225105

نخستین کارخانه آلومینیوم ورق ضخیم خاورمیانه در جاجرم ساخته می شود

دنیای معدن: نماینده ۵ شهر خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین کارخانه تولید ورق ضخیم آلومینیوم کشور و خاورمیانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان جاجرم ساخته می شود.

به گزارش دنیای معدن، سیدمحمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه نخستین کارخانه تولید ورق ضخیم آلومینیوم کشور و خاورمیانه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان جاجرم ساخته می شود، اظهار کرد: خراسان شمالی دارای ظرفیت ها، پتانسیل های بالقوه فراوان و بی نظیری است که متاسفانه به دلیل بی برنامگی و ضعف نگاه توسعه ای به آینده چند دهه است در جا زده ایم.

وی افزود: خام فروشی محصولات صنایع مادر استان و عدم توجه به فرآوری محصولات و زنجیره تولید موجب شده از اشتغال و کارآفرینی و درآمدهای سرشار صنایع تبدیلی و جانبی بی بهره باشیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی، گفت: تولید ورق آلومینیوم یکی از صنایع مهم این زنجیره با کاربرد فراوان است و سایر صنایع کوچک تر را تغذیه می کند و بستر مناسبی برای شکل گیری صنایع جانبی دیگر است.

گفتنی است خراسان شمالی با داشتن آلومینای جاجرم، ازجمله مهم ترین قطب های آلومینیوم کشور محسوب می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید