236621

پرداخت باقی مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سال 1400؛ انتظار تا چه زمانی؟

دنیای معدن: به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان باید تا پایان سال تمام مطالبات بازنشستگان تسویه شود؛ ضمن اینکه بایستی ۲۵ درصد متناسب‌سازی سال گذشته اجرایی شده و معوقات آن از ابتدای سال پرداخت شود.

به گزارش دنیای معدن؛ عباس کاربخش گفت: امیدواریم ۲۵ درصد متناسب‌سازی بازنشستگان تا پایان سال اجرایی شود.

عباس کاربخش (دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان) به نشست شرکای اجتماعی استان کرمان با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این نشست به ایشان گفتیم خرسندیم که بازنشستگان کارگری بعد از پنج ماه اعتراض و مطالبه‌گری توانستند به حق خودشان دست پیدا کنند.

به گفته وی، اگر سه‌جانبه‌گرایی در تامین اجتماعی از میان نرفته بود و دارای شورایعالی تامین اجتماعی با قدرت مدیریت و تاثیرگذاری بالا بودیم، این اتفاق نمی‌افتاد.

کاربخش اساسنامه سازمان را که توسط شورای انقلاب تصویب شده در حکم قانون دانست و گفت: در دیدار با آقای موسوی به مخدوش شدن این قانون و بروز مشکلات اشاره کردیم؛ خوشحالیم که اکنون اساسنامه در حال احیای مجدد است؛ امیدواریم سه‌جانبه‌گرایی و شورایعالی هرچه زودتر به سازمان بازگردد.

کاربخش با اشاره به بحران هزینه و درآمد سازمان که موجب شده کسری ماهانه ده هزار میلیارد تومانی داشته باشیم؛ راه برون‌رفت را وصول مطالبات سازمان از بخش‌های دولتی و خصوصی دانست و گفت: امیدواریم مدیرعامل سازمان با شجاعت کافی این مهم را عملی نمایند و مطالبات سازمان را از دولت وصول کنند.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان باید تا پایان سال تمام مطالبات بازنشستگان تسویه شود؛ ضمن اینکه بایستی ۲۵ درصد متناسب‌سازی سال گذشته اجرایی شده و معوقات آن از ابتدای سال پرداخت شود.

او تاکید کرد: در دیدار با مدیرعامل سازمان تاکید کردیم که انتظار داریم این اتفاقات قبل از پایان سال بیفتد و تمام معوقات بازنشستگان در نیمه ی دوم سال پرداخت شود./ ایلنا

 

دیدگاهتان را بنویسید