247996

دکتر قالیباف در صحن علنی تشریح کرد:

۳ دلیل ترمیم ناپذیری شکست رژیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی/دولت و مجلس در مورد بازنشستگان، کارگران و ایثارگران تصمیم خواهند گرفت

دنیای معدن: رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به حسن پور بیگلری با تاکید بر اینکه نظارت مجلس تعطیل نیست، تصریح کرد: به طور مرتب موضوعات و مشکلات مردم را دنبال کرده و آنها را رها نمی کنیم. حتما دولت و مجلس در مورد بازنشستگان، کارگران و ایثارگران تصمیم خواهند گرفت و از کنار این موضوعات بی تفاوت رد نخواهند شد.

به گزارش دنیای معدن از خانه ملت، شهباز حسن پور بیگلری در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه 19 مهرماه) مجلس شورای اسلامی  در تذکری با اشاره به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه ما در قانونگذاری دخالت نمی کنیم و مجلس هم نباید در برنامه هفتم دخالتی داشته باشد، خطاب به رئیس مجلس گفت: شما انسان اجرایی و حکیمی هستید و مطالبی که خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفتید، حرف اکثریت نمایندگان و دوستداران شماست که برخی از مواردی که در اینجا مطرح می شود، در مورد آنها کار کارشناسی انجام نشده است.

وی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه باید مشکلات اساسی کشور مدنظر قرار گیرد و آنچه که در حال حاضر در بحث بورس و قیمت گذاری مصوب می کنیم باید در کمیسیون اقتصادی به صورت طرح یا لایحه پیش بینی شده و در مورد آنها کار کارشناسی انجام شود؛ ما براساس احترامی که برای شما قائل هستیم، رأی می دهیم، اما در مورد مواد کار کارشناسی انجام نشده، بنابراین انتظار می رود برخی از موارد را مدیریت کرده و توجه به  10 پیشنهاد اصلی و مهم مانند وضعیت معادن را در دستور کار قرار دهید.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه طی یک ماهی که بررسی برنامه هفتم در دستور کار قرار گرفته، نشست های نظارتی که ابتکار بسیار خوبی بوده، تعطیل و مسائل کشور رها شده است. به عنوان مثال در مورد مشکل کمبود معلم در حوزه انتخابیه بسیاری از مدارس، معلم ندارند و همچنین در مورد مشکل نبود لاستیک که روز گذشته درخصوص آن صحبت کردیم، به صورت میدانی وضعیت را بررسی کردم و همچنان مشکل پابرجاست، بنابراین انتظار می رود برنامه ریزی شود که پیش یا پس از جلسه علنی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در مورد موضوع کمبود معلم توضیحات لازم را ارائه کند. همچنین در مورد عملیات طوفان الاقصی که روز گذشته در مورد آن مسائلی را مطرح کردیم، ضروری است رایزنی هایی در تمام سطوح دولت انجام شود و باید صدای مردم مظلوم فلسطین به گوش جهانیان برسد.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده در موضوع کمبود معلم گفت: در ابتدا که این موضوع را پیگیری می کردیم، حدود 23 هزار کلاس با کمبود معلم مواجه بود حال حدود ساعت 22 شب گذشته در گفت وگو با وزیر آموزش و پرورش، وی گزارشی ارائه کرد و براساس مصوبه ای که بازنشستگان می توانند به کار بازگردند و بدهی آنها پرداخت و اقدامات لازم انجام شود، برهمین اساس گزارش استانی ارائه شد و تاکید کردند که حداکثر 3 هزار مدرسه با کمبود معلم مواجهند و حتی کمتر از 3 هزار مدرسه و این مشکل را طی 2 روز آینده حل خواهیم کرد.

وی خطاب به حسن پور بیگلری با تاکید بر اینکه نظارت مجلس تعطیل نیست، تصریح کرد: به طور مرتب موضوعات و مشکلات مردم را دنبال کرده و آنها را رها نمی کنیم و بنا نیست اگر در متنی، بندی یا جزئی نظر شما و نمایندگان تامین نشد، بگوییم که مباحث کار کارشناسی نشده است، ممکن است من نیز در این رابطه نظری داشته باشم و کار کارشناسی انجام داده باشم، اما مجلس تشخیص دیگری داشته باشد. خود آقای طغیانی که موافق این بحث بود، چه موضوعی را اشاره کردند و من از ایشان تشکر می کنم، حکیمانه گفتند که بین بازار بورس کالا و بازار سهام تفاوت وجود دارد، در شورای رقابت کالایی مانند خودرو که جزو کالاهای انحصاری است، حال الزام می کنیم که آن را در بورس کالا قرار دهیم. در شرایطی که شرکت های خودرویی خود در بورس سهام هستند و بخش خصوصی در بورس سهام بعضاً هستند یا نیستند و این تضاد وجود دارد، بنابراین کمیسیون باید این مشکل را حل می کرد، اما حل نکرد، بنابراین باید برای این تضاد در صحن تصمیم گیری کرد و بهترین تصمیم حذف این جزء است.

دکتر قالیباف یادآور شد: صبح امروز برخی نمایندگان در مورد زلزله افغانستان اشاره کردند و زلزله افغانستان در حوادث رخ داده در نوار غزه، کمتر دیده شد. در این زلزله چند هزار نفر جان خود را از دست دادند. این حادثه را به مردم عزیز افغانستان به ویژه مردم هرات تسلیت عرض می کنیم، ملت ایران در همه شرایط همراه مردم افغانستان بوده و به آنها کمک کرده اند و به طور حتم دستگاه های خدماتی از جمله هلال احمر امکانات و ظرفیت خود را برای کمک به زلزله زدگان بسیج خواهند کرد و از جانب خود و تمامی نمایندگان محترم و ملت عزیز ایران، این حادثه را به بازماندگان تسلیت عرض می کنم.

وی اظهار داشت: روز گذشته مقام معظم رهبری نکات بسیار مهم و اساسی را در مورد عملیات طوفان الاقصی مطرح کردند و بدون شک این عملیات نقطه عطفی در تاریخ فلسطین شد و مهمترین نقطه عطف آن، بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این بود که این ضربه ترمیم ناپذیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل ترمیم ناپذیر بودن عملیات طوفان الاقصی گفت: یکی در سیاست خارجی رژیم صهیونیستی است، این رژیم با «طرح آبراهام» در تلاش بود در کشورهای جهان اسلام و عرب، به گونه پیش برود که ارتباط را میان آنها برقرار و عادی سازی کند. امروزه همه ملت های عرب، همه ملت های اسلامی و جهان اسلام ضد ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند. و دولت هایی که اشتباه کرده و با اسب بازنده قرارداد امضا کرده و به سمت آن رفتند باید بفهمند که خلاف خواسته های ملت هایشان و خلاف مسیر اسلام حرکت نکنند و این موضوع دیگر ترمیم پذیر نیست.

دکتر قالیباف با اشاره به حوزه مسائل اجتماعی سرزمین اشغالی گفت: یکی از نمادهای پوشالی از جمله بحث پوشش آهنی و امنیت را که مورد تاکید قرار می دادند، در حقیقت یک توهم امنیتی تبدیل به یک ترس پایدار در سرزمین های اشتغالی شد. یعنی این پوشش امنیت نشان داد که کاملا پوشالی است و باعث مهاجرت معکوس، فرار سرمایه ها و بی اعتمادی برای جان رژیم صهیونیستی است و این موضوع یکی از ویژگی های دیگری است که در این رابطه ترمیم پذیر نیست و همچنین نکته سوم اینکه روحیه بزرگی، مقاومت و پیروزی که در فلسطینیان عزیز وجود دارد، با عملیات طوفان الاقصی نشان داد که این مسئله امکان پذیر است و روحیه آنها را محکمتر کرد و نشان داد که رژیم صهیونیستی هیچ وقت روی آرامش را نخواهد دید، تا روزی که از صحنه روزگار محو شود و این موارد موانعی است از نظر من که رهبر معظم انقلاب فرمودند مهمترین پیروزی ما در اینجا این است که دیگر این آسیب و شکست ترمیم پذیر نیست.

نمایندگان مجلس پس از اتمام اظهارات دکتر قالیباف درخصوص عملیات طوفان الاقصی ندای «مرگ بر اسرائیل» و «اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است» سر دادند.

رئیس مجلس در ادامه درخصوص موضوع بازنشستگان، کارگران و ایثارگران گفت: در جلسات کارشناسی که با دولت داشتیم که جا دارد در اینجا از زحمات برادر عزیزم آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکر کنم، در رابطه با بحث بازنشستگان توافقاتی انجام شد و همچنین حتما دولت و مجلس در مورد بازنشستگان، کارگران و ایثارگران تصمیم خواهند گرفت و از کنار این موضوعات بی تفاوت رد نخواهد شد. البته در مورد موضوع مربوط به بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم که مراعا مانده بود، توافق شد و امیدواریم که به صحن ارائه و مطرح شود.

دیدگاهتان را بنویسید