235706

رسالت نوشت: تعلل در روند اجرای رتبه‌بندی معلمان

دنیای معدن- روزنامه رسالت در مطلبی با عنوان«تسریع در روند اجرای رتبه‌بندی یک مطالبه عمومی و حق معلمان است» در گفت وگو با علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی این گونه آورده است:

به گزارش دنیای معدن، علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست ضمن تذکر نسبت به‌ضرورت اجرای‌ رتبه‌بندی معلمان در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: اجرای رتبه‌بندی معلمان از مصوبات مجلس شورای اسلامی بود و مبلغی در لایحه بودجه به‌منظور اجرای این مصوبه در نظر گرفته شده بود. اعتبارات لازم این حوزه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ از سوی دولت نیز پیش‌بینی و مصوب شد. در ادامه بررسی ضرورت داشت تا آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان فراهم شود و سپس به اجرا درآید.

وی افزود: آیین‌نامه‌ای که از سوی دولت تبیین شد و به مرز ابلاغ رسید با نظر‌ مجلس شورای اسلامی نسبت به اجرای رتبه‌بندی معلمان در تضاد بود. به همین سبب از سوی ریاست مجلس که وظیفه نظارت بر ابلاغ آیین‌نامه‌ها را بر عهده دارد، موردبررسی مجدد قرار گرفت و مقرر شد تا آیین‌‌نامه به دولت بازگردانده شود و ایرادات مشخص‌شده رفع گردد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس نظر ریاست مجلس شورای اسلامی نیاز بود تا آیین‌نامه اجرای رتبه معلمان برای بررسی و رفع ایرادات وارده به‌گونه‌ای که ماهیت نظر مجلس شورای اسلامی تغییر نکند، اصلاح شود و سپس به مجلس بازگردانده شود. اکنون اصلاحیات این مصوبه صورت گرفته و تنها درروند اجرای آن تعلل صورت گرفته است.

او متذکر شد: با توجه به اینکه تیرماه ۱۴۰۱ نیز به پایان رسید امیدواریم به‌زودی شاهد ابلاغ آیین‌نامه‌ اجرای رتبه‌بندی باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: به طورحتم تسریع درروند اجرای رتبه‌بندی یک مطالبه عمومی و حق معلمان است. امید داریم ثمره عملی شدن این اتفاق در کارکرد زندگی‌ معلمان گرانقدر جامعه مبرهن شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید