232591

خوشحالم دوباره به استقلال برگشتم/ بعید می‌دانم داوران با استقلال لج و لجبازی کنند

دنیای معدن- نسل فوتبال پوست انداخته و جوانترها این روزها پست می‌گیرند. دیگر از چهره‌های تکراری که هر سال تیم به دست می‌گرفتند خبری نیست، گواه این ادعا مربیانی است که روی نیمکت تیم‌های لیگ برتر نشستند. حضور فرهاد، نکونام، رحمتی، فکری، منصوریان و سیدعباسی روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری، نشان می‌دهد که فوتبال با نسل جدیدتر قرار است ادامه دهد، در این میان این پوست انداختن شامل تیم‌های پایه نیز می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، وقتی آرش برهانی رئیس آکادمی استقلال می‌شود؛ این انتظار را باید داشته باشیم که مربیانی مثل سیاوش اکبرپور، امین منوچهری و سبو شهبازیان هم مربی تیم‌های پایه استقلال شوند، این همان پوست اندختن نسل فوتبالی است. حالا استقلال با این چهره‌های جدید که یا به چهل سال نرسیده‌اند و یا اینکه تازه تولد چهل سالگی خود را جشن گرفته‌اند باید ادامه مسیر دهد و این امیدواری وجود دارد که با این نسل آکادمی استقلال سر و سامانی گرفته و آماده بازیکن‌سازی شود. سبو شهبازیان یکی از همان مربیانی است که به تازگی از آرش برهانی حکم مربیگری خود را گرفته و قرار است از روز دوشنبه از نوجوانان استقلال تست بگیرد. با شهبازیان مربی جوان تیم نوجوانان استقلال همکلام شدیم تا در خصوص تیم‌های پایه و همچنین شرایط تیم بزرگسال استقلال با او صحبت کنیم.

اینطور که گفته می‌شود آقای برهانی شما را به‌عنوان سرمربی تیم نوجوانان استقلال انتخاب کرده است، در این زمینه توضیح می‌دهید؟

من خوشحالم به خانه خودم که همانا استقلال است، برگشتم. این آرزوی هر استقلالی است که دوباره به خانه‌اش برگردد حالا که این افتخار نصیب من شده است آمده‌ام تا خدمت کنم و از این بابت خوشحالم.

شرایط تیم پایه‌های استقلال چطور است؟ چه زمانی قرار است کارتان را با تیم نوجوانان استقلال شروع کنید؟

قرار است از روز دوشنبه کار خودمان را شروع کنیم. قرار است یک هفته‌ای تست بگیریم تا در نهایت نفراتی را که می‌خواهیم انتخاب کنیم.

در گذشته انتقادات زیادی از فضای آکادمی استقلال می‌شد؛ هنوز همان فضا وجود دارد یا شرایط بهتر شده است؟

از زمانی که آقای آجورلو مدیریت استقلال را برعهده گرفته است به همه بخش‌ها سر و سامان بخشیده است. آرش هم از زمانی که رئیس آکادمی استقلال شد زحمت زیادی کشید تا مشکلات را برطرف کند.

قرار است با بازیکنان قرارداد ببندید؟ چون یکی از ایراداتی که به تیم‌های پایه استقلال گرفته می‌شد این بود که بازیکنان قراردادی با باشگاه ندارند!

اگر تست بگیریم بعد از انتخاب بازیکنان با آنها قرارداد هم می‌بندیم.

این روزها هواداران از حذف استقلال از جام حذفی ناراحت هستند و این ناراحتی باعث نگرانی‌شان برای لیگ برتر هم شده است!

هواداران همیشه دوست دارند استقلال برنده شود و همین مسأله کار کادر فنی استقلال را سخت کرده است. فرهاد فصل بسیار سختی را پشت سر گذاشته است اما استقلال مقابل نساجی خیلی خوب بازی کرد و در فوتبال این اتفاقات طبیعی است. مهم این است که بازیکنان استقلال باخت جام حذفی را فراموش کرده و تمام ذهن خود را متمرکز لیگ برتر بکنند. هفته‌های پایانی هفته‌هایی سخت و نفسگیر است و برخی هم کارشکنی خواهند کرد. فرهاد خودش به همه مشکلات واقف است. فرهاد باید به بازیکنان استقلال بفهماند که جام حذفی تمام شد و باید برای قهرمانی لیگ برتر تمام حواس خود را جمع کنند.

بعد از بازی با نساجی، فرهاد حرف‌هایی مطرح کرد که این روزها کمیته داوران را رودرروی استقلال قرار داده است؛ هواداران استقلال نگران هستند این جنگ و دعوا باعث شود که داوران علیه استقلال سوت بزنند!

من چه موقعی که بازی می‌کردم و چه الان که مربی هستم هیچ وقت از داوری صحبت نکردم اما بعید می‌دانم داوران با استقلال لج و لجبازی کنند ضمن اینکه تیمی که خودش خوب بازی کند و نتیجه بگیرد لزومی نیست نگران داوری باشد.

استقلال بازی با سپاهان را در پیش دارد. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تیم سپاهان تیم قلدر و قوی است و الان هم که در کوران مسابقات قرار دارد. خیلی‌ها می‌گویند آنها برای بازی با استقلال خسته هستند اما من می‌گویم به خاطر حضور در مسابقات آسیایی سرحال و آماده هستند و این کار را برای استقلال سخت می‌کند.

شاید بازیکنان جوان استقلال با این ذهنیت که شش امتیاز بیشتر دارند خیلی بازی‌ها را جدی نگیرند و در نهایت این مسأله به ضرر استقلال تمام شود!

به نکته خیلی خوبی اشاره کردید. این نگرانی وجود دارد و در این زمان حساس وظیفه بزرگترهای تیم است که بازیکنان جوان را توجیه کنند. شش امتیاز حاشیه امنیت خوبی نیست که بخواهند به پشتوانه آن امتیاز از دست دهند؛ استقلالی‌ها نباید فریب این شش امتیاز بیشتر را بخورند. باید آن قدر فاصله را زیاد کنند که در روزهای پایانی بدون نگرانی به مصاف حریفان بروند.

در فصل جاری استقلال عنوان بهترین خط دفاع لیگ را از آن خود کرده است، خیلی‌ها این موفقیت را به حضور آقای پین ربط می‌دهند، نظر شما در این خصوص چیست؟

سیستمی که استقلال در زمین اجرا می‌کند باعث شده تا بهترین خط دفاع را در لیگ داشته باشیم. چه زمانی که مردامند و یزدانی بودند و چه زمانی که عارف غلامی و داسیلوا به تیم اضافه شدند. آقای پین هم کمک کرده‌اند که ساختار دفاعی خوبی داشته باشیم اما این حاصل تلاش همه تیم است. تیمی که قهرمان می‌شود باید کم گل بخورد و زیاد گل بزند. اینها از عوامل قهرمانی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید