221719

50 واحد معدنی در کردستان پایش و عارضه یابی می شود/ایجاد اشتغال برای 2800 نفر در بخش صنعت استان

دنیای معدن - مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان با بیان اینکه سال گذشته 300 واحد تولیدی در استان پایش شد، گفت: امسال هم 50 واحد معدنی مورد بررسی و پایش و مانع زدایی شود.

به گزارش دنیای معدن، مهدی مه تابانی در گفت وگویی در سنندج اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 99 به نام «جهش تولید»، سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان نیز در همین راستا اقدامات موثری انجام داده است.

وی افزود: در همین راستا سال گذشته 300 واحد تولیدی در استان کردستان پایش و عارضه یابی شد.

مهتابانی بیان کرد: در سال 99 برای پایش واحدهای تولید استان 16 گروه جهادی تشکیل شد که 2 گروه آنها کاملا به صورت تخصصی اقدام به بررسی مشکلات و عارضه یابی واحدهای تولیدی کردند.

پایش 400 واحد صنعتی و معدنی در کردستان

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان با تاکید به اینکه هدف ما کمک به نهضت جهش تولید در بخش صنعت و معدن است اظهار داشت: امسال قرار است 350 واحد صنعتی و 50 واحد معدنی مورد بررسی و پایش قرار گیرد و مانع زدایی لازم نیز انجام شود.

وی در ادامه به برگزاری اولین همایش پایش واحدهای راکد و نیمه فعال استان جهت بازکشت به چرخه تولید در شهرستان سنندج اشاره کرد و گفت: با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چنین همایش هایی برگزار می شود تا مشکلات واحدهای راکد بررسی و رفع شوند.

مهتابانی افزود: اگر واحد تولیدی قصد راه اندازی مجدد داشته باشد ما کمک های لازم را انجام داده و موانع آن را نیز رفع می کنیم.

وی به تقویت و راه اندازی 4 گروه تخصصی پشتیبانی و مانع زدایی اشاره کرد و افزود: این 4 گروه در حوزه های زیرساخت، تحقیق و توسعه، قوانین مقرارات و حقوق، تجارت و بازار و در نهایت مالی و بانکی فعالیت دارند.

نثبیت و ایجاد اشتغال برای 2800 نفر

وی عنوان کرد: یکی از اهداف ما در بخش صنعت کمک به تثبیت و ایجاد اشتغال برای 2800 نفر در واحدهای صنعتی استان کردستان است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه باید میزان رضایتمندی صاحبان صنایع و مشاغل از بسیج 10 درصد ارتقاء یابد، گفت: افزایش تولید صنایع و واحدهای مانع زدایی شده، ارتقاء 20 درصدی حفظ و انسجان بسیجیان صنعت و همچنین افزایش 20 درصدی مراجعه صاحبان صنایع به کلینیک های تخصصی به علت رضایتمندی از بسیج از جمله پیامدهای اهداف تعیین شده است.

وی افزود: افزایش تولید صنایع و واحدهای صنعتی بدین معنی است که واحدهای دو شیفته سه شیفت شده و یا تعداد افراد مشغول بکار در داحد افزایش یابد.

فعالیت 10 کانون بسیج مهندسین صنعت در شهرستان های استان

مه تابانی با بیان اینکه 10 دفتر و کانون بسیج مهندسین صنعت در شهرستانهای استان فعال است بیان کرد: سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس در تمام شهرستانی استان و حتی کشور نیز دفتر دارد که به صورت 24 ساعته در اختیار سازمان صمت است تا مشکلات واحدها بررسی و رفع شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان به مرزی بودن استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: تمام تلاش ما بر این است تا شغل کولبری دراستان کم شده و برای مردم اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

وی در ادامه به هدف گذاری سازمان بسیج مهندسین صنعت در بخش معدن اشاره کرد و افزود: کردستان استانی معدنی و دارای منابع غنی است و ما تلاش می کنیم تا با تثبیت و ایجاد شغل برای 400 نفر در واحدهای معدنی موجب اشتغالزایی هرچه بیشتر در استان شویم.

مه تابانی عنوان کرد: ارتقاء 10 درصدی رضایتمندی صاحبان صنایع و مشاغل از بسیج در سال آینده باید محقق شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: این سازمان در راستای افزایش تولید معادن مانع زدایی شده نیز فعالیت های انجام می دهد تا واحد تولیدی به چرخه تولید بازگردد.

وی با اشاره به اینکه دو کلینیک صنعت و کلینک معدن در کردستان وجود دارد، افزود: افزایش 20 درصدی مراجعه صاحبان صنایع به کلینیک های تخصصی به علت رضایت مندی از بسیج از دیگر برنامه های این سازمان است.

تشکیل قرارگاه پیشرفت و مانع زدایی در استان

وی به تشکیل قرارگاه پیشرفت و مانع زدایی و جهش تولید نیز در استان اشاره کرد و اظهارداشت: قرار است تا پایان مهر امسال روندکاری این قرارگاه انجام شده و به بهره برداری برسد.

مه تابانی گفت: اعضای این قرارگاه از افرادی از دستگاه های دولتی تشکیل شده تا موانع سر راه واحدهای صنعتی و معدنی استان مطرح و مورد بحث وبررسی قرار گیرند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان بابیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی در همین جلسه رفع خواهد شد افزود: این سازمان جهت بازاریابی محصول تولید شده و فروش آن به بهره بردار کمک می کند.

وی گفت: زمانی که میزان فروش محصولات تولید شده در واحد صنعتی و یا معدنی افزایش یابد به تبع آن میزان رضایتمندی و تولید نیز ارتقاء می یابد.

کسب رتبه برتر استان در سطح بسیج مهندسین صنعت

مه تابانی در ادمه به کسب رتبه برتر استان در سطح بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور اشاره کرد و اظهار داشت: 100 درصد وظایف که سال گذشته به سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان محول شده بود، انجام شد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت المقدس استان کردستان بیان کرد: پایه مطالعات و تحقیقات امسال در شش ماه نخست سال انجام شده و در نیم سال دوم این مطالعات عملیاتی شده و حالت اجرایی پیدا می کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه ما برای مطالعات خود از بهترین اساتید دانشگاهی و متخصیص کار استفاده می کنیم افزود: تحقیقات نیز توسط هیئت های اندیشه ورز و کمیته های تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید