232089

مجیدی اشتباه بزرگی کرد/ یک تعویض می‌توانست منجر به صعود استقلال شود/ دلیل بازی نکردن مهاجم تیم برای ما هم مشخص نیست!

دنیای معدن- ایمان عالمی، بازیکن و مربی اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دلایل حذف تیم استقلال در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش دنیای معدن، مصاف استقلال مقابل نساجی را چطور ارزیابی کردید؟

بازی بسیار خوبی بود. دو تیم خوب کار کردند و موقعیت‌های خوبی داشتند. این دیدار جذابیت‌های خودش را داشت. هر دو تیم به خوبی در فاز حمله قرار می‌گرفتند و ما تقریبا همه چیز در این دیدار دیدیم. توپ به تیر دروازه خورد و فقط گل نداشت.

کدام تیم با احتیاط بیشتری بازی می‌کرد؟

هر دو تیم برای برد آمده بودند و این نکته بارز این بازی بود. ضمن این که تماشاگران هم در این دیدار حضور داشتند و از هر دو طرف یک فوتبال خوب را نظاره‌گر بودند. اما نکته تأسف بار تعویض‌های استقلال بود.

چطور؟

متاسفانه به نظر می‌رسید که استقلال در دقایق پایانی وزن تیمی‌اش را بالا نبرده است. به ویژه درون دروازه! البته ما منکر توانایی‌های علیرضا رضایی نیستیم اما مستحضر هستید که حسین حسینی، هم کاپیتان تیم استقلال است و هم در بازی‌های اخیر چهره برتر تیم استقلال بوده. از این رو حضور او می‌توانست نقش موثری در ضربات پنالتی داشته و کفه ترازو را به نفع استقلال سنگین کند.

این را به خاطر پنالتی گیر بودن حسینی می‌گویید؟

حسینی علاوه بر اینکه پنالتی گیر است، چون یک دروازه‌بان با سابقه و چهره شناخته شده محسوب می‌شود به لحاظ روحی – روانی روی ضربه زننده تاثیر می‌گذارد. این موضوع غیر قابل انکار است که ضربه پنالتی، به شدت روی روح و روان ضربه زننده تاثیر می‌گذارد. مطمئنم اگر حسینی درون دروازه می‌ایستاد کفه ترازو به سود استقلال سنگین می‌شد.

این شکست تا چه اندازه می‌تواند روی استقلال تاثیر منفی بگذارد؟ چون در این مدت خیلی‌ها می‌گفتند استقلال با اولین شکست وارد شرایط بدی می‌شود؟

این مسابقه که مربوط به جام حذفی بود و ربطی به لیگ نداشت. ضمن که استقلال در این دیدار استراتژی خاص خودش را داشت و در لیگ با شرایط دیگری به میدان می‌رود. قطعاً کادرفنی در حدفاصل باقیمانده تا شروع لیگ استقلال را به فرم مطلوب برمی‌گرداند. این تیم شش فینال دیگر تا قهرمانی دارد که اگر دو سه مسابقه ابتدایی را با برد پشت سر بگذارد حتی می‌تواند خودش را زودتر از موعد کاندیدای قهرمانی کند.

چرا استقلال در این دیدار از ارسلان مطهری استفاده نکرد، در حالیکه موقعیت‌های زیادی توسط مهاجمان این تیم از دست می‌رفت؟

ما هم نمی‌دانیم مطهری چرا بازی نکرد! ما که به تیم نزدیک نیستیم و شرایط تمرینی را نمی‌دانیم. اما قبلا هم به شما گفته بودم که استقلال نسبت به سال قبل در ۵۰ متر رو به جلو نفراتی مثل قایدی، دیاباته و فرشید اسماعیلی را از دست داده و حالا هم با داشته‌هایش عملکرد خوبی در امر گلزنی داشته. نفراتی مثل حسین زاده روند خوبی در این فصل داشته اند. به هر حال گاهی کادر فنی تصمیماتی می‌گیرد که متاثر از اتفاقات درون تمرینات است.

نظرتان درباره ۴ تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی جام حذفی چیست؟

واقعاً باید گفت جام حذفی جام شگفتی‌هاست. چون هم پرسپولیس حذف شد و هم استقلال و می‌بینیم یک تیم از دسته یک و یک تیم از دسته دو تا اینجا فوق العاده ظاهر شده اند و به نیمه نهایی رسیده اند. امیدوارم در نهایت هر تیمی‌شایسته است قهرمان شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید