236806

نطق وکلای ملت/ جنگ خودساخته اوکراین مکمل شکست‌های آمریکا در غرب آسیا است

دنیای معدن: اصلاح نظام یارانه ها، توصیه به عدم کاهش فعالیت هسته ای، مشکلات زنجیره صنعت مرغ و شکست های آمریکا در غرب آسیا و جنگ اوکراین، از محورهای مهم نطق‌های امروز نمایندگان مجلس بود.

به گزارش دنیای معدن، سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر در نطق میان دستور خود گفت: از رییس قوه مقننه برای سفر به استان ولایتمدار و محروم لرستان و شهرستان پلدختر قدردانی می کنم زیرا از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به عمق مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم انتظار می‌رود اعضای کابینه همانند رئیس جمهور تلاش مضاعف و جهادی داشته و با حضور در بین اقشار مختلف مردم از آلام و دغدغه های ولی نعمتانمان که همان مردم وفادار به دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی می باشند بکاهند.

وی ادامه داد: نمایندگان ملت به خوبی از مطالبات موکلین خود مطلع بوده و بر همین اساس طرح‌های رتبه‌بندی معلمان عزیز، تاکید بر ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی جهت برچیده شدن تبعیض و برقراری عدالت و افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را خواستارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: هرچند امروز گستره مشکلات از جمله فقر، بیکاری و عدم مدیریت در برخی حوزه‌ها خصوصا منابع آبی  تقریبا به تمام کشور تسری پیدا کرده اما همگی اطلاع دارید استان لرستان وضعیت اسفناکی دارد؛ هر چند در فرصت های پیش آمده بارها مشکلات استان و حوزه انتخابیه ام را گوش زد کرده ام ولی همچنان بخش اعظم مشکلات باقیست.

کاظمی تصریح کرد: جوانان استان غیور انقلاب و حامی همیشگی انقلاب به علت نبود شغل جهت امرار معاش به  استان‌های دیگر مهاجرت می کنند یا در جاده های پر خطر برای درآمد حداقلی جان خود را بر کف دست نهاد یا متاسفانه از دست می‌دهند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر راه، گفت: جاده پلدختر-معمولان-خرم‌آباد در سیل ۹۸ تخریب گردیده و مورد بی توجهی مدیران وزارت راه قرار گرفته به جاده مرگ تبدیل شده است؛ تا کی عزیزانمان در این جاده پرپر شوند و کسی پاسخگو نباشد. آقای وزیر آیا مردم بزرگوار حوزه انتخابیه حق ندارند ۵۰ کیلومتر جاده ایمن داشته باشند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توسعه لرستان در گرو احداث راه آهن درود-خرم آباد-پلدختر-اندیمشکی می باشد؛ انتظار دارم در اجرای پروژه تسریع می‌شود

وی درتذکری به وزیر نیرو، ادامه داد: برای چندمین بار تذکر می‌دهم با وجود اینکه استان لرستان چهارمین استان آبی کشور است ولی تعلل وزارت نیرو در مهار آب‌های سطحی موجب گردیده در فصول بارندگی سیل به مردم خسارت وارد کند و در فصول خشک مردم آب هم ندارند لذا خواستار احداث سدهای مطالعه شده برای بهبود زندگی مردم و تنش آبی هستم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به دلیل عدم برنامه‌ریزی وزارت نیرو رودخانه کشکان، مادیان رود و غیره خشک شده و خسارت بسیار زیادی به کشاورزان وارد گردیده است؛ راهکار حل مشکل احداث سدهای مطاله شده است. باید ایستگاه های پمپاژ متعددی که بیش از دو دهه به آثار باستانی تبدیل شده‌اند و در سیل خسارت دیده اند  راه‌اندازی شوند

کاظمی تصریح کرد: به رغم تذکرات و پیگیری های سه ساله از وزارت نیرو، متاسفانه دیواره ساحلی شهر معمولان ناقص اجرا شده و جان و زندگی مردم در خطر است لذا خواستار تسریع در تکمیل این پروژه می باشم.

عضو هیات رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: علی رغم اینکه استان لرستان از ظرفیت های کم نظیر کشاورزی برخوردار می باشد ولی متاسفانه در سفر هیئت دولت به استان در حوزه زیرساخت های کشاورزی در بین استانهای کشور کمترین اعتبار تخصیص داده شده است؛ انتظار دارم جهت رفع تبعیض با افزایش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان حق لرستان را ادا کنید.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علی رغم تاکید رئیس جمهور مبنی بر استمهال وام های سیل زدگان در سفر هیئت دولت به استان ولی بانک ها همکاری لازم را با مردم ندارن؛ هر چه سریعتر نسبت به احقاق حقوق مردم اقدام شود.

وی ادامه داد: ایستگاه های پمپاژ رنگین بان و غیره که در سیل 98 خسارت دیده اند متاسفانه علی رغم پیگیری چندین ساله رها شده اند لذا خواستار اقدام عاجل برای راه اندازی این پروژه می باشم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بیش از ۳۰۰ هکتار از باغات و زمین‌های کشاورزی مردم بر اثر سیل ۹۸ کاملاً تخریب ولی متاسفانه جبران خسارت نگردیده لذا خواستار پرداخت خسارت به کشاورزان منطقه می باشم. همچنین شهرستان پلدختر و بخش معمولان با بیش از دو هزار هکتار باغات انجیر به عنوان قطب انجیر سیاه کشور می باشد اما به علت نبود سردخانه و صنایع تبدیلی کشاورزان دسترنج شان ضایع می شود؛ برای ایجاد صنایع تبدیلی خواستار اقدام فوری می‌باشم.

کاظمی تصریح کرد: خواستار اجرای طرح‌های آبخیزداری جهت کنترل سیلاب و استفاده بهینه برای آبیاری تکمیلی و حفظ خاک در منطقه می باشم.

عضو هیات رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر صمت، گفت: شهرستان پلدختر از مناطق محروم استان لرستان است باتوجه به اینکه پروژه های متعدد در حال احداث می باشد، خواستار توجه ویژه جهت تسریع در راه‌اندازی آنها می‌باشم. همچنین پروژه تولید کاغذ از سنگ آهن هیدراته به علت عدم همکاری بانک ملی انجام نشده لذا خواستار تسریع در اجرای آن می باشم.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر بهداشت، اظهار کرد: تنها بیمارستان شهرستان پلدختر با فاصله ۱۱۰ کیلومتری با مرکز استان با کمبود پزشک متخصص از جمله قلب، مغز و اعصاب و غیره مواجه است لذا با توجه به محرومیت منطقه خواستار تامین پزشک هستم. همچنین به علت فاصله زیاد از مرکز استان  و نبود جاده مناسب درخواست ایجاد اورژانس هوایی را دارم.

وی در تذکری به وزیر ورزش، ادامه داد: جوانان پلدختر و معمولان با استعداد بسیار بالا در رشته های ورزشی در سطح تیم های ملی با کمبود شدید فضا و امکانات ورزشی می باشند لذا خواستار توجه ورزشکاران این منطقه هستم.

در ادامه حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم در نطق میان دستور خود گفت: یکی از امیدهای بزرگ ما روی کار آمدن دولتی مکتبی و معتقد به شرع مقدس بود که با روی کار آمدن آیت الله رییسی شاهد آن هستیم، انسان‌های مخلصی که در راه خدمت به نظام اسلامی زمین و زمان نمی‌شناسند، دولتی که امید را در ملت ایران زنده کرد و دشمنان را مایوس نمود. دولتی در راستای دولت‌های شهید رجایی و مقام معظم رهبری که در هفته دولت هزاران پروژه‌های اقتصادی، کشاورزی، نفتی، گازی و ... را مورد بررسی و افتتاح قرار دادند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به چند نکته که باید به آنها توجه شود، ادامه داد:1- حکم اعدام سلمان رشدی که پس از 34 سال از وفات امام راحل(ره) توسط یک جوان مسلمان صادر شد، جوان مسلمانی که پس از صدور حکم امام به دنیا آمده و هیچ ارتباطی نه با ایران و نه با حزب الله لبنان داشت بیانگر نفوذ کلام اندیشه انقلاب اسلامی در اعماق قلب‌های جوانان است، 2- ژنرال فرانک مکنزی فرمانده سابق سنتکام می‌گوید که جنگ افغانستان ترکیبی از شکست‌های نظامی و دیپلماسی آمریکا است این بیانگر قافیه باختن آمریکا در غرب آسیا است که با شکست او در جنگ خودساخته اوکراین این شکست‌ها در حال تکمیل شدن است.

وی تصریح کرد: یک اندیشکده آمریکایی که نزدیک به حزب دموکرات کردستان است می‌نویسد مانع اصلی احیای برجام واشنگتن است اگرچه تیم هسته‌ای کشورمان حتما مراقب تله‌های آمریکایی هستند و در هیچ امضایی تعجیل نخواهند کرد با ابراز خوش خرسندی از بازگشت آرامش به عراق عرض می‌نمایم شیوخ  فتنه‌گر منطقه بدانند با پول‌های ملت مظلومشان نخواهند نتوانست پایتخت اهل بیت عصمت و طهارت را به آشوب بکشند و چه خوش آن روزی است که پول‌های خونتون پهباد و موشک شود و بر سر شما و اربابانتان فرود آید. بدانید جوانان مظلوم منطقه به ویژه عراق قهرمان ظلم و ستم شما شیوخ مرتجع وهابی و مزدور صهیونیست‌ها را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

نوروزی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش، خاطرنشان کرد: از وزیر کشور و استاندار جهادی و جوانمان جهت دستور پیگیری شهرستان شدن پرند کمال امتنان دارم، امیدوارم این پیشنهاد هر سریعتر به هیات وزیران تقویم شود.

وی افزود: انتظار دارد وزیران محترم جهاد کشاورزی  و نیرو جهت سرازیر نمودن پساب‌های تصفیه خانه‌های واوان، شاهدشهر، پرند و فیروز بهرام به دشت منطقه و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) انشالله به هر چه سرسبزتر شدن منطقه و باغات تلاش کنند و این سرسبزی باغات را از 8 هزار هکتار به 20 هزار هکتار ارتقا دهند.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: تحول در حوزه ده‌ها شرکت، شهرک و دهکده و لکه صنعتی منطقه با حضور بانک‌های ایران روس، و ایران ایر و ایران ترک در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) می‌تواند تسهیل‌گر مسائل بانکی بین کشورهای ایران و دوست ایران بالتبع واردات و صادرات شود و یک تحول اساسی در حوزه صنعت و تجارت صنعتی ایجاد نماید.

وی افزود: به آیت‌الله رییسی عرضه می‌داریم که شهرستان‌های پرشور بهارستان و دار المومنین رباط کریم و همچنین شهر مترقی و پیشرفته پرند آماده استقبال از شما است، انتظار داریم که در این منطقه حضور پیدا کنید.

نوروزی اظهار کرد: از مجلس شورای اسلامی به مناسبت تصویب قانون بانکداری تشکر می‌نماییم و همچنین از همکاران محترم انتظار داریم که انشالله در رابطه با اصلاح مواد 2 و 3 قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی به کمیسیون قضایی و حقوقی کمک کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: به وزیر آموزش و پرورش عرضه می‌داریم ضمن قرار دادن معلمان طرح مهرآفرین در طرح طبقه‌بندی معلمان چون معلمان قرآنی و دینی هستند که باید کمک شود بعد از 16 سال از استخدام و بکارگیری آنها انتظار دارد که نسبت به معلمان غیرانتفاعی ایثارگر توجه کافی و وافی ابراز شود.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: از وزیر بهداشت می‌خواهم نسبت به کلنگ زنی بیمارستان‌های حضرت ابوالفضل(ع) نسیم شهر و ثامن‌الائمه پرند دستور لازم را صادر فرماید.

همچنین روح الله عباسپور، نماینده مردم بوئین زهرا در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر، گفت: رهبر معظم انقلاب در وصف این شهدا فرمودند شهید باهنر فرد بی تظاهری بود که هیچ کس از ظاهر آرام او نمی فهمید که در باطن، ذهن و اندیشه مواج او چه می گذرد. او یکی از تئوریسین های انقلاب بود و نوشته های زیادی داشت.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقش شهید رجایی و باهنر در افشا کردن ماهیت لیبرالی و منافقانه بنی صدر، بسیار برجسته بود. شهید رجایی با صبر، متانت و حوصله عظیم و قبول دردها و رنج های قلبی و غیرقابل افشایی که داشت، توانست بنی صدر خائن را رسوا کند.

وی ضمن تبریک هفته دولت به کابینه سیزدهم و تشکر از خدمات آنها، اظهار کرد: دیپلماسی فعال در عرصه بین المللی به ویژه دیپلماسی اقتصادی دستاوردهای بسیار زیادی داشته که از جمله آن عضویت در سازمان همکاری های شانگهای بعد از 15 سال، اجرای قرارداد 25 ساله با چین و نیز وصول 530 میلیون دلار طلب ایران از انگلستان بعد از 4 دهه بود.

عباس پور ادامه داد: افزایش 40 درصدی تجارت ظرف یک سال اخیر با تراز مثبت، صادرات نفت به اندازه قبل از تحریم و بازگرداندن ارز حاصل از فروش آن، انعقاد قرارداد نفت و گاز به ارزش 11 میلیارد دلار، اصلاح روابط با کشورهای همسایه و انعقاد قرارداد سوآپ، وارد کردن 160 میلیون دُز واکسن کرونا، تولید بیش از 60 میلیون دُز و تزریق بیش از 146 میلیون دُز که مرگ و میر 700 نفری در روز را حتی به صفر رساند و 40 دستاورد اساسی دیگر در این دولت که ذکر آن از حوصله این جلسه خارج است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در راستای فرمایشات رهبری مبنی بر مردمی بودن دولت، سفر به 31 استان و اقدام در جهت حل مشکلات استان ها در این سفر نیز از جمله اقدامات مهم دولت است.

وی در ادامه با اشاره به مذاکره عزتمندانه دولت با 1+5 با رعایت قانون مصوب مجلس، یادآور شد: مطابق قانون راهبردی مجلس و خطوط قرمز نظام، ابتدا آمریکا و غربی ها باید تحریم های برجامی را رفع کنند و ما راستی آزمایی کنیم و سپس با تأیید مجلس، دولت به تعهدات برجامی خود عمل کند از این رو سازمان انرژی اتمی حق ندارد قبل از رفع همه تحریم ها مربوط به برجام و راستی آزمایی، اقدام به کاهش فعالیت هسته ای داشته باشد.

عباس پور در ادامه با اشاره به برخی مسائل حوزه انتخابیه در تذکری خطاب به وزیر ورزش، عنوان کرد: نسبت به امور جوانان نباید کوتاهی کنید و مدیران را نسبت به توانایی آنها برگزینید همچنین وزیر نفت نیز باید نسبت به مدیران انتصابی در استان ها دقت کند.

عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سفر به استان قزوین تصمیمات مثبتی گرفته شد که اکنون درخواست پرداخت مطالبات کشاورزان در خصوص خرید تضمینی گندم و دام سبک و سنگین دامداران را دارم.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: نسبت به استخدام سال 90 مهرآفرینی که برخلاف قانون مصوب رتبه بندی مجلس در آیین نامه اجرایی در این زمینه اقدام جدی به عمل نیامده و وزیر وظیفه دارد در لحاظ کردن رتبه بندی برای این قشر طبق قانون مجلس شورای اسلامی اقدام کرده که هیأت تطبیق مصوبات نیز مهرآفرینان را مشمول رتبه بندی می دانند. همچنین نسبت به به کارگیری نیروی خرید خدمات اقدام جدی کنید.

عباس پور در تذکری خطاب به وزیر نیرو درخواست پرداخت مطالبات پیمانکار سد بالاخانلو را کرد و گفت: به دولت تذکر می دهم در راستای شعار پرداخت عادلانه دولت نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری به ویژه بازنشستگان نظامی اقدام جدی کند و از نجابت نیروهای بازنشسته نظامی به جای سوءاستفاده حسن استفاده را کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان به وزیر بهداشت و درمان نیز تذکر داد: نسبت به صدور مجوز بیمارستان شهرستان آوج اقدام جدی کنید که تنها شهرستانی است که فاقد بیمارستان است. از مجموعه کادر سلامت به ویژه در استان قزوین و بوئین زهرا در خصوص مقابله با نهایت تشکر را دارم.

در ادامه زهره سادات لاجوردی، نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود با سلام درود خدمت ملت شریف ایران گفت: شهریور ماه یادآور سالروز شهادت، شهیدان لاجوردی، اندرزگو، مدنی، قدوسی،عراقی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی است؛  هشتم شهریور ماه سالروز انفجار نخست وزیری در سال1360 است، که به همین مناسبت روز مبارزه با تروریست نامگذاری شده است؛ یاد و خاطره  شهدای ترور به ویژه دو بزرگمرد انقلاب اسلامی شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت را گرامی می‌داریم. جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان است بیش از 17 هزار شهید ترور توسط گروهک تروریستی منافقان که بی‌رحمانه در آماج  حملات وحشیانه آنها قرار گرفته‌اند نشان دهنده عمق کینه و نفاق این بد سیرتان می‌باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: امروز پس از گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی،ملت غیور و مسلمان ایران با مقامات در برابر براندازی‌های سخت و نرم به دستاوردهای مهمی دست یافته است؛ جبهه استکبار طی سال‌های  گذشته با حمایت گسترده از سازمان‌های تروریستی سعی کرد امنیت و انقلاب ما را نشانه بگیرد؛ اما به لطف خداوند امروز جمهوری اسلامی امن ترین کشور در ناامن‌ترین منطقه جهان است و در حوزه‌های مختلفی همچون سلامت، انرژی، تولید نفت و برق در عرصه هسته‌ای در فناوری تولید سلول‌های بنیادی و حوزه‌های دیگر بسیار موفق عمل کرده است، یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران توان بازدارندگی دفاعی بالا است به گفته‌ای اعتراف جهانیان، ایران یکی از بزرگترین قدرت‌های موشکی خاورمیانه را دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه این دستاوردها در شرایطی به دست آمده که دشمن با دو ابزار تحریم و تهدید همواره به مقابله با ما برخاسته است؛ یکی از حربه های سیاه نمایی و انکار دستاوردهای انقلاب است ، دشمنی که جنگ ترکیبی را طراحی کرده و با ابزار رسانه و فضای مجازی از طریق عملیات روانی سیاه نمایی می‌کند و بر طبل یاس و ناامیدی می‌کوبد. به همین دلیل است  رهبر انقلاب سیاه نمایی را سم مهلک می‌دانند و می‌فرمایند هر کسی که ملت را به سمت ناامیدی بکشاند به دشمنان کمک کرده است؛ لذا در این جنگ بی امان برای مقابله با سیاه نمایی‌های که صورت می‌گیرد وظیفه همه ما است که به فریضه جهاد تبیین اهمیت دو چندان بدهیم .

وی در ادامه با مروری بر کارنامه یکساله دولت سیزدهم یادآور شد: با گذشت حدود ۱ سال از شروع به کار دولت سیزدهم و مواجهه با حجم سنگین مشکلات بازمانده از دولت قبل در عرصه داخلی و خارجی ،بحمدالله دولت محترم به جای دست روی دست گذاشتن و بهانه تراشی به امید برجام و fATF ، با اراده و عزم جزم وارد میدان عمل شده و توانسته در چندین عرصه مهم کارنامه موفقی را به ثبت برساند، که از جمله برجسته ترین آنها در عرصه خارجی می توان به تنش زدایی در رابطه با همسایگان و  بهبود و توسعه دیپلماسی اقتصادی ،به ویژه عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای، افزایش صادرات غیر نفتی اشاره کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی درمجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در عرصه داخلی نیز تسویه بخشی از بدهی های سنگین دولت قبل به خزانه ،عدم چاپ پول و جلوگیری از افزایش پایه پولی،مهار بیماری کرونا ،ارتباط مستمر با مردم ،سفر به همه استان‌های کشور در طول ۱ سال، افزایش ظرفیت تولید برق در زمره دستاوردهای مثبت و در خور قدردانی از دولت محترم است، لکن باید توجه داشت؛ هنوز کنترل و مهار  تورم به نقطه مورد انتظار نرسیده و افزایش عمومی قیمت کالاها به  ویژه پس از آزادسازی قیمت‌ها و اصلاح نظام یارانه ها موجب شده تا سفره دهک های پایین جامعه کوچکتر شود.

لاجوردی تاکید کرد: متاسفانه هنوز راهبردی یکپارچه و مقرون به نتیجه در بحث مدیریت و ابعاد مختلف مشکلات اقتصادی صورت نگرفته است،امیدواریم یا بهبود وضعیت اقتصادی معیشت مردم فشارهای اقتصادی از روی دوش مردم برداشته شود.

وی ضمن انتقاد از برخی عملکردهای دولت تصریح کرد: از دیگر انتقادهای وارد بر دولت که رفع آن قطعا در بهبود عملکردها موثر است،می‌توان به برخی انتصابات ضعیف و تداوم استفاده از مسببان وضع موجود در وزارتخانه‌ها و دستگاه های اجرایی اشاره کرد،همچنین سرنوشت ایجاد اشتغال و ساخت مسکن نیز به عنوان پیش نیازهای ازدواج جوانان و تشکیل خانواده همچنان با دست اندازهایی مواجه است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه  با تذکر در مورد مذاکرات اخیر افزود: در شرایطی که کشورهای اروپایی با انواع بحران‌ها از جمله بحران تامین انرژی دست و پا میزنند و  با توجه‌ به پیشینه غرب آمریکا در مواجهه با ایران در موضوع برجام، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛دولت محترم و گروه مذاکره کننده باید به خطوط قرمز تعیین شده نظام مقید باشند، لغو همه تحریم‌ها ،اخذ تضامین لازم، راستی آزمایی توسط جمهوری اسلامی و عدم مغایرت با قانون راهبردی لغو تحریم های مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله مواردی است که حتما باید در نظر گرفته شود.

لاجوردی در پایان خاطر نشان کرد: استان تهران که جمعیتی حدود ۱/۴جمعیت ایران را در خود جای داده است، با مصائب و مشکلات عدیده ای از جمله آلودگی هوا، تخریب محیط زیست ،ساخت و سازهای غیرمجاز،بافت‌های فرسوده ،برج سازی های بی ضابطه و مسائل بسیار زیاد دیگر مواجه است، برای حل این معضلات به مدیریتی یکپارچه و هماهنگی و همدلی مسئولان نیازمندیم، و نکته آخر اینکه؛ در آستانه اربعین حسینی و راهپیمایی بی‌نظیر آن که وحدت مسلمین و آمادگی برای ظهور را به نمایش میگذارد شاهد تحرکاتی در عراق بودیم که با یک نقشه شیطانی قصد داشتند جنگ داخلی راه بیندازند،در این فتنه جدید بار دیگر نقش مرجعیت انقلابی که حاضر است ثمره عمر خود را برای ماندگاری اسلام هزینه کند،بر همگان روشن شد،آیت الله سید کاظم حائری در یک اقدام هوشمندانه و از سر اخلاص چشم  فتنه‌ را کور کردند،در پایان امیدوارم ملت و دولت عراق با هوشیاری بر فتنه ها فائق آیند.

همچنین صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل در نطق میان دستور خود گفت: خداقوت عرض می‌کنم محضر همکاران گرامی و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشته و هفته دولت را خدمت آن دسته از مسئولان با تقوا که فرصت خدمت را غنیمت شمرده و خود را در پیشگاه خدا و خلق خدا مسئول می‌دانند تبریک عرض می‌کنم، گفت: جناب آقای رئیسی، رئیس جمهور محترم، هفته دولت برهه‌ای است که در آن افکار عمومی با دقت زیاد و حساسیت ویژه اقدامات و پروژه‌های قابل بهره‌برداری دولت را رصد می‌کند، علی‌رغم افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه در استان اردبیل در روزهای اخیر، وضعیت موجود به هیچ عنوان با انتظارات و توقعات مردم نجیب استان اردبیل از دولت مردمی متناسب نبود.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس، ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که سال اول دولت اغلب صرف استقرار آن سیاست‌گذاری در حوزه‌های مختلف و تدوین برنامه‌ها می‌شود اما آیا انتظار تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه آن هم بعد از 20 سال توقع زیادی بود؟ متاسفانه علی‌رغم پیگیری مصرانه انجام شده، نگاه وزارت راه و شهرسازی به راه‌‎آهن اردبیل در حد رفع تکلیف بوده و این نگاه به هیچ عنوان قابل قبول مردم و نمایندگانشان نیست . 

وی خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد: از هفته دولت امسال که گذشت، امیدوارم با اهتمام دولت و جدیت وزارت راه و شهرسازی شاهد بهره‌برداری از پروژه اتصال اردبیل به شبکه ریلی تا هفته دولت سال بعد باشیم تا بیش از این شرمنده مردم نجیب و قدرشناس اردبیل نشویم.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس، خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی، افزود: خودتان بهتر از هر کس دیگری می‌دانید که معضلات اقتصادی تبعات سنگین اجتماعی به بار می‌آورد، ما نمایندگان بدون واسطه با مردم در ارتباط هستیم، شرمندگی نان‌آوران خانواده جگر هر انسانی آزاده‌ای را می‌سوزاند و اقشار مختلف مردم کماکان منتظر تاثیر مثبت اقدامات دولت در حوزه اقتصادی و معیشتی هستند.  

وی گفت: در شرایط کنونی حتی لحظه‌ای تعلل چیزی جز خیانت نیست، زمان عمل است، با جامه عمل پوشاندن به برنامه‌های اقتصادی دولت باری از دوش مردم بردارید.

بدری خطاب به وزیران جهادکشاورزی و صمت، بیان کرد: تعادل و توازن ماه‌هاست که از بازار مرغ رخت بربسته و فعالان این صنعت را با ضرر و زیان گسترده مواجه کرده است، تولیدکنندگان مرغ گوشتی دیگر تمایلی به جوجه‌ریزی ندارند و هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده سردرگم و بلاتکلیف هستند.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس، افزود: متاسفانه دولت از ابتدا تا انتهای زنجیره صنعت مرغ کشور مداخله می‌کند و با اعمال سیاست‌های دستوری زمینه بروز مشکلات برای تولید و مصرف در این بخش را فراهم کرده است، بلاتکلیفی وزارت صمت هم مشکل را دوچندان کرده است . 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در ادامه از رییس جمهور خواست تا شخصا به این موضوع ورود پیدا کند خطاب به وی افزود: خانواده‌های اردبیلی جزء کم‌درآمدترین خانواده‌های ایرانی هستند که سال‌هاست با رنج تبعیض و محرومیت می‌سوزند و می‌سازند، تبعیض مثبت تنها سازوکار موثر در زدودن غبار محرومیت از رخسار این استان مرزی است.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در سرمایه گذاری‌های کلان دولتی و برنامه‌های توسعه دولت نگاهی ویژه به استان‌های محروم و مرزی نظیر اردبیل داشته باشید تا شاهد گسترش عدالت اجتماعی و تحقق امنیت پایدار باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید