: هدف گذاری و برنامه ریزی‌های این وزراتخانه در حوزه خودرو هم مناسب است و موجب افزایش تولید خودرودر کشور شده است.

وی افزود: شاخص‌ها نشان می‌دهد که بازار خودرو به تعادل رسیده است و این وزراتخانه هم با اجرای قانون ساماندهی بازار خودرو می تواند با واردات مدیریت شده خودرو، به تنظیم  بازار کمک کند و پاسخگوی بخشی از نیازهای جامعه باشد البته مشکلاتی در این حوزه وجود دارد و نمی توان یکساله این مسائل و مشکلات حل شوند اما مهم این است که هدف گذاری و روند رو به رشدی برای توسعه این صنعت شکل گرفته است.

عزم وزارت صمت برای واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی 

نماینده مردم فسا با بیان اینکه وزرات صمت آمادگی واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی را دارد گفت: این وزراتخانه در تلاش است تا بخش خصوصی در این صنعت بکار گیری شوند و اموال و دارایی های مربوط به دولت در این بخش هم  قیمت گذاری و به بخش خصوصی واگذار شوند این مطالبه مردم و مجلس در حال انجام است  و در مجموع تلاش و اقدامات وزیر صمت در این زمینه مثبت است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به رشد تجارت در کشور تصریح کرد: طبق گزارش مرکز آمار و وزارت صمت، صادرات محصولات صنعتی از کشور به صورت معنا داری افزایش پیدا کرده است.

تغییر مدیریتی مشکلات و مسائل این وزراتخانه را حل نمی کند ، استیضاح زود هنگام است

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه مخالف استیضاح  فاطمی امین هستم گفت: معتقدم تغییر مدیریتی مشکلات و مسائل این وزراتخانه را حل نمی کند الان برای استیضاح زود است این وزراتخانه حاصل تجمیع چهار وزراتخانه است و مجموعه بسیار مهم و کلیدی است و بالاخره باید فرصت به وزیر دهیم که بتواند برنامه هایش را اجرا کند واین توان و تعهد و صداقت را در فاطمی امین می بینم که این برنامه ها را اجرا کند و مطمئن هستم سال آینده  روند رو به رشد  و وضعیت بهتری خواهیم داشت .

فیروزی مشکلات زیر ساختی را شامل همه نهادها دانست و گفت: برای حل مشکلات و چالش ها در حوزه زیر ساختی باید انسجامی در کشور شکل گیرد، دولت و مجلس و سایر دستگاهها  هم کمک کنند تا بتوانیم از این وضعیت گذر کنیم و واحدهای که تامین کننده مالی هستند در تامین سرمایه اولیه برای تولید و تامین سرمایه در گردش  فعالند پای کار بیایند و به وزراتخانه متولی امر، صنعت، معدن و تجارت کمک کنند تا  بتوانیم از این شرایط گذر کنیم و به نقطه بهتری برسیم.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهرماه اعلام کرد  با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود. مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر محترم حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید