233012

در استان همدان ؛

از سر گیری فعالیت ۲۰ معدن راکد تا پایان سال

دنیای معدن: رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان گفت: ۲۰ معدن راکد استان با برنامه ریزی های انجام شده برای رفع موانع پیش رو، تا پایان سال احیا و فعال خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن ؛ احمد شانیان گفت : این واحد های معدنی به دلایلی همچون مسایل مالی و سرمایه گذار، مشکلات زیست محیطی و نقص در ماشین آلات تعطیل و غیر فعال شده اند که با پیگیری و تشکیل جلسات کارشناسی برای رفع موانع موجود، دوباره راه اندازی و فعال خواهند شد.

وی افزود : برهمین اساس سند آمایش صنعت و معدن استان با برش شهرستانی آماده شده و جذب سرمایه گذار و راه اندازی تمامی طرح ها براساس این سند خواهد بود.

شانیان تصریح کرد : با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران (ایمیدرو) و با همکاری سازمان فنی و حرفه ای یکی از بزرگترین مجموعه های آموزش سنگ تراشی و سنگ های قیمتی با نرخ دولتی در استان راه اندازی می شود.

به گفته وی، مراحل کارشناسی بررسی نیاز های سه حوزه صنایع، دانشگاه و پارک علم و فناوری استان انجام و اسناد آن ها تهیه شده که این اقدام نقش موثری در پیشبرد امور مرتبط با توسعه بخش های صنعتی و اقتصادی و رونق تولید مبتنی بر شعار سال دارد.

وی تاکید کرد : از ۲۸۰ معدن استان همدان سنگ های متنوعی استخراج می شود که در گذشته این مواد به صورت خام عرضه می شد که زیبنده استان و توانمندی های آن نیست.

از ۶۷ نوع ماده معدنی کشور ۳۰ نوع در معادن همدان استخراج و فرآوری می شود و در مجموع همدان حدود ۲ میلیارد تن از ذخیره ۶۰ میلیارد تنی اکتشاف شده کشور را داراست.

 

دیدگاهتان را بنویسید