249773

نظر 6 کارشناس داوری درباره دیدار استقلال - نساجی: 2 اخراج و 1 پنالتی سوخت!؟

دنیای معدن: روز گذشته استقلال تهران در هفته 13لیگ برتر به مصاف نساجی رفت. برخلاف داوری پرسپولیس - استقلال خوزستان که قبل از این دیدار در اهواز برگزار شد، قضاوت این دیدار حاشیه کمتری داشت.

به گزارش دنیای معدن، تیم داوری این دیدار به شرح زیر بود:

 

داوران: بیژن حیدری، حسن انتظاری، یوسف مغروری، حمید حاج ملک

 

ناظر: البرز حاجی پور

 

نظرات محمدی

 

دقیقه 45: ارسال کرنر نونو دلگادو پس از اشتباه حسینی، به سر وحید محمدزاده برخورد کرد و به شکل خطرناکی روی تور دروازه استقلال فرود آمد که داور اعلام کرنر کرد.

* اعلام کرنر اشتباه بود.

دقیقه 93: اعلام آفساید سعید مهری در زمان سه به دو شدن بازیکنان استقلال با گلر و مدافع نساجی.

*آفساید مهری به درستی اعلام شد.

 

نظرات حیدر سلیمانی

 کارشناس داوری فوتبال کشورمان عملکرد داور دیدار تیم‌های استقلال و نساجی در تنها صحنه مشکوک این بازی را مورد بررسی قرار داد.

 

حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره عملکرد بیژن حیدری به عنوان داور دیدار تیم‌های استقلال و نساجی اظهار داشت: داور از اقتدار خود استفاده کرد و کنترل خوبی روی بازی داشت و به همین دلیل صحنه خاصی در این بازی رقم نخورد.

 

وی ادامه داد: تنها صحنه مشکوک در دقیقه 67 و دورن محوطه جریمه نساجی بود که مهرداد محمدی پس از برخورد با مدافع حریف به زمین افتاد، اما آن صحنه پنالتی نبود و داور به خوبی تصمیم به ادامه بازی گرفت. جدال دو بازیکن بر سر توپ بود و هر دو نفر برای تصاحب توپ رقابت داشتند که مهاجم استقلال تعادلش را از دست داد که این پنالتی نبود.

 

حیدر سلیمانی همچنین به ایسنا گفت: در دقیقه ۵۳ امیرمحمد هوشمند با دست به صورت جلالی می‌زند و چون شدت آن کم بود، نیاز به اعلام خطا و کارت زرد داشت که این صحنه از چشم داور دور ماند.

 

سلیمانی درباره گل دوم استقلال هم بیان کرد: زمانی که توپ ارسال می‌شود، محمدی یک گام عقب‌تر از مدافع نساجی است و آفساید پر شده است. در نتیجه گل دوم استقلال درست بود.

 

نظرات حسین عسگری

 

در خصوص بازی استقلال تهران باید بگویم اتفاق خاصی رخ نداد و تنها صحنه‌ای که بتوان در مورد آن صحبت کرد به لحظه برخورد نساجی با یامگا بود که چون نقطه کور بود نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد که آیا داور باید از کارت زرد استفاده و یا به صورت مستقیم این بازیکن را از زمین بازی اخراج می‌کرد.

 

نظر کارشناسان ورزش سه

 برخورد امیرمحمد هوشمند و ابوالفضل جلالی (مشکوک به اخراج- دقیقه ۵۴)

-- محمدحسین ترابیان: از این زاویه مشخص نیست بازیکن قرمز که دستش را به طرف بازیکن آبی پرت می‌کند، به صورت بازیکن آبی برخورد می‌کند یا نه.

-- ابراهیم میرزابیگی: بازیکن عمدا و با آرنج به صورت بازیکن حریف می‌زند که احتمال صدمه وجود دارد و اخراج داشت.

-- حسین عسگری: بازیکن نساجی با دست تماسی با صورت بازیکن حریف دارد اما در خطای شدید، باید نیروی بیش از حد وجود داشته باشد. اینجا نیروی بیش از حد وجود نداشت و کارت زرد درست بود.

-- بابک وسیله‌بر: بازیکن قرمز با قسمت سخت دست (آرنج) به صورت بازیکن آبی ضربه وارد می‌کند که جریمه آن اعلام ضربه آزاد مستقیم و اخراج است.

 

 برخورد مرصاد سیفی و کوین یامگا (مشکوک به اخراج- دقیقه ۷۶)

-- محمدحسین ترابیان: ادامه بازی درست است. بازیکن آبی تکل می‌زند و در ادامه خودش با بازیکن قرمز برخورد می‌کند.

-- ابراهیم میرزابیگی: بازیکن نساجی عمدا با استوک به سینه بازیکن استقلال می‌زند که این برخورد، خطای شدید محسوب می‌شود و باید اخراج می‌شد.

-- حسین عسگری: دوربین در زاویه کور قرار گرفته و نحوه تماس و یا برخورد پای بازیکن با بدن یامگا دیده نمی‌شود و نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم. امکان دارد پای بازیکن روی زمین آمده باشد و بغل پا با بدن یامگا تمای گرفته باشد اما اگر بازیکن با استوک روی بدن بازیکن حریف رفته باشد، باید اخراج می‌شد. البته به نظر می‌رسد با استوک روی بدن نرفته، چون در آن صورت دنده‌های بازیکن دچار آسیب‌دیدگی شدید می‌شد، اما در این صحنه، مصدومیت شدید نبود.

-- بابک وسیله‌بر: بازیکن قرمز آگاهانه با پا (استوک) روی شکم بازیکن آبی با فشار زیاد رفته است که ضربه آزاد مستقیم و کارت قرمز جریمه آن می‌باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید