224217

چین فعالیت های اکتشاف منابع معدنی استراتژیک خود را توسعه می دهد

دنیای معدن - رویترز/بلومبرگ: یک برنامه ریز ارشد اقتصادی چین روز جمعه اظهار داشت که این کشور قصد دارد فعالیت های اکتشاف منابع معدنی استراتژیک خود از جمله نفت، گاز طبیعی، مس، کروم، تنگستن، خاک های کمیاب و غیره را طی سال های 2021 تا 2025 افزایش دهد.

به گزارش دنیای معدن، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین در وبسایت خود از طرح دولت برای توسعه فعالیت های خود در مناطق معدنی این کشور رونمایی کرد.

همچنین براساس اطلاعات منتشر شده در این وبسایت احتمالاً چین با تلاش‌های صورت گرفته در مذاکرات کنفرانس 2021 تغییرات آب‌ و هوایی سازمان ملل متحد (COP26) در راستای حذف تدریجی مصرف زغال سنگ در سراسر جهان و ترغیب کشورها به افزایش برنامه های کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود در سال آینده، مخالفت خواهد کرد.

به گفته یک فرد مطلع در این خصوص که خواست نامش فاش نشود، نگرانی های چین در خصوص امنیت انرژی، این کشور را بر آن داشته تا از حمایت های خود برای حذف زغال سنگ دست بردارد.

در حالی که چین قصد دارد تا انتشار دی اکسید کربن خود را قبل از 2030 از نقطه اوج گذرانده و در گام دوم پیش از سال 2060 انتشار کربن را به سطح خنثی برساند، این کشور اکنون در چنگال بحران انرژی گرفتار است و در حال افزایش تولید زغال سنگ به سطوح بی سابقه ای می باشد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید