230355

صالح مصطفوی : نساجی تیم خوب و با برنامه‌ای است/ بازیکن محروم به ما تحمیل شد!

دنیای معدن – مربی استقلال در نشست خبری قبل از دیدار مقابل نساجی مازندران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش دنیای معدن، مشروح صحبت‌های صالح مصطفوی مربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از مصاف استقلال و نساجی به شرح زیر است:

بازی؟

تیم نساجی، تیم بسیار خوب و با برنامه‌ای است و از معدود تیم‌هایی است که به اندازه کیفیتی که ارائه می‌دهد، امتیاز جمع نکرده است. بازی سنگینی برابر آن‌ها داریم. در بازیشان برابر پرسپولیس هم کیفیت آن‌ها را دیدید و یک گل درست هم در آن بازی به ثمر رساندند. بازی بسیار سنگینی فردا داریم. ما با توجه به شرایط ظالمانه‌ای که به ما تحمیل شده، حداکثر تلاش خود را می‌کنیم. بچه‌ها هم‌قسم شده‌اند تا دل آن بخش جامعه که تنها گناهشان هوادار استقلال بودن است را خوشحال کنند و نتیجه مطلوب را کسب کنند.

تغییر سیستم؟

راجع به این موضوع اجازه ندارم در اینجا توضیح بدهم ولی شرایطی که برای استقلال ایجاد شد، شرایط خاص و نادری است. فکر نمی‌کنم که تاکنون در لیگ برتر چنین چیزی سابقه داشته باشد که در زمانی که نقل و انتقالات نیست، دو بازیکن یک تیم را بگیرند. ما به پذیرش انواع و اقسام ظلم‌ها در این پنج شش سال عادت کرده‌ایم. هر ظلم و بی عدالتی اگر قرار باشد شروع شود، با تیم ما شروع می‌شود. جوابش هم این است که در زمین تلاش می‌کنیم.

مصدوم؟

ابوالفضل جلالی مصدوم است و محروم هم که به ما تحمیل شده و خبر دارید.

صحبت‌های معاون نظام وظیفه؟

این بحث که مدیریت باشگاه می‌دانسته یا نمی‌دانسته را بهتر است با خود مدیریت باشگاه صحبت کنید. مسئله این است که به نظر می‌آید که یک استثنا برای استقلال در حال رقم خوردن است چون در سوابق لیگ برتر این اتفاق رخ نداده است که یک بازیکن وسط فصل به خدمت برود. من وام می‌گیرم از صحبت‌های آقای باران چشمه که گفتند اگر یک فرد عادی هم مشکل خانوادگی داشته باشد و تقاضا دهد که دو سه ماه دیرتر به خدمت برود، اتفاقی نمی‌افتد و با درخواست او معمولا موافقت می‌شود. حالا دو بازیکن در سطح ملی این کشور که برای این کشور زحمت کشیده‌اند و سال گذشته در لیگ قهرمانان و در عربستان بازی‌های درخشانی ارائه دادند و پنج گل به الاهلی زدیم و برای خوشحالی دل مردم و سربلندی نام ایران در کشور عربستان زانو و سر خود را گذاشتند، آن موقع اینها سرباز وطن نبودند، الان برای دو ماه عقب و جلو افتادن خدمتشان، باید بروند سربازی تا استقلال ضربه بخورد و میلیون‌ها هوادار ناراحت شوند؟ چرا؟ چون در زمین حریف ما نشدند و می‌خواهند در بیرون زمین کاری کنند؟ از نتیجه گرفتن استقلال ناراحت هستند و ما چیز دیگری در این قضیه برداشت نمی‌کنیم.

جذب بازیکن؟

ما یک سهمیه بزرگسالمان خالی است. آقای مجیدی به تیم امید هم توجه ویژه‌ای دارند و احتمالا از بازیکنان امید هم استفاده می‌کنیم. ضمن اینکه بازی‌های اسفند به فشردگی بازی‌های قبل اسفند نیست. ما الان بعد از نساجی با فاصله شش روز با گل‌گهر بازی می‌کنیم و مجددا با شش روز فاصله با نفت آبادان بازی می‌کنیم. در حالی که در نیم فصل اول فاصله بازی‌ها پنج روزه بود ولی دو بازی عقب افتاده ما را در فاصله چهار روز برگزار کردند. اگر بخواهد کتابی در خصوص ظلم‌های صورت گرفته به استقلال در این سال‌ها نوشته شود، فکر می‌کنم مثنوی هفتاد من خواهد بود.

وریا غفوری؟

در بازی قبلی هم گفتم که آقای مجیدی در این رابطه صحبت کرده‌اند و من توضیح جدیدی در این رابطه ندارم.

▫️پیش از شروع این نشست، محمد نوری‌فر مدیر رسانه‌ای استقلال با انتقاد از اظهارات اخیر یکی از مسئولین نظام وظیفه، اظهار کرد: حدود یک ماه است که تمام اطلاعات شخصی دو بازیکن استقلال در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است و هیچ اتفاقی هم نیافتاده ولی امروز دوست عزیزمان در نظام وظیفه صحبت کرده و از محرمانه بودن پرونده یک بازیکن صحبت کرده که عجیب است. کاش توضیحی در این رابطه بدهند. خجالت آور است که تمام اسناد و مدارک و مسائل مربوط به سربازی مرادمند و یزدانی توسط گروه‌های مختلف در شبکه‌های مجازی که مشخصا طرفدار تیم رقیب هستند، منتشر شده است. کلی فضا سازی شده و همانطور که شما در صحبت‌های روز گذشته آقای آجورلو دیدید، در جلسات درونی نظام وظیفه به فشار شبکه‌های اجتماعی اشاره شده است. وقتی جواب می‌دهیم، صحبت می‌کنیم و توییت می‌زنیم، آقایان موعظه می‌کنند که حرف نزنید حاشیه درست می‌شود. این مسائل انگار فقط برای استقلال هست و تیم مقابل برایش این مسائل نیست. این چیزی نیست که براحتی بتوان از آن گذشت. ضربه‌ای که به تیم ما وارد شده، به قول آقای مصطفوی در نشست قبلی، ضربه‌ای است که به جامعه ما زده شده است. چرا فکر نمی‌کنید این چند میلیون هوادار استقلال، ایرانی هستند. چرا با احساسات آن‌ها بازی می‌کنید؟ ضربه کشنده‌ای به استقلال زده‌اید که مطمئن باشید ما به هر قیمتی شده باشد از این موضوع براحتی نمی‌گذریم و با آن کنار نمی‌آییم.

 

دیدگاهتان را بنویسید