232854

چنگیز: باید در جام‌جهانی چهره‌ای زیبا و اخلاقی از فوتبال ایران ارائه دهیم/ سپاهان به راحتی به استقلال امتیاز نمی‌دهد

دنیای معدن- پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: فوتبال نمایش زیبایی است و باید در جام‌جهانی یک چهره زیبا و با کلاس از منظر اخلاقی، شخصیتی و فوتبالی نشان دهیم.

به گزارش دنیای معدن، عبدالعلی چنگیز درباره ارزیابی‌اش از قرعه تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی، اظهار داشت: در جام‌جهانی باید به تمام تیم‌ها احترام گذاشت و باید با دید حرفه‌ای به تیم‌ها نگاه کنیم. اگر قرار است واقعاً وارد فضای حرفه‌ای فوتبال جهان شویم باید دیدگاه خودمان را تغییر دهیم. هنگامی که قرار است راحت و بدون هزینه با تیم‌های برتر جهان رو به رو شویم، بهترین فرصت است تا به دور از تمام حواشی هنرنمایی خودمان را به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: فوتبال نمایش زیبایی است. باید در جام‌جهانی یک چهره زیبا و با کلاس از منظر اخلاقی، شخصیتی و فوتبالی نشان دهیم. امیدوارم این مسئله را بتوانیم به خوبی عملیاتی کنیم. به نظرم تمام تیم‌ها قابل احترام هستند که وارد این رویداد شده‌اند، زیرا در این مدت سختی‌های زیادی کشیده‌اند و راه طولانی هم پشت سر گذاشته‌اند تا به این مرحله برسند. به همین دلیل تمام ۳۲ تیم حاضر آمده‌اند تا شانس خودشان را امتحان کنند.

*لژیونر‌ها نقش‌آفرین اصلی تیم ملی در قطر خواهند بود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: هر بازی برای ما می‌تواند یک دیدگاه ایده‌آل به همراه داشته باشد. ان‌شاءالله نتایج خوبی کسب کنیم و پیش از شروع مسابقات، اصلاً به اینکه آیا شانس برای صعود از گروه داریم یا نداریم نکنیم و تنها برنامه ما این باشد نمایش زیبایی از فوتبال ایران ارائه دهیم.

چنگیز با اشاره به اینکه لژیونر‌ها نقش‌آفرین اصلی تیم ملی در جام جهانی خواهند بود، گفت: تمام بازیکنانی که خارج از ایران بازی می‌کنند باید حرفه‌ای فکر کنند و دائما تمام برنامه‌های آن‌ها در ارتباط با این باشد تا بدنی ایده‌آلی داشته و از لحاظ روحی و روانی هم در بهترین وضعیت باشند. بچه‌های لژیونر نقش بزرگی در بدنه تیم ملی ایفا می‌کنند و همین موضوع به آن‌ها کمک می‌کند تا تأثیر ایده‌آلی روی سایر بازیکنان داشته باشند. باید به برخی بازیکنان تبریک گفت، زیرا در تیم‌های اروپایی شاغل هستند و این یکی از وجه اشتراکات موثر تیم ملی است که در آینده فوتبال قوی‌تری از تیم ملی شاهد باشیم.

*استقلال باید از ضعف دفاعی سپاهان نهایت استفاده را ببرد

وی در مورد دیدار استقلال مقابل سپاهان گفت: دیدار این دو تیم همیشه جذاب بوده است. البته سپاهان به تازگی از لیگ قهرمانان آسیا بازگشته و در شرایط مسابقه‌ای قرار دارد هر چند از دور این مسابقات حذف شدند، اما هر چه است در شرایط بازی قرار دارد. مطمئنم به راحتی مقابل استقلال امتیاز از دست نخواهند داد. سپاهان تیمی است که در فاز هجومی بازیکنانی در اختیار دارد که زهردار هستند، اما در خط دفاعی دچار مشکل هستند و باید بازیکنان استقلال از این اتفاق به سود خود نهایت استفاده را ببرند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: به نظرم سپاهان با وجود میزبانی انگیزه‌های بالایی دارد تا استقلال را در خانه شکست دهد. کادرفنی استقلال هم باید با یک آنالیز قوی نقاط ضعف حریف را شناسایی کرده تا بتواند با پیروزی در این دیدار یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شوند. اکنون لیگ به حساس‌ترین روز‌های خود رسیده است و برای تیم‌هایی که در کورس قهرمانی یا بقا هستند تک تک امتیازات با اهمیت است. شاید اگر امتیازی از دست برود جبران ناپذیر شود؛ لذا استقلال هم باید بیشتر از گذشته حواسش به امتیازات باشد و بدانند هنوز هیچ چیزی تمام نشده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید