232893

استقلال به سپاهان ببازد هم قهرمان می‌شود/ تیم فرهاد باید فکر کند هم امتیاز پرسپولیس است/ غرور بی‌جا یک جام را از استقلال گرفت

دنیای معدن- پیشکسوت استقلال گفت: شاگردان فرهاد مجیدی از همین هفته تا وقتی قهرمان نشده‌اند باید ۶ امتیاز اختلافشان با پرسپولیس را فراموش کنند تا دچار غرور نشوند.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا اکبرپور، هافبک هجومی اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار استقلال در اصفهان مقابل تیم سپاهان و اتفاقات هفته پایانی فصل اول لیگ برتر که خودش هم از اعضای همان تیم استقلال بود اظهاراتی را مطرح کرد.

شکست یا پیروزی استقلال در دیدار مقابل سپاهان چه تاثیری در عملکرد این تیم خواهد داشت؟

فکر می‌کنم استقلال با پیروزی مقابل سپاهان ۹۰% راه قهرمانی را طی می‌کند. چون بعد از آن، تیم با روحیه زیادی پنج مسابقه آخر را برگزار خواهد کرد. فارغ از نتایج دیگر تیم‌ها برد مقابل سپاهان باعث ‌میشود ۶ امتیاز فاصله این تیم با پرسپولیس حفظ شود. گرچه شاید پرسپولیس همین هفته امتیاز از دست بده.

اگر ببازد چه وضعیتی برای استقلال به وجود می‌آید؟

امیدوارم که این اتفاق نیافتد ولی به هر حال کادر فنی استقلال باید همه شرایط را در نظر بگیرند تا آمادگی پذیرش هر اتفاقی را داشته باشند. اما استقلال می‌داند که این بازی برایش خیلی مهم است و نباید ببازد ولی حتی با شکست مقابل سپاهان و پیروزی پرسپولیس مقابل پیکان، بازهم استقلال ۳ امتیاز از رقیبش جلوتر است و می‌تواند بدون اعتنا به این باخت برود و قهرمان شود. در واقع همه چیز دست خودش است. باید قید اما و اگر را بزند.

شما از اعضای تیمی بودید که در فصل اول لیگ برتر و در هفته پایانی با شکست مقابل ملوان بندر انزلی قهرمانی را به پرسپولیس دادید. از آن بازی چه خاطره ای دارید؟

با آن تیم استقلال اگر صد بار مقابل ملوان بازی می‌کردیم به این تیم نمی‌باختیم و فقط در آن روز که غرور بی جا سر تا پای ما و کادر فنی تیم را گرفته بود باختیم.

مربی استقلال منصور پورحیدری بود؟

بله! مرحوم پورحیدری سرمربی مان بود. به نوعی همه ما خودمان را قهرمان می‌دانستیم و منتظر بودیم بازی تمام شود تا جشن بگیریم. چون با یک مساوی هم قهرمان می‌شدیم .اصلا انتظار چیزی جز برد را نداشتیم. حتی دو روز زودتر به انزلی رفتیم و همه در حال و هوای قهرمانی بودیم. وقتی سوت بازی به صدا درآمد حریف را دست کم گرفتیم اما زمین هم خیلی خراب بود.

ولی معمولاً در آن سال‌ها همه زمین‌های فوتبال ایران به ویژه در اواخر فصل، کیفیت لازم را نداشت. این طور نیست؟

بله! زمین‎ها خراب بودند اما آن زمین شکل عجیب و غریبی داشت. چون روی گِل بازی کرده بودند و باران هم نباریده بود، گِل‌ها به همان شکل خشک شده بود و می‌شد جای پای بازیکنان قبلی را روی زمین دید. خیلی افتضاح بود! من خودم یک صدم بازی‌ام را نتوانستم انجام بدهم ولی بازیکنان ملوان به آن شرایط عادت داشتند و نتیجه شان را گرفتند و ما باختیم. هیچ وقت آن شکست تلخ را از یاد نمی‌برم. بدترین باخت همه دوران فوتبالم همان مسابقه بود. حتی بدتر از فینال آسیا مقابل جوبیلو ایواتا.

با این تجربه تلخ، چه صحبتی با بازیکنان و مربیان امروز استقلال دارید؟

اعضای تیم استقلال اصلاً نباید شش امتیاز فاصله شان با پرسپولیس را در نظر بگیرند. اصلاً فکر کنند امتیازها برابر است. باید تصور کنند اگر یک امتیاز از دست بدهند قهرمانی از دست می‌رود. اگر به فکر ۶ امتیاز باشند و حس بی تفاوتی پیدا کنند کارشان سخت می‌شود. مثل آن دربی معروف که استقلال دو گل جلو بود ولی در لحظات آخر سه گل خورد و به پرسپولیس باخت. اصلاً نباید تا وقتی قهرمانی اش مسجل نشده، دست از تلاش بکشد.

سپاهان را چطور تیمی دیده‌اید؟

تیم نویدکیا نشان داده که در خط دفاعی ضعف دارد اما به همان اندازه در خط جلو قدرتمند و خطرناک است. اما استقلال هم خط دفاعی خوبی دارد و تا به اینجای فصل هم نباخته. قطعاً در اصفهان هم همین وضعیت را خواهد داشت. به نظرم بازیکنان استقلال باید باهوش باشند و نگذارند تیم سپاهان به محوطه جریمه وارد شود. در آن صورت می‌توانند روی ضدحملات به خواسته شان برسند.

 

دیدگاهتان را بنویسید