247857

قالیباف: بین دولت و مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توافق شده است

دنیای معدن: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده شاهین شهر گفت: در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم یک جلسه بین مجلس و دولت تشکیل و توافق حاصل شد.

به گزارش دنیای معدن، حسینعلی حاجی دلیگانی در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز‌ مجلس در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۱۰۶ آئین‌نامه داخلی مجلس بیان کرد: بر اساس این ماده رئیس مجلس باید در ابتدای جلسات گزارشی از رخدادهای مهم و مسائل فوری روز را به آگاهی نمایندگان برساند.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از بحث‌های مهم روز‌، زلزله‌ای است که در کشور افغانستان اتفاق افتاده و هزاران نفر فوت کردند.

نماینده شاهین شهر در مجلس ادامه داد: از دیگر مسائل مهم روز‌، توجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در لایحه برنامه هفتم است که رئیس مجلس اعلام کردند در همسان سازی حقوق بازنشستگان همواره بازنشستگان کشوری و لشگری مورد توجه قرار می‌گیرند، در حالی‌ که بخش اعظمی از بازنشستگان، تامین اجتماعی هستند.

حاجی دلیگانی افزود: از سوی دیگر دفعه قبل که همسان سازی رخ داد به بازنشستگانی که حقوق بالاتری داشتند بیشتر توجه شد و حقوق بازنشستگان ضعیف، کمتر افزایش پیدا کرد. همسان سازی حقوق بازنشستگان باید بسته کاملی باشد و به همه بازنشستگان توجه شود.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر ما مسلمان هستیم و شاهد اهانت به مسجد الاقصی هستیم که رژیم کودک کش اسرائیل دست به چنین اهانتی زده است. بنده از رئیس مجلس درخواست می‌کنم از روسای مجالس کشورهای اسلامی دعوت کند و جلسه‌ای تشکیل شود تا جلوی این ددمنشی گرفته شود.

به گزارش باشگاه توانا‌، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی بیان کرد: در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه، یک جلسه بین دولت و مجلس تشکیل شد و توافق نیز حاصل شده است. در خصوص سایر مسائلی که اشاره کردید نیز بنده امروز صحبت خواهم کرد.

از سال ۱۳۸۳ تا کنون طرح و لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین بین مجلس و دولت در رفت‌وآمد می‌باشد.همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین یک قانون است که بازنشستگان ۹۰ درصد شاغلین دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق نیز در حاشیه جلسه علنی روز گذشته ( سه شنبه ۱۸ مهر) گفت: تلاش ما بر این اساس است که تا پایان برنامه هفتم بتوانیم بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را محقق کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید