233649

معاون امور معادن سازمان صمت استان:

باید جلوی خروج سنگ خام از استان همدان گرفته شود

دنیای معدن: معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: برای ۳۰۲ معدن در این استان پروانه بهره برداری با ۲۱ میلیون تن برداشت صادر شده است.

به گزارش دنیای معدن؛ محمد احمدی در گفت وگویی، با تأکید بر اینکه باید به سمت فرآوری در داخل استان و عدم خروج سنگ خام از استان برویم، افزود: همدان بر روی زون سنندج-سیرجان قرار گرفته که مرکز سنگ های معادن یا ساختمانی و یا کانی های صنعتی است.

وی با بیان اینکه به علت نداشتن بازار مصرف از ۲۱ میلیون تن برداشت تنها ۱۴.۵ میلیون تن ماده معدنی در استان استخراج می شود، اضافه کرد: باید استحصال و فرآوری مواد معدنی را به سقف نزدیک کنیم، از طرفی تنها دو معدن آندولوزیت در کشور وجود دارد که خلوص معدن همدان بهتر است.

احمدی با اشاره به اینکه افزایش هزینه سوخت و حمل ونقل باعث شده فرآوری در خارج از استان به صرفه نباشد، تصریح کرد: علاوه بر این فرآوری در داخل استان به اقتصاد همدانی ها کمک می کند.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پایان بر لزوم معرفی معادن به نحو احسن تأکید کرد و گفت: در تحریم ها همه بخش ها به جز معدن که به خارج کشور وابسته نیست، آسیب پذیر هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید