221752

رشد جایگاه ایران در بازارهای صادراتی با فرآوری محصولات معدنی

دنیای معدن - مردانی گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی در حوزه سنگ های معدنی و زینتی حرف های زیادی برای گفتن دارد، بایستی تلاش شود تا از خام فروشی در این بخش جلوگیری شده تا بتوان در بخش فراوری معدنی جایگاه بهتری را در بازار های صادراتی کسب کرد.

به گزارش دنیای معدن؛ عماد مردانی نائب رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی در گفتگویی در خصوص ظرفیت معادن استان مرکزی گفت: استان مرکزی دارای معادن اکتشاف شده، استخراج شده و ظرفیت های بالقوه ای است که بایستی با شناسایی آن در راستای استخراج آنها حرکت کنیم. البته موانعی در این بین وجود دارد که عدم هماهنگی دستگاه های ذیربط از جمله آن است. برای مثال در همین زمینه نیاز به کسب مجوزهای مختلف از دستگاه های ذیربط از جمله محیط زیست است که متاسفانه ناهماهنگی دستگاه ها باعث شده تا فعالین حوزه معدن با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کنند.

مردانی تصریح کرد: تسهیل صدور مجوز در حوزه معدن راهکار اصلی است که باعث جذب سرمایه گذاران خواهد شد. همچنین نیاز به حمایت های بانکی در این زمینه به شدت وجود دارد چرا که سرمایه گذاری در این حوزه نیازمند مبالغ بسیار بالایی است. لذا حمایت های بانکی تاثیر بسیاری در ترغیب سرمایه گذاران دارد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان در حوزه سنگ های معدنی و زینتی(عمده ترین بخش معدنی استان مرکزی) حرف های زیادی برای گفتن دارد، بایستی تلاش شود تا از خام فروشی در این بخش جلوگیری شده تا بتوان در بخش فراوری معدنی(کانی های فلزی و غیر فلزی) نیز جایگاه بهتری را در بازار های صادراتی کسب کرد و ارزش افزوده بسیار خوبی برای استان و کشور به همراه داشت. نائب رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: پتانسیل استان در زمینه معدن بسیار بیشتر از مقدار فعلی است و همین امر طلب می کند تا مسئولین امر و سیاست گذاران در این حوزه با تلاش مضاعف، حمایت از سرمایه گذاران را جزو اصلی ترین برنامه های خود قرار دهند. انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید