235764

نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس:

سازمان ایمیدرو به تکالیف خود در قبال معادن استان کرمانشاه عمل کند

دنیای معدن - نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از پهنه‌های معدنی شناخته شده در استان کرمانشاه گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور (ایمیدرو) در کرمانشاه تکالیف و وظایف خودش را به درستی انجام نداده و تنها به شناسایی معادن در این استان اکتفاء کرده است.

به گزارش دنیای معدن، حجت الاسلام « سیدجواد حسینی‌کیا» روز پنجشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که در سرسرای اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، افزود: استان کرمانشاه در حوزه معادن حرف زیادی برای گفتن دارد اما تاکنون به آن بی توجهی شده و ظرفیت های خوب معدنی ما معطل و بدون سرمایه گذار مانده است.

وی با بیان اینکه هدف از سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان کرمانشاه است گفت: در تهران تمام مشکلات و مسائل فعالان اقتصادی استان را پیگیری خواهیم کرد.

حجت الاسلام حسینی کیا در ادامه با اشاره به وجود صنایع مهم و راهبردی نیمه تمام استان مانند "بیو اتانول" و "بیوایمپلنت"، تصریح کرد: سازمان ایدور نیز با توجه به وجود تعداد زیادی از کارخانه و تولیدی ها نیمه فعال و نیمه تمام در کرمانشاه تکلیف خودش را به خوبی اجرا نکرده که باید پیگیری شود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین از اختیارات محدود بانک های عامل در سطح استان در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی انتقاد کرد و گفت: بانک های عامل در استان ها اختیار کمی برای پرداخت وام های با رقم بالای پنج میلیارد تومان دارند و برای پرداخت تسهیلات بیشتر باید ماه منتظر اجازه از مرکز ( تهران) باشند و این روند انجام فعالیت ها را خیلی طولانی می کند.

حجت الاسلام حسینی کیا با اشاره به انتقاد بخش خصوصی و کارخانه داران از قیمت گذاری بازار بورس کالا گفت: ما نمایندگان نیز به این امر گله مند هستیم و باید لیدر و کسانی که این بازار را مدیریت می کنند، خودشان از کار سهامداری خارج شوند و در قیمت گذاری ها تاثیر گذار نباشند تا طبق قانون بازار قیمت ها به تعادل عرضه و تقاضا برسد.

 وی در پایان همچنین با اشاره به زمزمه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: من نماینده نیز دیدگاه مثبتی نسبت به طرح این موضوع ندارم و معتقدیم این نیاز به بررسی کار کارشناسی چند ساله دارد.

در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۷۸۰ واحد صنعتی و ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و حدود ۳۰ هزار نفر هم در حوزه صنعت مشغول به کار هستند.

در حال حاضر تعداد ۸۴ پروانه اکتشاف و ۲۲۲ پروانه بهره‌برداری معادن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده است.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرماناه تعداد کل معادن استان را ۲۲۲ فقره اعلام کرد که از این تعداد ۱۷۶ فقره فعال است.

 

دیدگاهتان را بنویسید