234329

اختلاف دولت و مجلس در تدوین آئین‌نامه رتبه بندی معلمان / نمی‌پسندیم که معلمی با ۲۰ سال سابقه آزمون دهد

دنیای معدن- نادری با بیان اینکه اختلافاتی در تدوین آئین نامه رتبه بندی معلمان میان مجلس و دولت وجود دارد، گفت: برگزاری آزمون برای شروع استخدام خوب است اما ما نمی‌پسندیم که معلمی با ۲۰ سال سابقه کار برای رتبه بندی آزمون دهد.

به گزارش دنیای معدن، احمد نادری نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که چرا دولت در تدوین جزئیات آئین‌نامه رتبه بندی معلمان تعلل می‌کند، گفت: بحث‌های ابتدایی در مورد تدوین آئین‌نامه اجرایی رتبه بندی معلمان انجام شده است اما اختلافاتی میان مجلس و دولت در این خصوص وجود دارد.

او افزود: مواردی هست که دولت اصرار به انجام آن دارد اما مخالف نظر مجلس است. مجلس از طریق نمایندگانی که در کارگروه تدوین آئین نامه دارد و از روش‌های مختلف همچون وزیر و دوستان سازمان برنامه و بودجه نظرات خود را به دولت منعکس کرده است. امیدواریم که دولت از نظر مجلس تمکین کند و آنچه که مصوبه مجلس از رتبه بندی معلمان بوده و در کمیسیون آموزش و صحن علنی بررسی شده است، اجرایی شود.

او درخصوص شایعاتی که مبنی بر حضور نداشتن ناظر مجلس در تدوین آئین‌نامه مطرح شده بود، توضیح داد: در کمیته مربوط به تدوین آئین نامه دو نفر از نمایندگان مجلس حضور دارند اما اختلافاتی وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در تشریح جزئیات اختلاف دولت و مجلس در رتبه بندی معلمان عنوان کرد: ما در مورد برگزاری آزمون رتبه بندی معلمان با دولت اختلاف نظر داریم و مجلس این نحوه برگزاری آزمون که توسط موسسات و برخی شرکت‌ها انجام شود را قبول ندارد. برگزاری آزمون برای شروع استخدام خوب است اما ما نمی‌پسندیم که معلمی با ۲۰ سال سابقه کار برای رتبه بندی آزمون دهد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید