221724

هپکو روی غلتک تولید

دنیای معدن - با انعقاد قرارداد های جدید و راه اندازی دوباره ۵ خط تولید ابر صنعت تولید ماشین آلات راهسازی ایران زندگی دوباره به این کارخانه ریشه دارایرانی بازگشت.

به گزارش دنیای معدن؛ روزگاری نام هپکو بلند آوازه بود و ماشین آلات معدنی ، راهسازی وکشاورزی ساخت این کارخانه در گوشه گوشه ایران دیده می شد .

طی دهه اخیر با تغییر مالکیت و خصوصی سازی نا مناسب این کارخانه روزهای زوال از راه رسیدند و کارخانه ای که روزگاری چرخ زندگی 2 هزار کارگر را می چرخاند و سالانه توانمندی تولید 2500دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی را داشت به تعطیلی کشانده شد .

در این سالها روزهای فراموش نشدنی و تلخ برای کارگران و مدیران قدیمی این کارخانه رقم خورد .

مدیر عامل شرکت هپکو درگفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت : از سال گذشته با تغییر مدیریت و صاحبان این کارخانه بارقه های امید نمایان شد و با انعقاد قرارداد های مختلف از ابتدای امسال کار تولید در هپکو جانی دوباره گرفت .

کاظمی افزود : هم اکنون کارخانه با 5 خط تولید و 1000 کارگر مشغول به فعالیت است و تولید بیل مکانیکی و ترانسپورتر و دامپتراک را در دستور کار دارد .

وی اضافه کرد : هپکو توانمندی تولید 16 گروه مختلف محصول در قالب ماشین آلات معدنی ، کشاورزی و راهسازی را دارد و استقبال از تولیدات این کارخانه سبب شده تا روز به روز حال هپکو بهتر شود .

مدیر خط مونتاژ این کارخانه هم با ابراز خرسندی از شرایط فعلی کارخانه گفت : هر روز شاهد بغض مدیران قدیمی این کارخانه و اشک شوق کارگرانی که برای جان گرفتن هپکو سالها خون جگر خورند در خطوط تولید پر سر و صدای کارخانه هستیم .

رضایی افزود : روزگاری تنها آرزوی ما حرکت یک ماشین ساخت شرکت هپکو در خط مونتاژ بود اما حالا با ساخت تولیدات جدید هر روز چند دستگاه از سالن های تولید خارج و تحویل می شود .

وی ادامه داد : رفع مشکلات نقدینگی ، بانکی و کارگری حاصل تغییر در مدیریت کارخانه است و امید است با حمایت از تولید ملی و جلوگیری از واردات ، هپکو به روزهای اوج بازگردد .

در حال حاضر هپکو با 30 درصد ظرفیت و 1000 کارگر مشغول به کار است .

مادر صنعتی که توانمندی ساخت سالانه 2500 دستگاه انواع بیل مکانیکی ، لودر ، غلتک ، گریدر ، دامپتراک وبکهو لودر را دارد .

 

دیدگاهتان را بنویسید