229824

معادن هرمزگان به افراد توانمند واگذار شود/مدیران باید جسور و ریسک پذیر باشند

دنیای معدن: نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: برای اینکه دستگاه ها به فساد مبتلا نشوند باید ساز و کاری برای پیش گیری اندیشیده شود تا در نهایت مجبور به برخورد با ابزارهای قانونی نباشد.

به گزارش دنیای معدن، حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده صبح امروز (۲۸ بهمن ماه) در دیدار با معاون اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور، اظهار کرد: تعیین تکلیف وضعیت واحدهای راکد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان، اقدامی است که توسط دستگاه قضا و مجموعه دیوان محاسبات آغاز شده است و امیدوارم این موضوع در تمام ابعاد مورد تاکید باشد.

وی با اشاره با ذکر این نکته که باید نظارت جدی بر مجوزها و عملکرد معادن استان هرمزگان وجود داشته باشد، عنوان کرد: برخی معدنی را به ثبت رسانده و آن را به فردی واگذار کرده اند. اما فرد هیچ فعالیتی روی معدن انجام نمی دهد که این موضوع باید حل شود. اگر موانع دولتی سر راه این فرد وجود دارد، برای برطرف کردن آن تلاش شود و اگر توانایی فعال سازی را ندارد، اقدام به واگذاری مجدد شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان این نکته که استان هرمزگان ظرفیت های معدنی بسیار قوی دارد که می توان از آن ها برای تحقق توسعه پایدار استان از آن ها بهره گرفت، تصریح کرد: در صورت اینکه معادن استان به افراد دارای توانمندی واگذار شود، در حوزه معدن شاهد عملکرد بسیار مطلوب تری خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه تقدیم پیش گیری بر درمان باید به عنوان یک مبنا مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: برای اینکه دستگاه ها به فساد مبتلا نشوند باید ساز و کاری برای پیش گیری اندیشیده شود تا در نهایت مجبور به برخورد با ابزارهای قانونی نباشد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش در پیش گیری از بروز تخلف، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی هر چه به مسائل قانونی به ویژه مالی آشناتر باشند، به همان میزان تخلفات نیز کاهش پیدا می کند که تحقق این امر نیازمند به تدوین برنامه است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن تاکید بر تقویت رابطه دیوان محاسبات با دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: ارتباط دیوان محاسبات از طریق کارگاه های آموزشی و جلسات می تواند با دستگاه های اجرایی تقویت شود که این امر باعث می شود از بروز بسیاری از چالش ها در آینده جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، حوزه کاری نهادهای نظارتی را بسیار ظریف دانست و عنوان کرد کرد: دستگاه های نظارتی از یک طرف باید وظیفه نظارتی و قانونی خود را انجام دهند و از طرفی هم نباید به سمت گام بردارند که شجاعت و ریسک پذیری مدیران اجرایی گرفته شود چرا که در این صورت مدیران به سمت ترک فعل حرکت می کنند.

وی بیان کرد: باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که مدیران جسور و ریسک پذیر باشند و فعالیت های خود را به صورت جدی پیگیری کنند و مدیر باید دستگاه نظارتی را یک پشتوانه محکم برای انجام امور مردم و حاکمیتی بداند.

 

دیدگاهتان را بنویسید