240256

بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فلزات جهان، کاهشی به استقبال سال نو رفت

دنیای معدن: کارخانه‌های فلزات چین با توجه به چشم‌انداز ضعیف، تولید خود را کاهش دادند.

به گزارش دنیای معدن، تولیدکنندگان عنوان کردند که کاهش سفارشات در داخل و خارج از کشور، بسیاری از کارخانه‌های کالاهای فلزی در استان گوانگ‌دونگ جنوبی چین را مجبور می‌کند هفته‌ها زودتر از حد معمول برای تعطیلات سال نو تعطیل شوند، در حالی که برخی نیز برنامه‌های تولید خود را کاهش می‌دهند.

تعطیلی طولانی‌مدت در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فلزات جهان باعث می‌شود که ذخایر فلزات اولیه مورد استفاده برای تولید کالاهای نهایی افزایش یابد و قیمت این مواد خام تا سال ۲۰۲۳ تحت فشار قرار گیرد.

تقاضا در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فلزات جهان در سال جاری به دلیل رکود در بخش املاک این کشور و همچنین اقدامات سختگیرانه مهار کووید- ۱۹ که به فعالیت‌های صنعتی برای دوره‌های طولانی لطمه می‌زند، به شدت آسیب دیده است. 

چین در اوایل ماه جاری به طور ناگهانی سیاست سختگیرانه کووید-۱۹ خود را کنار گذاشت اما لغو محدودیت‌ها سطوح بالایی از بیماری را به همراه داشت و تولید را مختل کرد.

نظرسنجی رویترز نشان داد که انتظار می‌رود فعالیت کارخانه‌ها در ماه دسامبر کاهش بیشتری داشته باشد. سفارشات خارج از کشور برای محصولات چینی با کند شدن اقتصاد جهانی نیز در حال کاهش است.

یکی از مدیران تولیدکننده آلیاژ روی در گوانگدونگ با تولید ماهیانه ۲۰۰۰ تن گفت: سفارشات ما ۳۰ درصد کاهش می‌یابد. این شرکت قبلاً کارخانه خود را برای تعطیلات سال نو که از ۲۱ ژانویه آغاز می شود تعطیل کرده است و از کارگران خواسته است تا بعد از پنج فوریه باز نگردند.

کارخانه‌های چین معمولاً تولید را برای دو هفته در طول سال نو متوقف می‌کنند تا کارگران بتوانند برای جشن گرفتن با خانواده خود باشند. یک تولیدکننده لوله مسی در جنوب استان گوانگدونگ گفت: امسال حداقل نیمی از تامین‌کنندگان و مشتریان ما تولید خود را برای حدود یک ماه تعطیل کرده‌اند.

بر اساس گزارش کیتکو، یکی دیگر از تولیدکنندگان محصولات مس و آلومینیوم مستقر در فوشان قصد دارد تولید خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل تا ۲۰ درصد کاهش دهد و یک تولید کننده لوله مسی مستقر در گوانگدونگ گفت که شرکت او همچنین قصد دارد تولید خود را در سال آینده بین ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تن کاهش دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید