229772

دلایل رشد 75 درصدی فروش گل گهر؛ اشتهای مشتریان یا برنامه های جدید «کگل»

دنیای معدن: شرکت گل گهر از ابتدای سال مالی تا انتهای دی ماه امسال فروشی بیش از ۳۸۴.۱ هزار میلیارد ریال داشته که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل که عدد ۲۲۰.۵ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده با رشد ۷۵ درصدی فروش همراه شده است. اتفاقی که دلایلی را در دل خود جای داده و می تواند درشرایط بد بازار سرمایه، سهامداران «کگل» را نسبت به در اختیار داشتن این سهم امیدوار کند.

به گزارش دنیای معدن، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر موفق شد در 10 ماهه سال جاری رشد 75 درصدی را در فروش ثبت کند. بار اصلی این رشد بر دوش کنسانتره و گندله بوده که به ترتیب ۱.۲۱۵.۶۷۶ و ۱.۰۲۰.۲۴۸ تن تولید را در دی ماه ثبت کرده اند.

آن طور که مشخص است، تمرکز اصلی گل گهر در این مدت بر تولید کنسانتره و گندله بوده که حال در ماه های پایانی سال می توان نتیجه آن را دید.

بدون شک یکی از دلایل اصلی برای این رشد، اعمال تغییرات فنی در حوزه افزایش کمی و کیفی تولید است. شرکت معدنی و صنعتی گل گهر برای افزایش کمی و کیفی تولید برنامه ریزی هایی را در دستور کار قرار داد که نتیجه آن رشد 75 درصدی فروش بود. تغییر در سیستم های تولید و کاهش هدر رفت مواد اولیه یکی از موضوعات مهم در رشد تولید خواهد بود که نقش مستقیم در افزایش فروش خواهد داشت.

از جمله طرح هایی که پس از طی مراحل به مرحله اجرا رسیده می توان به پروژه های پیش فرآوری خط ۴ کنسانتره و ایجاد ظرفیت اضافه در تولید با حذف بخشی از باطله خوراک به صورت خشک و کاهش مصرف انرژی و آب، بهینه سازی سیستم های غبارگیر خطوط کنسانتره ۱ تا ۴ و حذف آلودگی های محیطی و افزایش سلامت نیروی انسانی و جلوگیری از هدر رفت مواد، اجرای سیستم بای پس سرندهای گندله سازی۱ جهت کاهش توقفات کوره و توقف تولید، اصلاح ایستگاه تعویض پالت کارهای گندله ۲ به منظور کاهش زمان توقف تولید، طراحی و اجرای سیستم باردهی به واحد پیش فرآوری خطوط ۵ تا ۷ کنسانتره جهت بهبود کیفیت خوراک خطوط مذکور، طراحی و اجرای پروژه برق رسانی معدن۱ در راستای افزایش دسترسی و آماده به کاری ماشین آلات معدن کاری و سنگ شکنی کارخانه تغلیظ، طراحی، احداث و تجهیز اتاق کنترل جدید گندله سازی ۱ در جهت بهینه سازی سیستم کنترلی و افزایش ایمنی و سلامت کارکنان اشاره کرد.

این اقدامات گامی مهم در جهت افزایش تولید خواهد بود که نقش گل گهر را در زنجیره ارزش فولاد بیش از گذشته می کند.

گل گهر در یکی دو سال اخیر در تلاش است تا سهم خود را در بازار داخلی و به دنبال آن بازار خارجی بیشتر کند.

اما موضوع دیگر به نگرانی واحدهای تولیدی دیگر برای تامین مواد اولیه باز می گردد. بسیاری از واحدها در ماه های پایانی سال به دنبال خرید مواد اولیه بیشتر و دپوی آن برای ماه های پیش رو هستند زیرا خرید در ماه های بعدی می تواند دستخوش تغییراتی از جمله تغییرات قیمتی شود. برنامه ریزی برای تولید در سال آینده با توجه به بحران های موجود در حوزه انرژی که پیش بینی می شود از سال جاری سخت تر باشد، می تواند از عوامل تاثیر گذار در افزایش فروش این مجموعه باشد.

این شرکت در ۱۰ماهه اول امسال توانسته است بیش از ۱۳.۱ میلیون تن کنستانتره و ۱۰.۲ میلیون تن گندله تولید کند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد ۲ درصدی را نشان می دهد.البته گل گهر در سال گذشته با تولید ۴۲ درصد کنسانتره و ۲۷ درصد گندله در جایگاه بزرگترین تولیدکننده این محصولات قرار گرفت که حال با رشد دو درصدی در سال جاری می توان شاهد تثبیت این جایگاه برای گل گهر بود که بی شک در وضعیت نماد «کگل» نیز تاثیر مثبت خواهد داشت.

برنامه ریزی این مجموعه درجهت افزایش تولید و فروش، سهامداران را در شرایط مناسب بازار سرمایه نسبت به حفظ این سهم امیدوار می کند که در نهایت پشتوانه ای برای اجرای طرح های پیش رو خواهد بود.

با نگاهی کلی به عملکرد شرکت معدنی و صنعتی گل گهر می توان به این نتیجه رسید که تغییر نگاه مدیریتی و حرکت در مسیر توسعه پایدار شرکت ها را به تغییرات کمی و کیفی وادار خواهد کرد تا با افزایش بهره وری با سوددهی بیشتر دست یافته و در ادامه بتوانند پروژه های توسعه ای را با سرعت بیشتری پیش ببرند.تیتر20

 

دیدگاهتان را بنویسید