236786

شناسایی ۱۱۰ گلوگاه در مسیر فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان

دنیای معدن: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این کمیسیون ۱۱۰ گلوگاه در مسیر فعالیت شرکت‌های دانش بنیان شناسایی شده و این مشکلات از مسیر حرکت این شرکت‌ها حذف شده است.

به گزارش دنیای معدن، نشست ماهانه مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی با شرکت جمعی از اعضای هیات علمی از دانشگاه های تهران و مراکز استان ها به صورت حضوری و مجازی و با حضور دکتر علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  برگزار شد. 

در این نشست علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در این کمیسیون ۱۱۰ گلوگاه در مسیر فعالیت شرکت های دانش بنیان شناسایی شده و این مشکلات از مسیر حرکت این شرکت ها حذف شده است. 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی مفصلی برای آموزش کودکان انجام شده است تا زمانی که کودکان به سن ورود به دانشگاه می رسند از نظر کیفیت آموزش در سطح خوبی قرار گرفته باشند. 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در مجلس شورای اسلامی پیگیری شد موضوع تحول در آموزش و پرورش بود بر این اساس در مجلس قانون رتبه بندی معلمان را در دولت آقای روحانی مطرح کردیم که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حدود یک سال و نیم تلاش کرد این قانون تصویب شود.  

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در خصوص رتبه بندی معلمان  

خیلی مقاومت وجود داشت که با کمک آقای رئیسی رئیس جمهور توانستیم قانون را تصویب و اجرایی کنیم. 

منادی خاطرنشان کرد: درحال حاضر مبالغی به عنوان علی الحساب به معلمان واریز شده که پس رتبه بندی کامل مابقی به حساب معلمان واریز خواهد شد. 

وی عنوان کرد: قانون رتبه بندی معلمان باعث ایجاد رقابت میان معلمان می شود. و در این راستا معلمان باید مهارت تخصصی، عمومی وحرفه ای خود را افزایش دهند. 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: اگر در مدت تعیین شده معلمان نتوانند رتبه بگیرند باید به کار اداری برگردند. 

منادی در خصوص دانشگاه های کشور نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی های صورت گرفته تمامی دانشگاه ها می توانند در مسیر گسترش فعالیت های علمی، شرکت های توسعه‌ای تشکیل دهند. 

منادی با اشاره به توسعه شرکت¬های دانش بنیان در کشور تاکیدکرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته هیچ کالایی که در شرکت های دانش بنیان تولید می شود اجازه ورود به کشور ندارد و کالاهای مورد نیاز که وارد می شوند تعرفه گذاری خواهند شد. 

وی ادامه داد: همزمان با اعلام شعار سال از سوی مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی موضوع را دنبال کرد و قانون مربوط به شرکت های دانش بنیان در مجلس به تصویب رسید. 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این کمیسیون ۱۱۰ گلوگاه در مسیر شرکت های دانش بنیان شناسایی شده و این مشکلات از مسیر حرکت این شرکت ها حذف شده است. 

منادی گفت: همچنین ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه شد. 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان فنی و حرفه ای اساسنامه ندارد که مجلس به این موضوع ورود کرده و در حال تدوین اساس نامه برای این سازمان هستیم. 

منادی اظهار داشت: با توجه به بررسی های صورت گرفته مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص کنکور خوب است و به عدالت نزدیک‌تر است. 

وی عنوان کرد: در خصوص قانون جدید کنکور با آقای رئیس جمهور جلسه گذاشته ایم و قرار شد که بودجه لازم برای اجرا و زیرساخت های لازم فراهم شود که تاکنون در این زمینه ای بودجه ای اختصاص داده نشده است. 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است برای آغاز سال تحصیلی جدید جلسه ای مشترک با وزیر علوم، وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش برگزار کنیم.  

منادی تاکید کرد: همچنین تصویب شده که دانشگاه های پیام نور و آزاد اسلامی در رشته¬های کم رقابت براساس سوابق تحصیلی دانشجوی ارشد پذیرش کنند. 

وی دراین جلسه به شرایط فرهنگی دانشگاه ها و کم توجهی مسئولان به این موضوع و لزوم اشتغال آفرینی گسترده در حوزه علم و فناوری نیز تأکید کرد. 

در پایان برخی از اساتید حاضر در نشست مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی، در مورد مشکلات فرهنگی دانشگاه ها و عدم وجود یک برنامه منسجم در این زمینه مسائل و سؤالاتی را مطرح کردند.

همچنین در مورد غیرفعال بودن حوزه‌های ستادی علم و فناوری در زمینه برنامه ریزی جهت محقق نمودن شعار سال «اقتصاد مبنی بر دانش» مطالبی ارائه کردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید