222457

شیلی 400 هزار تن از ذخایر لیتیوم را برای اکتشاف عرضه می کند

دنیای معدن -MINING: شیلی مزایده ای را برای اکتشاف و تولید 400 هزار تن لیتیوم باز می کند.این اقدام در تلاش برای بازپس گیری سهم بازار و برآوردن تقاضای فزاینده برای این فلز مورد استفاده در وسایل نقلیه برقی و دستگاه هایی با تکنولوژی بالا صورت می گیرد.

به گزارش دنیای معدن، این کشور تولیدکننده مس که دارای بزرگترین ذخایر لیتیوم شناخته شده در جهان نیز است اعلام کرده که قوانین مزایده را در اختیار شرکت های داخلی و خارجی برای 5 سهمیه هر یک به میزان 80 هزار تن قرار می دهد.

وزارت معادن این کشور در بیانیه ای اعلام کرد: شرکت هایی که مجوز دریافت می کنند، 7 سال برای اکتشاف و توسعه پروژه ها زمان خواهند داشت که تا 2 سال دیگر قابل تمدید بوده و 20 سال نیز امکان تولید خواهند داشت.

شیلی که تا سال 2018 برترین تولیدکننده لیتیوم در جهان بود، جایگاه خود را به استرالیا واگذار کرد و تقریبا در شرایط نزولی بیشتری قرار دارد چراکه پیش بینی می شود که چین تا پایان دهه، دومین تولیدکننده بزرگ این فلز شود.

این کشور در حال حاضر حدود 29 درصد از عرضه جهان را تولید می کند اما قصد دارد تولید خود را تا سال 2025 دو برابر کند و به حدود 250 هزار تن لیتیوم کربنات (LCE) برساند.

بر اساس پیش بینی های این وزارتخانه، تقاضای جهانی برای این فلز تا سال 2030 چهار برابر می شود و به 1.8 میلیون تن لیتیوم می رسد. درحالی که پیش بینی می شود عرضه موجود تا آن زمان 1.5 میلیون تن باشد.

در حال حاضر دو معدنکار برتر لیتیوم جهان یعنی Albemarle و SQM این فلز را در بیابان آتاکاما شیلی به عنوان یکی از خشک ترین نقاط روی زمین استخراج می کنند.

استفاده شرکت ها از آب در فرآیند استخراج لیتیوم به چالشی بزرگ تبدیل شده و برنامه های توسعه آنها را به خطر انداخته است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید