227411

فلزات اساسی در سال 2021 به دلیل تقاضای قوی چین و نگرانی های عرضه درخشیدند

دنیای معدن-رویترز: فلزات پایه که در اواخر معاملات روز جمعه 31 دسامبر در بازارهای آسیایی در پایان سال 2021 میلادی در سراسر جهان قوی ظاهر شدند که با بازگشت اقتصاد چین به عنوان اصلی ترین مصرف کننده و نگرانی های عرضه تقویت شدند.

به گزارش دنیای معدن، ولی قیمت ها در بورس فلزات لندن در آخرین روز معاملاتی سال پیش عمدتا کاهشی بودند و مس تقریبا ثابت ماند و به 9695 دلار در هر تن رسید زیرا شرکت معدنی MMG Las Bambas در پرو اعلام کرد فعالیت های خود را که به دلیل انسداد جاده ای متوقف شده بود از سر خواهد گرفت.

مس در بورس آتی شانگهای با 0.5 درصد افزایش به 70380 یوان در هر تن معادل 11,043.46 دلار رسید.

هر دو شاخص مس لندن و شانگهای در سال گذشته بیش از 20 درصد رشد داشته اند.

برخی تحلیلگران با ابراز خوش بینی مطرح کردند: انتظار می رود حمایت از قیمت فلزات در سال 2022 تداوم یابد زیرا اقتصاد جهان به بهبود خود ناشی از شوک پاندمی ادامه می دهد.

آقای Justin Smirk اقتصاددان ارشد Westpac در استرالیا گفت: چین از سال 2003 منبع اصلی تقاضای فلزات اساسی بود اما گمان می رود این روند تداوم نداشته باشد و پایان یابد.

وی گفت: با کاهش سرمایه گذاری و تولید به عنوان محرک های اصلی رشد، شاهد کاهش رشد اقتصادی فزاینده و کاهش تقاضای مواد خواهیم بود.

براساس نظرسنجی رسمی منتشر شده در روز جمعه، در میان اختلالات ناشی از شیوع کرونا و با از دست دادن شتاب اقتصادی در سه ماهه چهارم سال، فعالیت کارخانه های چین در ماه دسامبر به طور غیر منتظره ای شتاب گرفت.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید