232046

پیشکسوت پرسپولیس از خجالت حمید مطهری درآمد!

دنیای معدن- بهزاد داداش زاده در خصوص حذف پرسپولیس مقابل آلومینیوم صحبت کرد.

به گزارش «دنیای معدن»- بهزاد داداش زاده، پیشکسوت فوتبال ایران که در هر دو تیم پرسپولیس و استقلال توپ زده است در گفتگو با خبرورزشی، درباره مسابقه جام حذفی در مرحله یک چهارم نهایی بین پرسپولیس و آلومینیوم اراک و حذف تیم تهرانی اظهاراتی را مطرح کرد:

انتظار حذف پرسپولیس را داشتید؟

این انتظار را داشتم که پرسپولیس یک بازی سخت را در پیش داشته باشد ولی انتظار حذفش را نداشتم.

به نظر شما علت حذف پرسپولیس چه بود؟

من از ابتدای فصل گفتم که این تیم سال سختی را در پیش دارد و برای کسب قهرمانی ششم، مشکلات زیادی پیش رویش خواهد بود. در ابتدای فصل اختلافات بین مدیرعامل و سرمربی شروع شد، بعد وزیر علیه تیم مصاحبه می‌کرد، هیئت مدیره به هم ریخت، بازیکن خوب نگرفتند، پنجره بسته شد و خیلی مسائل به تیم آسیب زد تا در لیگ نتواند آنچنان که باید و شاید نتیجه بگیرد و حالا هم که جام حذفی را از دست داد.

بازی به لحاظ فنی چطور بود؟

نمی‌توان خیلی در رابطه با بازی صحبت کرد. برخی دقایق پرسپولیس خوب بود و برخی دقایق خوب نبود. ولی در مجموع راضی‌کننده نیست. چون شکست خورد و حذف شد. در سال‌های گذشته پرسپولیس بد بازی می‌کرد ولی برنده می‌شد اما حالا جام حذفی را هم از دست دادیم.

نظرتان درباره بازیکنان تاجیکی پرسپولیس چیست؟

من نمی‌دانم سقف قراردادش چقدر است ولی معتقدم تیم‌های ایرانی یا نباید بازیکن خارجی بگیرند و یا اگر می‌گیرند آنقدر سطح بالا باشد که به درد پرسپولیس بخورد. من فکر می‌کنم بازیکنان رده امید پرسپولیس از وحدت هنانوف بهتر بودند.

 

تیمروف چطور بود؟

هر دوی آنها به هیچ دردی نمی‌خورند. ما در پرسپولیس خارجی‌های خیلی خوبی داشتیم. ایمون زاید در ۱۰ دقیقه توانست در دربی هتریک کند و اتفاقا من خودم همان سال به او ایراد می‌گرفتم ولی به طور کلی این بازیکنان در اندازه پرسپولیس نیستند.

صحبت‌هایی در رابطه با یحیی گل محمدی به گوش می‌رسد که شاید از پرسپولیس جدا شود. به نظر شما این اتفاق خوب است یانه؟

قطعاً خود او بهترین کسی است که می‌تواند در این باره پاسخگو باشد. یحیی همیشه شهامت داشته و حقایق را میگوید، ولی معتقدم یکسری واقعیت‌ها را هنوز به مردم نگفته است که باید آنها را با مردم در میان بگذارد. ما پیشکسوت‌ها خیلی چیزها را می‌دانیم و خیلی چیزها را نمی‌دانیم، یعنی باید یک بار همه چیز را بگوید تا درس عبرتی برای دیگران شود. چون او زحمت کشیده ولی تیم پرسپولیس به لحاظ روحی روانی مریض است.

از شدت ناراحتی هواداران پرسپولیس بابت این شکست خبر دارید؟

قطعاً! خود ما هم خیلی ناراحتیم. من معتقدم حتی استقلالی‌های منطقی هم از حذف پرسپولیس ناراحتند چون به هر حال امکان داشت یک دربی در مرحله فینال داشته باشیم که آن هم از دست رفت. فوتبال ایران بدون تعارف در این دو تیم خلاصه شده چون مثلاً در حال حاضر سپاهان و فولاد به آسیا رفته‌اند ولی آیا کسی غیر از طرفداران این دو تیم و یا مردم اصفهان و خوزستان دنبال نتیجه آنها هستند؟ ما برای آنها ارزش قائلیم چون بدون آنها لیگ معنا ندارد ولی خداوکیلی چه کسی دنبال نتایج این دو تیم است!

پرسپولیس حالا از اینجا به بعد باید چه تدابیری برای لیگ ببیند که بتواند قهرمان شود؟

قهرمانی که خیلی سخت شده ولی به نظرم آقای مطهری که لقب تئوریسین پرسپولیس را به دوش می‌کشد باید روش کار این تیم را عوض کند. کاملا مشخص است که همه تیم‌ها دست پرسپولیس را خوانده‌اند. اگر بخواهد با همین وضعیت در ادامه مسابقات لیگ شرکت کند سپاهان به پرسپولیس می‌رسد و حتی بخت کسب سهمیه آسیایی فصل بعد هم از دست می‌رود.

 

دیدگاهتان را بنویسید