232405

تغییر مهم استقلال برای بازی حساس

دنیای معدن- جعفر سلمانی یکی از بازیکنان تازه‌وارد تیم استقلال در فصل بیست‌ویکم است که خیلی زود در این تیم فیکس شده و مورد اعتماد فرهاد مجیدی قرار گرفت.​

به گزارش دنیای معدن؛ آخرین دیدار مستقیم تیم‌های استقلال و سپاهان به بازی هفته دهم دور رفت مسابقات لیگ برتر جاری برمی‌گردد. دیداری که استقلال در همان نیمه اول توانست با تک گل بازیکن خوزستانی خود با پیروزی به رختکن برود. جعفر سلمانی بازیکن ۲۵ ساله متولد شادگان که در ابتدای فصل جاری پس از جدایی از باشگاه پورتیموننزه پرتغال (که به تازگی با ۷ گل مغلوب تیم پورتور با حضور مهدی طارمی شد) به استقلال پیوست، تاکنون در ۲۴ بازی به مدت ۱۹۲۵ دقیقه برای استقلال به میدان رفته است. نکته جالب توجه درباره جعفر سلمانی این است که این بازیکن گلزن تیم استقلال به سپاهان در بازی رفت است که در دقیقه ۳۵ آن بازی یک گل سه امتیازی برای استقلال زد و بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید. جعفر سلمانی هافبک تهاجمی ۲۵ ساله تیم استقلال یکی از نفرات تاثیر گذار این تیم در فصل جاری لیگ برتر بوده که با توجه به فوتبال بدون حاشیه‌ای که در این تیم از خود به نمایش می‌گذارد کمتر به چشم آمده و دیده شده است.

از دیگر نکات بارز در رابطه با این بازیکن، حضورش در ۲۲ بازی در ترکیب اصلی این تیم است. او تنها در دو دیدار از روی نیمکت به ترکیب اصلی اضافه شده است که مشخص می‌کند یکی از بازیکنان مورد اعتماد کادر فنی به ویژه فرهاد مجیدی بوده است و حالا در نبود رافایل سیلوا بعید نیست با تغییر دوباره سیستم دفاعی استقلال از سه به چهار نفره سلمانی در پست دفاع چپ به میدان برود. جایی که اثرگذاری او قطعا کمتر خواهد شد. او همچنین در این فصل توانسته ۴ گل برای استقلال به ثمر برساند که سه گل او همراه با کسب امتیاز بوده است. جعفر سلمانی تک گل سه امتیازی استقلال مقابل تیم‌های هوادار، سپاهان و فجرسپاسی (در دیدار برگشت) را به ثمر رساند تا سه نتیجه یک بر صفر و کسب ۹ امتیاز با گل‌های او برای استقلال رقم بخورد. دیگر گل این بازیکن نیز در بازی با شهر خودرو مشهد در حالی به ثمر رسید که استقلال ۳ بر صفر این دیدار را با برد پشت سر گذاشت. سلمانی در دیدار مقابل نساجی مازندران نیز ۱۲۰ دقیقه در ترکیب استقلال تلاش کرد، اما هرگز نتوانست مانع شکست تیمش شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید