230403

با هدف افزایش بهره وری؛ افتتاح دفتر ICT منطقه ویژه خلیج فارس

دنیای معدن: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از افتتاح دفتر ICT این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد و گفت: در افقی پنج‌ساله و در کنار توسعه فازهای دوم و سوم به دنبال آن هستیم تا منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس را به «شهر تمام الکترونیک» تبدیل کنیم تا پایلوت و الگویی برای سایر مناطق ویژه و آزاد کشور باشد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، «حسن خلج طهرانی» افتتاح دفتر ICT منطقه ویژه خلیج فارس را اقدامی مهم در راستای تقویت زیرساخت‌های این منطقه عظیم اقتصادی ارزیابی کرد و گفت: علی‌رغم نیازسنجی صورت گرفته در سنوات گذشته به دلایل مختلف موضوع ایجاد این دفتر معوق مانده بود که سرانجام در سال 1398 بار دیگر این پروژه را بازطراحی کردیم تا بتوانیم با الکترونیکی کردن بیشتر امور روند توسعه را سرعت بخشیم.

وی ضمن بیان این‌که پیمانکار این پژوه را از میان شرکت‌های معتبر عضو شورای عالی انفورماتیک انتخاب کردیم، افزود: بالغ‌بر ۳۰ میلیارد ریال در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است که فاز اول آن به افتتاح رسید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اضافه کرد: این پروژه نیازهای متعدد شرکت‌های بزرگ صنعتی درون منطقه و اجرای پروژه‌های IT در حومه منطقه را فراهم می‌کند و در فاز اول اجرایی شعبی در گیت ورودی منطقه با میزان اشتغال‌زایی 10 نفر با خدماتی همچون اجرای پروژه‌های شبکه، نیازسنجی ارتباطات WAN و LAN و پشتیبانی از اتوماسیون‌های اداری و صنعتی و ارائه خدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و خدمات پیشخوان دولت در نظر گرفته شده است.

وی افتتاح این مرکز را سبب کاهش هزینه‌ها ازجمله هزینه‌های نیروی انسانی، تأمین تجهیزات و خدمات مهندسی عنوان کرد و گفت: با افتتاح این دفتر تمرکز خدمات‌دهی به شرکت‌های منطقه در حوزه ICT تجمیع می‌شود و صنایع و شرکت‌های منطقه و حتی کارکنان و خانواده آنان نیز می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

خلج طهرانی افزود: در افقی پنج‌ساله و در کنار توسعه فازهای دوم و سوم به دنبال آن هستیم تا منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس را به «شهر تمام الکترونیک» تبدیل کنیم تا پایلوت و الگویی برای سایر مناطق ویژه و آزاد کشور باشد.

وی در پایان سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر به این منطقه عظیم اقتصادی دعوت کرد و بیان داشت: مناطق ویژه اقتصادی دارای مزایای متعدد برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان هستند و امیدوارم در سال آینده نیز بیش‌ازپیش با ارتقای زیرساخت‌ها بتوانیم در مسیر آبادانی ایران اسلامی گام برداریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید