236681

دریابیگی در مراسم تجلیل از رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

مایه شرمندگی است که همسر یک بازنشسته مرحوم برای خرید سنگ قبر درخواست وام می‌کند

دنیای معدن: کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و تشکل‌های بازنشستگی مازندران در مراسم ویژه‌ای از تلاش‌های علی بابایی کارنامی نماینده ساری و رئیس فراکسیون کارگری مجلس قدردانی کردند.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از ایلنا، نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران از تلاش‌ها و پیگیری های نماینده ساری در مجلس در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان مصوب شورای عالی کار قدردانی کرده و تصریح کردند: رئیس  مجلس و اعضای کمیسیون‌های اجتماعی و اقتصادی و کمیته تطبیق قوانین و مقررات مجلس نقش غیرقابل انکاری در استیفای حق مسلم این قشر شریف داشتند و امیدواریم این حمایت ها تداوم داشته باشد.

علی بابایی کارنامی در سخنانی موفقیت‌های امروز جامعه کارگری را مرهون حمایت‌های رهبرمعظم انقلاب از این قشر شریف و موثر عنوان کرد.

الگویم در این عرصه علیرضا محجوب است

وی همچنین با تجلیل از زحمات گذشتگان به خصوص علیرضا محجوب در پیگیری جدی مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگان گفت: اگرچه نمایندگان مجلس و جامعه کارگری من را نماینده واقعی کارگران در مجلس می دانند اما اعتقاد راسخ دارم که الگویم در این عرصه علیرضا محجوب است و تاکید دارم که حضور حداکثری نمایندگان واقعی در خانه ملت می تواند منافع جامعه شریف کارگران و بازنشستگان و تمامی فعالان عرصه کار و تولید را تضمین کنند.

بابایی کارنامی تعامل مثبت دولت و مجلس و حمایت دستگاه قضا در پیگیری حقوق کارگران و بازنشستگان را بی نظیر توصیف‌ کرد و بر همدلی و اتحاد تشکل های کارگری و بازنشستگی برای استیفای حقوق خویش تاکید کرد.

وی با تشریح اقدامات صورت گرفته برای نتیجه بخشی مصوبه شورای عالی کار درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: امروز کارگران و بازنشستگان مظلوم واقع شده‌اند و تشکل‌های کارگری و بازنشستگی باید صدای این عزیزان باشند.

وی به سفرهای خویش به ۱۱ استان کشور در خصوص پیگیری مشکلات کارگران اشاره کرد و گفت: مشکلات کارخانه‌ها و کارگران فراوان است و من نیز توانی محدود برای پیگیری مشکلات جامعه کارگری و واحدهای صنعتی دارم اما کم نگذاشته‌ام و اعتقاد دارم باید شبانه روزی تلاش کرد و با کارگران صحبت کرد تا راهکارهایی مناسب برای حل مشکلات یافت.

وی پیگیری مشکلات چوب و کاغذ مازندران و نکاچوب  و نیشکر هفت تپه خوزستان را بخشی از ماموریت های خود برشمرد و گفت: بیمه تمامی کارگران ساختمانی به جد پیگیری و به زودی تمامی این کارگران که بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر هستند؛ تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

وی حقوق فعلی کارگران را به هیچ عنوان حلال مشکلات ندانست و گفت: برای آن که به خط فقر برخورد نکنیم حداقل دریافتی یک خانوار ایرانی باید ۲۰ میلیون تومان باشد؛ آیا چنین است؟

در این مراسم نصرالله دریابیگی؛ فعال باسابقه کارگران استان مازندران و عضو کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: خط قرمز کارگران و بازنشستگان به رغم تمامی مشکلات؛ ارزش های مقدس نظام جمهوری اسلامی است.

وی معیشت و درمان را دو معضل اساسی جامعه شریف بازنشستگان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: بازنشستگان امروز شرمنده و خجل همسر و فرزندان خویش هستند و از آنان سئوال می شود که بعد از عمری تلاش وکار، چرا باید دست گدایی به دولت دراز کنید؟!

دریابیگی گفت: روزانه صدها تماس تلفنی دارم که غالب آنها شامل کارگران و بازنشستگان؛ مشکلات معیشتی خود را بیان می کنند.

وی گفت: مایه شرمندگی است که همسر یک بازنشسته مرحوم از ما وام ۱۲ میلیونی برای خرید سنگ قبر درخواست می کند!!

دریابیگی با انتقاد شدید از نحوه اجرای قانون الزام درمان در استان مازندران گفت: آقایان میلیارد میلیارد خرج های بیهوده می‌کنند اما من بازنشسته و کارگر مظلوم و شریف باید به بیمه‌های تکمیلی پناه ببریم تا هزینه های سنگین درمان را ازجیب خودمان بدهیم در حالی که قانون الزام درمان چیز دیگری می‌گوید.

وی به مجموعه اقدامات صورت گرفته برای افزایش حقوق بازنشستگان مصوب شورای عالی کار اشاره کرد و گفت؛ علی بابایی صادقانه و بی منت برای افزایش حقوق بازنشستگان تلاش کردند که از این بابت تشکر و قدردانی می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید