225012

معاون سازمان صمت استان:

ضرورت راه اندازی صنایع پایین دستی در خراسان شمالی برای جلوگیری از خام فروشی شمش های فولادی

دنیای معدن: معاون صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی بر ضرورت راه اندازی صنایع پایین دستی در این استان برای جلوگیری از خام فروشی شمش های فولادی تولیدی تاکیدکرد.

به گزارش دنیای معدن، علی اصغر رضازاده در گفت و گویی، با اشاره به وجود مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: چندین صنعت بزرگ در ارتباط با فولاد که در واقع صنایع پایین دستی مجتمع فولاد اسفراین محسوب می شوند، در این استان راه اندازی شده و مشغول به کار هستند.

وی اظهارکرد: در حال حاضر توسط مجتمع صنعتی آذین فورج قطعات فورج و فولادی و توسط مجتمع شرکت فولاد کیمیای صبا نیز نیز شمش های فولادی آلیاژی تولید می کنند.

رضازاده افزود: در کنار این واحدهای تولیدی واحدهای تولیدی کوچک تر دیگری همچون تراشکاری دقیق، قطعه تراشی و ... نیز ایجاد شده است.

وی با تصریح بر اینکه در حال حاضر قسمت اعظم شمش های فولادی تولید شده در این استان خام فروشی می شود، ادامه داد: شمش های تولیدی یا به استان های دیگر ارسال و عملیات تکمیلی در آن استان ها انجام می شود که عملا ارزش افزوده چندانی عاید این استان نمی شود و یا اینکه به خارج از کشور صادر می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از صنایع تکمیلی برای جلوگیری از خام فروشی شمش های فولادی، راه اندازی خط تولیدی نورد است.

وی تاکیدکرد: البته یکی از صنایع پایین دستی فعال در استان به دنبال راه اندازی این خط تولید است، که طرح را ارائه داده و طرح مذکور به بانک صنعت و معدن ارجاع شده اما هنوز تسهیلات مورد نیاز برای راه اندازی این واحد تولیدی اختصاص نیافته است.

معاون صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این استان، صنعتی که بتواند شمش های فولادی تولیدی را تبدیل به میلگرد کند، وجود ندارد و یکی از نیازهای استان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید