232576

سلطانی‌فر خیلی پرسپولیسی بود!

دنیای معدن- مدیرعامل پیشین استقلال از فرهاد مجیدی خواست تا بدون توجه به حواشی کارش را در استقلال به سوی قهرمانی پیش ببرد.

به گزارش دنیای معدن، مدیرعامل سابق استقلالرویداد۲۴علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل پیشین استقلال که همواره مصاحبه‌های جالب‌توجهی را انجام می‌دهد، در گفت‌وگویی واکنشی به آخرین وضعیت آبی‌پوشان در جدول رده‌بندی لیگ و شانس قهرمانی شاگردان فرهاد مجیدی داشت.

مشروح صحبت‌های فتح‌الله‌زاده را در ادامه می‌خوانید:

این تیم ۹۹ درصد قهرمان لیگ خواهد شد

شرایط استقلال خیلی خوب است و به نظر من، فرهاد مجیدی تیم منسجم و یکدلی درست کرده و متاسفانه خیلی‌ها به این جوان دارند حسودی می‌کنند اما اینجا از موقعیت استفاده می‌کنم و به او پیغام می‌دهم که اصلاً به حاشیه‌ها توجه نکند و خودش را به حاشیه‌ها نبرد چرا که یک لحظه غفلت می‌تواند او را به حاشیه ببرد. کار خودش را انجام بدهد چون همه‌ی استقلالی‌ها پشت او هستند و از مجیدی و تیم و کادرمدیریتی حمایت می‌کنند. من انشالله ۹۹ درصد احتمال می‌دهم بعد از ۹ سال امسال بتوانیم جشن قهرمانی بگیریم.

بیشترین ضربه را استقلال از بی‌ثباتی در مدیریتش خورد

آخرین قهرمانی استقلال در دوره‌ی من بود، در آن سال هم جام را فرهاد مجیدی در کنار من ایستاده بود و جام را بالای سرش برد؛ بعد از آن قهرمانی، آدم‌های دلسوز استقلالی نیامدند در این تیم و عده‌ای آمدند از این فضا برای خودشان اسم و رسمی پیدا کنند و بروند. آن‌ها استقلالی خالص نبودند، این‌طور نیست که هیچکس استقلالی نبود اما خیلی از آن‌ها استقلالی نبودند و بیشتر این تعدد مدیریت به تیم ضربه زد. اصلی‌ترین ضربه را هم این مسئله به تیم زد، ما هر سال یک مدیر داشتیم و ثبات مدیریتی نداشتیم و این مسئله به تیم لطمه زد.

عضو کادر مدیریتی دو تیم شدم و آن‌ها به لیگ برتر آمدند

همه‌ی آن دوستانی که در تیم‌های دیگر هستند می‌دانند، می‌شود گفت که من از همه‌ی تیم‌های لیگ برتری در سال‌های متعدد پیشنهاد داشتم که یا رئیس هیات‌مدیره شوم و یا مدیرعامل، دو بار من دو تیم را چون دسته اول بودند رفتم و عضو هیات‌مدیره شدم، الحمدالله هر دو تیم هم سال بعد از آن‌که من در آنجا حضور یافتم توانستند به لیگ برتر برسند؛ یک تیم نساجی بود و دیگری هم تراکتور. این دو تیم زمانی‌که لیگ یک بودند من عضو هیات‌مدیره‌شان شدم که بیاریم بالا و الحمدالله همان سال هم به لیگ برتر آمدند.

مدیرعامل هیچ تیمی به جز استقلال نشدم و نمی‌شوم مگر ...

برای لیگ برتر به احترام استقلال من هیچ تیمی را مدیریت آن را نپذیرفتم، چون من اصلا نمی‌توانم تصور کنم که یک روزی در تیمی باشم که در مقابل من بخواهد استقلال به میدان برود؛ اصلا نمی‌توانم این مسئله را باور کنم و به همین علت هم همیشه از دوستان عذرخواهی کرده‌ام و تا الان هم به هیچ تیمی نرفته‌ام و انشالله تا زمانی هم که زنده هستم نمی‌روم مگر این‌که تیم خصوصی خودم روزی درست کنم که آن‌هم حتما پیراهن آبی داشته باشد اما هیچ‌وقت مدیرعاملی تیمی جز استقلال را نپذیرفته‌ام و انشالله نخواهم پذیرفت.

بعد از قهرمانی لیگ، جلسات با مدیران باشگاه را دنبال می‌کنیم

ما دیدیم که ریتم باشگاه و استقلال‌مان به سوی پیروزی و قهرمانی است، احساس کردیم که شاید هر کاری انجام بدهیم، در این مسیر تلنگری به تیم بزند و تیم را از این مسیر موفقیت خارج کند و به همین علت احتیاط کردیم؛ انشالله بعد از قهرمانی دوباره جلسات را پیگیری می‌کنیم.

به بلوغ لازم برای استفاده از مدیرفنی نرسیده‌ایم

متاسفانه هنوز به بلوغ فنی لازم نرسیدیم، یعنی کسانی که مدیرفنی می‌شدند چون سیستم را درست اجرا نمی‌کردیم، اختلاف به وجود می‌آمد و به تیم لطمه می‌زد و به همین دلیل است که دیگر کمیته فنی را نمی‌زدند؛ روش صحیح این است که اگر ما می‌خواهیم کمیته فنی بگذاریم، بایستی اجازه بدهیم کمیته فنی سرمربی را انتخاب کند تا بتوانند با هم کار کنند، چون مدیرعامل سرمربی را انتخاب می‌کند و مدیرفنی همواره می‌خواهد نقاط ضعف را بگیرد، تقریباً همکاری‌اش را با سرمربی کمتر می‌کند و من تجربه‌ی این موضوع را دارم و به تیم لطمه وارد می‌شد. چون نتوانستیم باهم دیگر این دو سمت را هماهنگ کنیم، کار خوب در نیامده و خیلی از مدیران می‌ترسند که این اتفاق هم بیفتد و به کارشان لطمه وارد شود و برای همین مسئله مدیرفنی و کمیته فنی انتخاب نمی‌کنند.

سلطانی‌فر با غلظت زیادی پرسپولیسی بود

من با همه‌ی مدیران و وزرایی که کار کردم، پرسپولیس بودند؛ مثلا آقای سعیدلو عضو هیات‌مدیره پرسپولیس بودند اما من با او کار کردم. آقای علی‌آبادی هم بودند که من با ایشان کار کردم، اغلب پرسپولیسی بودند. در زمان آقای سلطانی‌فر غلظت آن بیشتر شد و ایشان خیلی پرسپولیسی بودند و متاسفانه این مسئله تاثیرگذار بود. این موضوع گذشته اما در سطح وزیر اینقدر داغ بودن شاید خوب نباشد، بالاخره کسی وقتی وزیر می‌شود، وزیر هر دو تیم است و باید به هر دو تیم نگاه متعادل داشته باشد.

بیشتر بخوانید: رادوشویچ دیگر قابل مذاکره نیست!

فرهاد را ببینید چقدر در این دو سال شکسته شده است

بله من جوان‌تر شده‌ام؛ کار در باشگاه استقلال خیلی سنگین است. شما همین فرهادمان (مجیدی) را ببینید و با دو سال پیش مقایسه‌اش کنید، چقدر او شکسته شده است؟ واقعا فشار است، وقتی فشار برداشته شود، آدم ذره‌ای جوان‌تر می‌شود. (باخنده)

انشالله جشن صعود از مرحله‌ی گروهی جام جهانی را در کل کشور بگیریم

من خیلی امید دارم که بتوانیم از این مرحله عبور کنیم اما بدان نیست که ما در گروه ساده‌ای افتاده‌ایم، هر تیمی که می‌تواند به جام جهانی راه پیدا کند، حتما تیم قدرتمندی است؛ شما ببینید که تیم‌هایی مثل ایتالیا نمی‌توانند به جام جهانی بیایند و حذف می‌شوند، بنابراین تمامی تیم‌هایی که در جام جهانی هستند قوی بوده هستند. این دوره نسبت به دوره‌های پیش، ضریب احتمال صعودمان بیشتر است و امیدوارم که با توجه به بازیکنان خوبی که در اروپا الان داریم و یک تیم کاملاً اروپایی را می‌شود گفت که در اختیارمان است و تلاش مدیریت فدراسیون فوتبال و سرمربی محترم تیم، برای اولین جشن عبور از مرحله‌ی اول را در تمام کشور بگیریم.

استقلالی‌ها در اصفهان تیمشان را تنها نگذارند

من از هواداران‌مان در اصفهان تقاضا می‌کنم که استقلال را در آنجا تنها نگذارند و بیایند و از تیم حمایت کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید