234238

همانطور که سیلوا را آوردیم حالاهم برای استقلال کم نمی‌گذاریم/ مثلث قهرمانی استقلال حفظ می شود/ از پرسپولیس عقب نیستیم

دنیای معدن- محمد مومنی، بازیکن اسبق استقلال و از اعضای هیئت مدیره باشگاه در گفتگو با خبر ورزشی، درباره آخرین تحولات کادرفنی استقلال و شایعاتی که پیرامون عدم تمایل آجرلو برای جذب سرمربی خارجی مطرح شده بود اظهاراتی را مطرح کرد.

هواداران استقلال این روزها خیلی نگران نیمکت سرمربیگری تیمشان هستند. چه صحبتی با آنها دارید؟

هواداران استقلال از هر نظر سرمایه اصلی باشگاه هستند و ما دوست نداریم که هوادار از ما رنجیده خاطر شود. وقتی آقای آجرلو به عنوان مدیرعامل باشگاه توانست در فصل گذشته تمام مصائب و مشکلات را یکی پس از دیگری حل کند و تیم را با قدرت به قهرمانی برساند یعنی اینکه ایشان و همه اعضای هیئت مدیره لازم و ملزوم هم بودیم تا یک اتفاق تاریخی و بزرگ برای استقلال رقم بخورد تا شأن و شخصیت استقلال دوباره به این تیم برگشته و در روز پایانی مسابقات لیگ آن جشن باشکوه را با حضور ۱۰۰ هزار هوادار برگزار کنیم.

منظورتان از بیان این صحبت‌ها چیست؟

وقتی مدیران باشگاه این اقدامات را انجام داده‌اند قطعاً حالا بیش از پیش تلاش خواهند کرد تا ضمن حفظ این شرایط، برای تیم استقلال و هوادارانش اتفاقاتی بهتر از این رقم بخورد. سعی میکنیم شرایطی ایجاد شود که تیم استقلال زیر سوال نرود. گرچه در این مدت برخی صحبت های دروغین و اشتباه از سوی کسانی که با ما زاویه دارند در فضای مجازی مطرح شده اما هواداران باید حساب مدیریت فعلی را از دیگران جدا کنند.

هواداران تا کی باید صبر کنند؟

هوادار اطمینان داشته باشد وقتی مدیریت باشگاه شان را به ما سپرده اند ما بهترین انتخاب را انجام خواهیم داد تا هیچ خدشه‌ای در موفقیت بزرگ استقلال به وجود نیاید. خیلی اتفاقات امکان دارد درون مستطیل سبز رخ بدهد ولی ما سعی می کنیم برای بیرون از مستطیل بهترین انتخاب را داشته باشیم تا ابزار خوشحالی هواداران از هر نظر فراهم شود بقیه مسایل درون مستطیل سبز بر دوش کادر فنی است.

به تازگی از قول آجرلو اعلام شد باشگاه برای مربی خارجی هزینه نمی‌کند و دلارهای ایران را به جیب خارجی ها نمی ریزد. این در حالی است که استقلال بلافاصله با جدایی مرادمند و یزدانی از تیم تان سیلوا و سپس آمانوف را جذب کرد. قبول دارید این بحث ها تا حدی با هم مغایرت دارند؟ در این باره توضیح می دهید؟

آقای آجرلو همیشه منافع و مصالح باشگاه را برای این مجموعه بر هر چیزی مقدم می داند. بنابراین همیشه دنبال بهترین ها برای استقلال است. همانطور که گفتید ما داسیلوا برزیلی را آوردیم تا مشکل خط دفاعی برطرف شود چون لازم بود. دیگر بازیکنان خارجی این فصل استقلال هم همگی خوب بودند و البته به لحاظ مالی تمام درخواست هایشان را هم مرتفع کردیم. من از هواداران میخواهم صبور باشند تا سرمربی با درایت کامل انتخاب شود. با بهترین اندیشه و بررسی دقیق. ما می دانیم تیم مان قهرمان شده اما باید در چند نقطه حتماً تیم را به نحو احسن تقویت کنیم تا با همیّت و وحدت بین ما و هواداران این مثلث حفظ شده و دوباره به سمت قهرمانی حرکت کند.

لطفاً واضح تر بگویید که آیا استقلال مشکلی برای هزینه ارزی جهت جذب مربی خارجی دارد یا نه؟

همانطور که گفتم ما سعی می کنیم بهترین اتفاق برای استقلال رقم بخورد. پس هوادار به ما اعتماد کند.

جذب چند مهره از سوی باشگاه پرسپولیس این ذهنیت را برای هوادار استقلال ایجاد کرده که این تیم در نقل و انتقالات از رقیبش عقب افتاده است. چه صحبتی در این زمینه برای اطمینان خاطر طرفداران استقلال دارید؟

اولاً ما به هیچ عنوان عقب نیستیم. من شخصاً فوتبالیست بودم و در این ورزش کار کرده ام. نمی خواهم به کسی هم جسارت کنم ولی وقتی بازیکنی به جایی می رود و بعد برمی گردد، این موضوع در محافل فوتبالی اصلاً خوب نیست. استقلال درون دروازه بهترین گلر لیگ برتر را دارد. ما بهترین خط دفاع و خط هافبک را داریم و با کمترین گل خورده لیگ را به پایان رساندیم و دقیقا نقاط ضعف تیم مان را می‌دانیم و سعی خواهیم کرد که آنها را مرتفع کنیم. استقلال با این که در خط دفاعی اش آسیب دید… .

…منظورتان جدایی سیاوش و مرادمند است؟

بله! با اینکه آسیب دیدیم ولی توانستیم با کمترین گل خورده تیم را در صدر جدول نگه داریم و قهرمان شویم. پس نیاز چندانی به جذب بازیکن نداریم. هواداران لطفاً به اسم ها نگاه نکنند. ما امروز یک تیم هستیم و نام های بزرگی را در جمع نفرات مان داریم که به لحاظ کار تکنیکی و تاکتیکی با هم تلفیق شده‌اند و برای همه رقبا دردسر سازند. فقط به حمایت هواداران نیاز داریم و بس. ما هم به سهم خودمان در حال هدایت استقلال به بهترین سمت و سو هستیم تا با این هوادار همچنان استقلال را سربلند نگه داریم.

حرف پایانی؟

اعضای هیئت مدیره و شخص آقای آجرلو در این مدت شب و روز ندارند تا سربلندی هواداران را رقم بزنند. اگر می بینید حرفی نمی زنیم به همین علت است. این چند کلام صحبت با هواداران هم برای این بود که این عزیزان از ما ناراحت نباشند و خیالشان راحت باشد که ما شب و روز به فکر آنها و استقلال هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید