232838

AFC به استقلال و پرسپولیس ظلم می کند/ خاطره تلخم با پیراهن آبی را هرگز فراموش نمی کنم/ سپاهان ریسکی بازی می کند و استرس استقلال را ندارد

دنیای معدن- فراز فاطمی، مهاجم اسبق تیم استقلال که سابقه همراهی این تیم در اولین دوره لیگ برتر را در کارنامه فوتبالی اش دارد پیرامون تغییرات به وجود آمده در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، بازی پیش روی استقلال مقابل سپاهان و احتمال از دست رفتن قهرمانی اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش دنیای معدن، درباره تغییرات برنامه لیگ قهرمانان آسیا و وقفه ۱۰ ماهه تا بازی بعدی فولاد خوزستان نظری دارید؟

واقعاً این موضوع شوکه کننده است و این را تازه شنیده‌ام. باعث تعجب است که چرا چنین برنامه‌ای تنظیم شده! ۱۰ ماه فاصله بین دو مسابقه قطعاً به فولاد لطمه می زند. ممکن است تا آن زمان اتفاقات زیادی برای این تیم بیافتد و از این شرایط خوبش دور شود. البته امیدواریم شرایط برایش بهتر شود.

می‌دانید با این شرایط اگر استقلال در لیگ امسال قهرمان نمی تواند در لیگ قهرمانان بعدی حضور پیدا کند؟ چون قرار است بازی های دوره بعدی شهریور ۱۴۰۲ انجام بشود؟

این هم یک خبر شوکه کننده دیگر است. امسال به احتمال زیاد تیم های استقلال و پرسپولیس سهمیه آسیایی میگیرند ولی تا شروع دوره بعدی مسابقات دوره بیست و دوم لیگ برتر هم برگزار می شود. در این صورت در حق تیم هایی که امسال زحمت کشیدند و قهرمان و نایب قهرمان  میشوند اجحاف می‌شود. در حق تیم خوبی مثل نساجی مازندران که طرفدارانش دوست دارند این تیم را در رقابت‌های آسیایی ببینند اجحاف می‌شود.

تاکنون به چنین وضعیتی در فوتبال برخورد کرده بودید؟

خیر! متاسفانه برخی اتفاقات در فوتبال آسیا رخ می دهد که باعث می شود سطح فوتبال این قاره نسبت به دیگر قاره ها همچنان عقب بماند. مسئولان AFC باید بگویند بر چه اساسی چنین برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به خاطر دارید که پیش از این اعلام شد از این پس فدراسیونها خودشان نماینده شان را برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کنند؟ به نظر شما برای دوره بعدی ممکن است فدراسیون بین سهمیه داران فصل بیست و یکم و بیست و دوم خودش نمایندگان ایران را به AFC معرفی کند؟

این غیر قابل تصور است! AFC باید برای چنین تصمیمی لااقل سه تا پنج سال به فدراسیون ها فرصت می داد. با اجرای چنین برنامه ای حق همه تیم‌ها ضایع می‌شود. باشگاه‌ها تلاش می‌کنند قهرمان لیگ شوند تا به رقابت‌های بین‌المللی برسند ولی در این صورت باز هم اتفاقات امسال برای استقلال و پرسپولیس تکرار می شود. چند ماه پیش این دو تیم را به خاطر مجوز حرفه ای به آسیا راه ندادند، حالا و در شرایطی که احتمالا هر دو تیم برای فصل آینده سهمیه می گیرند بازهم مسابقات برگزار نمی شود. این ظلم در حق طرفداران استقلال و پرسپولیس است.

فدراسیون فوتبال ایران در این باره چه وظیفه ای دارد؟

باید با پیشنهادات خوبشان به AFC راهکار بدهند. آقای ماجدی از افراد شناخته شده در AFC است و با ارتباطاتی که دارد می‌تواند پیشنهاداتش را از طریق ایمیل یا هر وسیله دیگری به AFC منتقل کند.

دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

به نظرم بازی جذاب و زیبایی رقم خواهد خورد. سپاهان از لیگ قهرمانان آسیا ناموفق به ایران برگشته و با توجه به فاصله امتیازی اش با تیم‌های اول و دوم جدول، می تواند خیلی ریسک پذیرتر بازی کند و استرس استقلال را ندارد.

وضعیت تیم اصفهانی را چطور ارزیابی می کنید؟

با فوتبالی که از سپاهان سراغ دارم آنها قطعاً با شیوه هجومی به میدان خواهند آمد. در نقطه مقابل استقلال هم نشان داده که یک تیم رو به جلو است و تقابل این دو سبک می‌تواند علاوه بر حساسیت، زیبایی بازی را هم بیشتر کند.

به نظر شما سپاهان پس از حذف از دیدارهای آسیایی شرایطش بهتر شده یا بدتر؟

سپاهان ۶ بازی بین‌المللی را پشت سرگذاشت. مسابقات برون مرزی به تیم و بازیکنانش شخصیت می دهد. از طرفی سرمربی بهتر از قبل از سطح فنی تیمش مطلع می شود. بنابراین فکر می‌کنم سپاهان با شرایط بهتری به لیگ برگردد. ولی باید دید استقلال در این تعطیلات از چه وضعیتی برخوردار بوده اما چون ۶ امتیاز از پرسپولیس بالاتر است قطعاً نمی‌خواهد جایگاهش را از دست بدهد.

پیشکسوتان پرسپولیسی با اشاره به اتفاقات فصل اول و هفتم لیگ برتر معتقدند فاصله ۶ امتیاز استقلال در بالای جدول ضامن قهرمانی این تیم نیست و پرسپولیس می تواند در شش بازی آینده استقلال را جا بگذارد. شما که خاطره تلخ نایب قهرمانی در روز آخر (فصل اول) لیگ برتر را دارید، چه صحبتی در این زمینه انجام می دهید؟

سال اول لیگ برتر ما از حدود هفته هفتم و هشتم تا روز آخر در صدر جدول بودیم و در طول فصل همه می‌گفتند که استقلال قهرمان است. روز آخر هم با یک تساوی در انزلی می توانستیم قهرمان شویم ولی آن روز، روز بد فوتبالی ما بود. آن مسابقه برای خود من خاطره بدی را رقم زد که هرگز آن را فراموش نمی کنم. متاسفانه یک بر صفر باختیم و قهرمانی را دادیم.

با این تجربه تلخ، چه توصیه ای به تیم استقلال دارید؟

از کادر فنی استقلال می خواهم که هیچ چیز را به اما و اگر نسپارند و از استقلال لیگ اول درس بگیرند. قهرمانی استقلال کاملا دست خودش است. حتی می تواند دو هفته مانده به پایان فصل قهرمانی‌اش را مسجل کند. فقط باید بدون استرس و با نظم خوب قبلی که در لیگ داشت بردهایش را تکرار کند و با هدف گذاری میانگین هر بازی دو امتیاز به راحتی قهرمان شود.

بدترین اتفاق برای این استقلال چیست؟

بدترین اتفاق این است که استقلالی‌ها خودشان را از پیش قهرمان بدانند. امیدوارم چنین ذهنیتی برای بچه های استقلال به وجود نیاید.

 

دیدگاهتان را بنویسید