240577

بازگشت به استقلال؟ جایی برنمی‌گردم که اذیت شدم/ مثل روز روشن بود نمی‌گذارند استقلال شکست بخورد!

دنیای معدن: تیم فوتبال تراکتور در دیداری که تبریزی‌ها اعتقاد داشتند ناداوری در آن اتفاق افتاده است در مرحله یک‌شانزدهم‌نهایی مقابل استقلال در تهران مغلوب این تیم در وقت‌های اضافی شد تا از دور این رقابت‌ها کنار بروند. این درحالی است که مدافع این تیم اعتقاد دارد برای خیلی‌ها سخت بود که تراکتور بخواهد در یک هفته استقلال را دبل کند.

به گزارش دنیای معدن، با سید محمد حسینی که هفته گذشته از جدایی از تبریز و بازگشت به جمع آبی‌پوشان خبر داده بود درخصوص این دیدار و آخرین وضعیتش گفت و گوییانجام داده ایم.

صحبت را از احتمال جدایی‌ات از تراکتور و پیوستن به استقلال آغاز کنیم. بعد از بازی هفته گذشته از آمادگی‌ات برای بازگشت به تهران خبر داده بودی.

درحال حاضر تمام تمرکزم این است که در تبریز و در تراکتور بمانم.

نظرت عوض شد؟

بله این‌طور است. به‌قدری شرایطم اینجا خوب است و همه‌جوره همه‌چیز اوکی است که دیگر اصلا به جدایی فکر نمی‌کنم. بنابراین اصلا دوست ندارم دیگر از تراکتور جدا شوم.

چطور شد که در عرض حدود یک هفته نظرت عوض شد؟

در هر صورت الان شرایط خوب است و وقتی شرایط مساعد است چرا باید جدا شد؟ فقط می‌توانم در همین حد صحبت کنم. البته با خانواده و دوستان مشورت کردم به این نتیجه رسیدم که وقتی اینجا آرامش و آسایش دارم چرا بخواهم آرامش خودم را با جایی عوض کنم که سرنوشتم مشخص نیست و از سوی دیگری سختی زیادی را در آنجا کشیده‌ام. بنابراین تصمیم گرفتم در شرایط آرامش بمانم.

تا حدودی استقلال در فاز دفاعی در این مدت اخیر مثل فصل گذشته شرایط مساعدی ندارد و این گمان می‌رفت که تو می‌توانی در نیم‌فصل دوم به این تیم کمک کنی.

این حرف‌ها مطرح نیست. در هر صورت الان تصمیم گرفته‌ام بمانم چون دیدم صلاح نیست بخواهم این شرایط را به هم زده و به تیم دیگری بروم.

خمس، سرمربی تراکتور چقدر در این تصمیمی که گرفتی نقش داشت؟

او جزء اولین نفراتی بود که با این جدایی مخالفت کرده و خداراشکر هم فنی و هم اخلاقی به بنده اطمینان کاملی دارند.

با این تفاصیل چرا در ترکیب اصلی بازی با استقلال در دیدار جام حذفی از تو مثل دیدار هفته پیش در لیگ برتر استفاده نکرد؟ گفته می‌شد چون قرار است از تراکتور جدا شوی او این تصمیم را گرفت تا ترکیب جدیدی را در خط دفاعی امتحان کند؟

این‌طور نیست و این مسائل اصلا صحت ندارد. من به خاطر سرماخوردگی بازی نکردم و از صدایم هم مشخص است که سرما خورده‌ام و در این چند روز آمادگی صددرصدی نداشتم. من سرماخوردگی داشتم و ایشان تصمیم گرفت به این دلیل به من بازی ندهد، این درحالی است که به این علت اصلا قصد بازی دادن به من را نداشتند و به زور و با سختی برای گرم کردن بلند شدم. با این حال در ادامه و وقتی که گل زدیم خودم فهمیدم باید برای کمک به تیم به زمین بروم و این احتمال را دادم که الان از من می‌خواهد تا برای دفاع کردن به بازی بروم. به همین دلیل بیشتر خودم را گرم کردم و جالب اینکه بعد از چند دقیقه من را صدا زد تا به زمین بروم و بتوانم به حفظ نتیجه کمک کنم که این هم متاسفانه رخ نداد. در هر صورت برخی مواقع یا نمی‌شود یا نمی‌خواهند که بشود.

بازی چطور بود؟ تراکتوری‌ها به داوری این دیدار به‌شدت اعتراض داشتند!

کلا ما قبل از بازی به این دیدار اصلا خوشبین نبودیم و مثل روز برایمان روشن بود که ممکن است برخی اتفاقات بیفتد که اجازه ندهند دو دیدار پیاپی تیمی مثل استقلال را شکست بدهیم. برای همین اصلا به این دیدار نگاه خوبی نداشتیم. برای خیلی‌ها دیدن چنین صحنه‌هایی سخت است که تیمی در یک هفته بتواند استقلال را دبل کند. برای همین هر کاری می‌کنند که چنین اتفاقی نیفتد دیگر و دیدید درحالی‌که شایسته پیروزی بودیم اجازه ندادند بازی جام حذفی را هم با پیروزی پشت‌سر بگذاریم.

اما عمده کارشناسان داوری روی تصمیمات داوری صحه گذاشتند و تصمیمات او را تایید کردند.

خداوکیلی تابه‌حال دیده‌اید که یک کارشناس داوری برخلاف اقدامات یک داور صحبت کند؟ هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاده است. در هر صورت آنها همه از یک خانواده هستند و علیه هم صحبت نمی‌کنند.

پس به این بازی بدبین بودید؟

واقعا همه ما می‌دانستیم و کل تیم در این خصوص صحبتش را کرده بودیم که به بازی امروز خوشبین نیستیم. گفتیم به زمین می‌رویم و فوتبال خودمان را بازی می‌کنیم و بقیه‌اش دیگر با خدا. در یک لحظه هم داستان عوض شد.

خودت نظرت درباره اتفاقات داوری این دیدار چیست؟

در تکل اول اصلا برخوردی نبود اما فرض می‌گیریم که خطا بود و در ایران این برخوردها را خطا می‌گیرند اما مگر غیر از این بود که قایدی را بیرون از محوطه جریمه زدند؟ عکس و فیلم‌هایش هم موجود است. این درحالی است که هنوز تکل ننشسته بود، کمک‌داور پرچم زده و درحال آمدن به سمت دیگر زمین بود تا پنالتی اعلام کند. شیرازه یک تیم دیگر چگونه از هم می‌پاشد؟ این هم به کنار! کجا شما دیدید در ایران یک داور یک پنالتی را تکرار بدهد؟ آن هم دقیقه ۱۱۸ بازی؟ واقعا اینها نشدنی هستند و هیچ داوری در فوتبال ایران این کارها را نمی‌کند. باید کمک‌داور ویدئویی بیاید تا این تکرارها را بدهند. چطور کمک‌داور با چشم غیرمسلح تکرار می‌دهد؟ به خدا اگر ده تا پنالتی آن سمت این‌طوری می‌زدند و گلر توپ را با این شرایط می‌گرفت، یک بار هم تکرار نمی‌دادند.

حرف آخر؟

شرایط همه چیز اوکی هست و در تبریز ماندنی شده‌ام و امیدوارم نیم‌فصل خوبی را در تبریز داشته باشم.

 

دیدگاهتان را بنویسید