230272

الگوی ملی بنگاه داری، به دنبال سرآمدی در تراز جهانی

دنیای معدن: مهم‌ترین هدف شرکت فولاد مبارکه از ابتدای راه‌اندازی تاکنون، رشد و تعالی سازمانی به‌طور مستمر و مداوم با نگاه ملی و فراملی است و این شرکت امیدوار است با مدیریت و راهبری مطلوب، تدوین استراتژی سازمانی صحیح و اصولی، توجه به منافع سازمانی، جلب رضایتمندی مشتریان، کارکنان و شرکای تجاری و ارتقای بهره‌وری خود، به خلق آینده‌ای بهتر و سرآمدی در مقیاس جهانی دست یابد.

به گزارش دنیای معدن، مدل تعالی سازمانی، به‌عنوان پذیرفته‌شده‌ترین مدل و ابزار ارزیابی مدیریت کیفیت فراگیر در نظام کسب‌وکار بین‌الملل شناخته شده و چهارچوب مشخص و روشنی برای خودارزیابی، سنجش میزان استقرار سیستم در سازمان و مقایسه عملکرد سازمان‌ها با شاخص‌های معتبر و پذیرفته‌شده است.

مفاهیم بنیادی تعالی برای توصیف ویژگی‌های فرهنگ سازمانی به موضوعاتی همچون افزودن ارزش برای مشتریان، ساختن آینده پایدار، توسعه ظرفیت سازمانی، کنترل ابتکار و خلاقیت، هدایت هدفمند، مدیریت زیرکانه و چابک، جانشین‌پروری و ارزیابی نتایج می‌پردازد و تلاش دارد تا با بهره‌گیری از استعدادها، توانمندی‌های فردی و سازمانی را توسعه دهد و مسیری متعالی را برای سازمان ایجاد کند.

در سال ۱۳۸۲ نخستین گردهم‌آیی تعالی سازمانی به همت سازمان مدیریت صنعتی و با هدف بررسی عملکرد سازمان‌های کشور ایران براساس مدل تعالی آغاز گردید و با ارزیابی عملکردها و فرایندها براساس مدل‌های تعریف‌شده، شرکت فولاد مبارکه در سال‌های ۹۱، ۹۳ و ۹۸ موفق به کسب تندیس زرین تعالی سازمانی کشور شده است.

در آخرین همایش ملی تعالی سازمانی که در روز سوم اسفندماه و با موضوع تعالی و نوآوری پایدار سازمانی برگزار شد، شرکت فولاد مبارکه برای چهارمین بار موفق به دریافت تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی در بخش ساخت و تولید و در سطح سازمان‌های بزرگ گردید. علاوه بر این سایر شرکت‌های گروه فولاد مبارکه نیز خوش درخشیدند و شرکت فولاد هرمزگان، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، شرکت صنعتی و معدنی فولادسنگ، شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون (ایریسا)، شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، شرکت فنی مهندسی فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری توکافولاد، شرکت فولاد متیل، باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و فلزتدارک نیز شایسته دریافت تندیس، لوح و تقدیرنامه گردیدند.

آنچه مسلم است این است که گروه فولاد مبارکه به‌عنوان یک الگوی موفق ملی، نگرش مدیریت فراگیر سیستماتیک را در سازمان خود به‌عنوان یک ارزش و فرهنگ نهادینه کرده و مدیریت فرایندها، نظام‌ها و رویکردهای خود را بر همین اصل استوار ساخته و همواره به دنبال پشتیبانی و تقویت این نگاه بوده است.

مهم‌ترین هدف شرکت فولاد مبارکه از ابتدای راه‌اندازی تاکنون، رشد و تعالی سازمانی به‌طور مستمر و مداوم با نگاه ملی و فراملی است و این شرکت امیدوار است با مدیریت و راهبری مطلوب، تدوین استراتژی سازمانی صحیح و اصولی، توجه به منافع سازمانی، جلب رضایتمندی مشتریان، کارکنان و شرکای تجاری و ارتقای بهره‌وری خود، به خلق آینده‌ای بهتر و سرآمدی در مقیاس جهانی دست یابد.

کسب تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی در بخش ساخت و تولید توسط شرکت فولاد مبارکه و کسب عناوین برتر توسط سایر شرکت‌های گروه فولاد مبارکه در نوزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی، در سالی که مزین به نام« تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» است، اهتمام و التزام مدیریت و کارکنان خدمت‌گزار شرکت فولاد مبارکه به سیاست‌های کلی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه تولید را نمایانگر می‌سازد و همت و تلاش مدیریت، کارکنان و کارگران معزز شرکت، پیمانکاران و خانواده محترم همه این عزیزان شایسته تقدیر است.

محمد جواد براتی - مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

 

دیدگاهتان را بنویسید