223169

فعالیت ۱۸۰ معدن در استان همدان

دنیای معدن: معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: هم اکنون ۱۸۰ معدن با اشتغالزایی ۲ هزار و پانصد نفردر همدان فعال است.

به گزارش دنیای معدن، محمدهادی احمدی با بیان اینکه وضعیت همدان در بخش معادن رتبه ۱۲ تا ۱۶ کشور را دارد افزود: در حال حاضر ۲۹۸ معدن در استان دارای پروانه بهره برداری است به طوری که از بین ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور ۳۲ ماده در همدان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۷ معدن با توجه به مشکلاتی اعم از معارضان محلی، نبود بازار و مسائل منابع طبیعی در تعطیلی به سر می برند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: ۸۰ درصد مواد معدنی در استان فرآوری می شود و اندک مواردی در بخش سنگ های تزیینی خام فروشی می شود چراکه در این زمینه نیازمند سرمایه گذاری جدید و ایجاد تکنولوژی به روز هستیم.

محمدهادی احمدی با تأکید بر اینکه ۶۰ مورد از معادن تعطیل، اخطار دریافت کرده اند افزود: اقداماتی در راستای بازگشت معادن تعطیل به چرخه تولید انجام شده است که امیدواریم این ۶۰ معدن با حل مشکلات احتمالی به فضای تولید بازگردند.

وی تصریح کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری ۹ مورد پروانه اکتشاف معادن، دو فقره گواهی اکتشاف و پنج مورد پروانه بهره برداری صادر شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید