241745

این پرسپولیسی ستاره ال کلاسیکو

دنیای معدن: پرسپولیس موفق شد در یک بازی برتر، تیم قدرتمند سپاهان را در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی شکست دهد.

به گزارش دنیای معدن، شاگردان یحیی گل محمدی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، ۴ گل به تیم سپاهان زدند تا از تمامی مدعیان جام زهر چشم بگیرند.

مرتضی فنونی زاده مدافع اسبق پرسپولیس در دهه ۶۰ که کلی از این پیروزی بزرگ به وجد آمده است به خبرورزشی گفت: به همه پرسپولیسی‌ها تبریک می‌گویم. دم یحیی گل محمدی و شاگردانش گرم چون کلی از دیدن این بازی پرسپولیس عشق کردم و هر جایی هم رفتم پُز بچه‌های تیم را دادم. واقعا این برد آن هم در خانه سپاهان اصفهان دست مریزاد دارد چرا که اصلا کار آسانی نیست.

وی ادامه داد: بروبچه‌های پرسپولیس به قدری عالی و مقتدرانه بازی کردند که سرمربی پرتغالی سپاهان هم اعتراف کرد حق این تیم بوده که پیروز زمین شود. البته سپاهان هم بازی خوب و هجومی انجام داد و همه تماشاگران داخل استادیوم یا کسانی که از منزل و پای تلویزیون این مسابقه را تماشا کردند لذت بردند. یک فوتبال واقعی که گزارشگر بازی به درستی از آن به عنوان ال کلاسیکوی فوتبال ایران یاد کرد. این بازی هم واقعا چیزی کم از یک ال کلاسیکو و دربی نداشت و ۶ گل در بر داشت. مسابقه ای در این سطح که ۶ گل داشته باشد جای تبریک به مربیان هر دو تیم دارد.

فنونی زاده به نکته جالبی هم اشاره کرد و افزود: این مسئله را هم باید مد نظر داشت که هر تیمی جلوی پرسپولیس بخواهد فوتبال بازی کند بدجوری تنبیه می‌شود. تیم‌هایی که تا به حال جلوی این پرسپولیس نتیجه گرفته اند ضد فوتبال بازی کرده و هجومی نبوده اند. سپاهان اما در اصفهان سعی کرد جلوی پرسپولیس فوتبال بازی کند و ۴ گل هم خورد. هر چند این تیم شکست خورد اما باید به شهامت سرمربی سپاهان هم تبریک گفت که در تمام طول ۱۲۰ دقیقه بازی فقط به فکر فوتبال بازی کردن بود و همین موضوع کمک کرد تماشاگران لذت ببرند.

وی به تعریف و تمجید از وحید امیری پرداخت و خاطرنشان کرد: به اعتقاد من وحید امیری ستاره این ال کلاسیکو بود. او در پُست غیر تخصصی دفاع چپ هم خیلی عالی بازی کرد و نمایش خوبی جلوی رامین رضاییان ارائه داد. با این وجود من معتقدم وحید باید جلوتر بازی کند تا کارآیی بیشتری داشته باشد. شما به ۱۵ یا ۲۰ دقیقه پایانی بازی نگاه کنید که وحید امیری جلو کشیده بود. او در حملات تیمش نقش ویژه ای داشت و حتی یک پاس گل زیبا هم به سیامک نعمتی داد. با این حال باید به نظر یحیی گل محمدی احترام گذاشت چرا که او بیشتر کنار این بچه‌هاست و به شرایط تیمش اشراف بیشتری دارد.

مرتضی فنونی زاده از احتمال برخورد استقلال و پرسپولیس در مرحله یا مراحل بعدی گفت و افزود: ما در دهه ۶۰ هم در جام حذفی به هم خوردیم اما درفینال و الان هم دوست دارم استقلال و پرسپولیس در فینال مسابقات به هم برخورد کنند. در فینال به هم برسند و در نهایت پرسپولیس قهرمان شود که انشالله خواهد شد. البته خداوکیلی هم استقلال این هفته‌ها عالی کار کرده و نشان داده یکی از مدعیان قهرمانی است. علی آقا پروین همیشه یک مثل خوبی داشت و می‌گفت که قوی بودن استقلال و پرسپولیس به نفع تیم ملی و فوتبال این مملکت است. ما پرسپولیسی‌ها دوست داریم رقیب قدرتمند داشته باشیم چون به قدرت خودمان ایمان داریم و مطمئن هستم جدال این دو تیم و دربی چه در فینال یا حتی مرحله بعدی و نیمه نهایی می‌تواند بسیار جذاب و تماشایی باشد.

وی اشاره ای هم به بازی بعدی پرسپولیس برابر نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر کرد و اظهار داشت: روی کاغد این دیدار، بازی آسانی به نظر می‌رسد اما همه حریفان سخت هستند. همین نفت در مسجد سلیمان بازی نزدیک و نفسگیری جلوی پرسپولیس انجام داد و لوکادیا در آن مسابقه به ما کمک کرد. بنابراین به هیچ وجه نباید تیم نفت مسجد سلیمان را دست کم گرفت یا به عنوان تیم ته جدولی به آن نگاه کرد. من امیدوارم پرسپولیس با روحیه ای که از پیروزی بزرگ در اصفهان گرفته بتواند این مسابقه را به سلامت پشت سر بگذارد اما این دیدار تمام شده و باید با همین صلابت و قدرت مسابقات لیگ برتر را پیگیری کند. پرسپولیس با این نمایش جذاب و فوق العاده در ورزشگاه نقش جهان ثابت کرد لایق هر دو جام حذفی و لیگ برتر است و انشالله به هر دو هم خواهد رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید