221672

ابراهیم جمیلی رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با دنیای معدن:

مشکلات معدن نه با مصاحبه حل می‌شود نه طرح‌های کاغذی

دنیای معدن-محبوبه ناطق: کشور ما پتانسیلهای معدنی زیادی دارد و به عنوان رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی تمام تلاشم را به کار خواهم بست تا سرمایه‌گذاری در معدن به ویژه در بخش فرآوری مواد معدنی و اکتشافات عمیق تشویق شود.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با دنیای معدن با بیان این مطلب گفت: متاسفانه در معدن اهلیت مورد توجه قرار نگرفته و شاهد آن هستیم که تعداد زیادی از معادن غیرفعال هستند. برنامه‌های خوبی برای فعال کردن معادن خواهیم داشت چرا که معتقدیم فعالسازی این معادن به معنای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و قطع وابستگی به دیگران است.

ابراهیم جمیلی با بیان اینکه باید به صورت عملی برای اینها برنامه داشته باشیم افزود: گاهی اوقات می‌بینیم روی کاغذ یکسری چیزها را پیش‌بینی می‌کنند در حالی که این مسائل نه با مصاحبه حل می‌شود نه طرح‌های کاغذی بلکه باید با طرح‌های عملی برای رفع مشکلات معدن‌داران پیش برویم.

وی تصریح کرد: برای این منظور سعی خواهیم داشت با آنها ارتباط موثر داشته باشیم. متاسفانه تشکل‌های معدنی ارتباط کمی با کمیسیون داشتند و تلاش ما این است که این تشکل‌ها با کمیسیون معدن ارتباط بیشتری داشته باشند. کمیسیون همچنین تلاش می‌کند با معدنداران نیز ارتباط بیشتری داشته باشد. ارتباط ما با دولت و مجلس نیز باید بر این اساس پیش برود که بتوانیم اقدامات عملی و به دور از شعارزدگی انجام بدهیم تا مشکلات کاهش یابد.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با دنیای معدن تاکید کرد: تا به حال اقداماتی صورت گرفته اما سعی داریم ارتباط با رسانه به خصوص با رسانه‌هایی که تخصصی کار می‌کنند را تقویت کنیم چون این رسانه‌ها تاثیرگذاری بسیار خوبی بر جامعه معدنی و معدنداران دارند. سعی خواهیم داشت رسانه‌ها در جلسات ما حضور داشته باشند. آنها بازوی ما در شناخت مشکلات و کم و کاستی ها خواهند بود.

جمیلی افزود: البته کمیسیون یک نفر نیست و از 34 نفر عضو رسمی تشکیل شده در همین حدود نیز عضو افتخاری یا عضو مسئول باید داشته باشیم. بنابراین باید سعی شود تمامی این اعضا با رسانه‌ها رابطه قوی و خوبی داشته باشند و صرف ارتباط خوب رئیس کمیسیون با معادن کافی نیست.

گفتنی است 28 شهریور با رای اعضای کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، ابراهیم جمیلی به عنوان رییس کمیسیون انتخاب شد و به جای بهرام شکوری نشست. جمیلی موسس اتاق بازرگانی زنجان، عضو هیات رییسه اتاق ایران و رییس شورای بازرگانی ایران و هند نیز بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید