222189

تسلط چین بر زنجیره های تامین باتری لیتیومی

دنیای معدن: موسسه BloombergNEF : چین بار دیگر در زمینه مشارکت در زنجیره تامین جهانی باتری های لیتیوم-یونی در رتبه نخست جای گرفت، اما برای اولین بار آمریکا در رابطه با سیاست حمایتی از صنایع داخلی در رتبه دوم جای گرفت.

به گزارش دنیای معدن، موسسه تحقیقاتی BloombergNEF گزارش سالانه خود از رتبه بندی زنجیره تامین باتری های لیتیوم-یونی را برای اولین بار در سال 2020 منتشر کرد و چین را رهبری غیر قابل پیش بینی دانسته و ژاپن و سپس کره جنوبی را در رتبه های دوم و سوم قرار داده است. آمریکا سال گذشته در رتبه ششم قرار داشت.

ویرایش دوم این گزارش به تازگی منتشر شده و امسال این شرکت تحلیلگر اعلام کرده که ادامه سرمایه گذاری همچنین تقاضای قوی داخلی و بین المللی چین را نه تنها در سال 2021 بلکه براساس پیش بینی ها تا سال 2026 در بالای این درخت نگه داشته است.

موسسه BloombergNEF گفت: بیش از 80 درصد از کل تولید سلول های باتری در چین است و ظرف 5 سال، تولید در این کشور می تواند به 2 تریلیون وات ساعت TWh برسد. با این حال دولت های سراسر جهان به اهمیت استراتژیک بودن زنجیره های تامین صنعت باتری یا عناصر اصلی زنجیره تامین در مرزهای خود پی برده اند.

این موضوع در مورد آمریکا صادق است. از زمان روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور، دولت وی دستور بازنگری استراتژیک در زنجیره های تامین باتری را صادر کرده و وزیر انرژی این کشور اولویت خود را جستجوی اطلاعات صنایع برای یافتن آنچه می تواند برای توسعه انجام دهند قرار داده است. حتی پیش از شروع تصدی گری بایدن، مواد کلیدی همچون لیتیوم و کبالت در فهرست مواد حیاتی دولت آمریکا قرار گرفته بود.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید