249312

صنعت آلومینای جاجرم پیشگام اجرای طرح کاشت درخت در استان شد

دنیای معدن-نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: صنعت آلومینای جاجرم در این منطقه کویری پیشتاز سایر صنایع برای اجرای این طرح مهم شده است و این جای تشکر دارد.

به گزارش دنیای معدن، سید محمد پاکمهر افزود: در این طرح اجرایی و عملیاتی شدن تولید نهال به میزان دو میلیون و ۱۰۰ هزار اصله نهال در طول سه سال و هر سال حدود ۷۰۰ هزار نهال اجرا می شود.

دکتر پاکمهر تصریح کرد: با توجه به اهمیت اساسی که کاشت درخت برای محیط زیست دارد، سایر صنایع نیز در استان باید در این امر مهم مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه امروزه باید حفاظت از منابع طبیعی مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: امروزه فعالیت های انسان ها و آسیب به محیط زیست، سبب  تغییر اقلیم شده و سلامت بشر را تهدید می کند.

دکتر پاکمهر با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ جنگل ها و حفظ منابع طبیعی، مانع تغییر اقلیم شده ، گفت: ورود جدی در این زمینه و درختکاری ضامن سلامت همه مردم جهان است لذا زندگی سالم و تعدیل سازی منابع آب و هوا و خاک باید توسط تمام مدیران و مسئولان با جدیت دنبال شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید