221732

یکی از محورهای مهم که باید به آن پرداخته شود معادن استان است

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: نیاز امروز استان نهادینه کردن حوزه تولید است که باید تلاش بیشتری شود تا ارزش افزوده محصولات تولیدی استان را افزایش دهیم.

به گزارش دنیای معدن، خلیل قاسمی در اولین جلسه نظام موضوعات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: به دنبال تغییر و تحول اساسی و حرکت به سمت ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه هستیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم دانشگاه های استان متناسب با نیاز صنایع استان به تربیت دانشجویان اقدام کرده و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با صنایع و با مهارت های لازم معرفی نمایند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: محورهای اصلی که باید به خوشه های آبزیان، نخیلات و فولاد در استان اضافه نمود. خوشه معادن استان و صنایع دریایی است که استان از ظرفیتهای خوبی در این محورها شامل می باشد.

قاسمی با اشاره به ظرفیت استان در معادن سنگ آهن، هماتیت و منگنز و همچنین حوزه تولید افزود: امروزه حوزه تولید و اجرا نیاز زنده جامعه هستند که ما می توانیم از ظرفیتهای استان با محوریت دانشگاه و شرکت های دانش بنیان استفاده، و در استان اشتغالزایی ایجاد نماییم.

وی در ادامه اظهار داشت: برای خوشه های خرما، آبزیان در استان باید بعد از تولید چاره ای بیاندیشیم که بعد از سایزبندی ارزش افزوده محصولات تولیدی این دو محصول را بالا ببریم تا صادرکنندگان استان متضرر نشوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در پایان با تاکید بر توجه به مجموعه های دانش بنیان در استان گفت: نقش تشکل هایی همچون اتاق بازرگانی برای افزایش همکاری با مجموعه های دانشگاهی بسیار حائز اهمیت و مهم است.

 

دیدگاهتان را بنویسید