232596

عربشاهی: بازیکنان بی‌کیفیت توسط دلال‌ها به تیم‌ها قالب می‌شوند/ انتشار لیست مازاد باعث تفرقه در پرسپولیس شده

دنیای معدن- پیشکسوت فوتبال ایران گفت: متاسفانه دلالان هر طور دوست دارند زیر پای مدیران و مربیان می‌نشینند و بازیکنی که ارزش بالایی ندارد را خیلی راحت و چند برابر قیمت اصلی‌ به تیمی قالب می‌کنند.

به گزارش دنیای معدن، ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با میزان، درباره دریافت وام ۱۰ میلیارد تومانی باشگاه پرسپولیس از فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: در اینجا اتفاق مهمی رخ داده است و اینکه چرا باید باشگاه پرسپولیس چنین قراداد سنگینی با فدراسیون فوتبال منعقد کند؟ این‌نشان‌دهنده ضعف مدیران نابلد است که از روی احساس با بازیکنان بی‌کیفیت قرارداد‌های کلان و سنگین بسته‌اند. این قرارداد‌ها باعث آسیب رساندن به مجموعه باشگاه پرسپولیس شده است.

وی با اشاره به اینکه دو تیم بزرگ ایران برای خیلی از بازیکنان باید سکوی پرتاب باشد، عنوان کرد: بازیکنانی که عاشق پرسپولیس و استقلال هستند نباید قرارداد‌های سنگین و دور از ذهن با این دو باشگاه امضا کنند. باید آرزوی هر بازیکنی این باشد تا روزی در دو تیم بزرگ پایتخت بازی کند و سپس به تیم ملی راه پیدا کند و یا لژیونر شود.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه به راحتی بازیکنان بی‌کیفیت توسط دلالان وارد تیم‌ها می‌شوند، گفت: چرا باید مدیرعامل زیر بار قرارداد سنگین با بازیکنی که تا دو سال پیش آنقدر ارزش نداشته، برود؟ متاسفانه دلالان هر طور دوست دارند زیر پای مدیران و مربیان می‌نشینند و بازیکنی که ارزش بالایی ندارد را خیلی راحت و چند برابر قیمت اصلی‌شان به تیم‎‌ها قالب می‌کنند. بعد از اینکه بازیکن بی‌کیفیت از تیم رفت، باشگاه باید فکری به پرداخت قرارداد آن بازیکن کند. متاسفانه باعث تمام بدهی‌هایی که دو باشگاه پایتخت دارند، مدیرانی هستند که آشنایی چندانی به بحث مدیریت ندارند.

وی اضافه کرد: به نظرم مهدی رسول‌پناه تنها مدیرعاملی بود که منکر بستن قرارداد‌های سنگین شد و زیر بار ننگین قالب نکردن بازیکنان بی‌کیفیت به تیم فوتبال پرسپولیس نشد؛ چرا که می‌دانست در آینده می‌تواند مشکلات فراوانی برای باشگاه ایجاد کند. در ضمن برخی بازیکنان با آپشن و سایر موارد مبالغ قراردادشان را افزایش می‌دهند و تنها باعث بروز این مسئله دلالانی هستند که متاسفانه مربیان ما هم چشم‌گوش بسته بدون توجه به این موارد تنها سعی داشتند تا هرطور شده این بازیکنان را جذب کنند.

عربشاهی با اشاره به اینکه نکته قابل توجه و جدیدی در انتهای فصل لیگ برتر برای پرسپولیس رخ داده است، خاطرنشان کرد: قبل از پایان فصل جاری و ۶ بازی مانده از مسابقات لیگ برتر، تیمی که ۴۰-۵۰ میلیون هوادار دارد و تصمیم برای کسب ششمین جام متوالی خود گرفته، متاسفانه لیست مازادی که کادرفنی در اختیار مدیریت باشگاه گذاشته به گوش بازیکنان رسیده و همین امر باعث تفرقه در ترکیب شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید