231860

بررسی ۶ بازی باقیمانده مدعیان ؛ استقلال قهرمان می شود ؟!

دنیای معدن- تساوی مقابل پیکان تنها استقلال را از فرصت افزایش فاصله امتیازی با پرسپولیس محروم کرد، وگرنه آبی‌ها همچنان با اختلاف ۶ امتیاز با تیم دوم جدول (پرسپولیس) اقبال بیشتری برای رسیدن به قهرمانی فصل دارند.

به گزارش دنیای معدن، ۲ امتیازی که در بازی با پیکان از کف رفت در عین حال دلایل فنی را هم پشت خود دارد که فرهاد مجیدی باید در شش بازی باقی مانده به آن متوجه باشد و در راستای کاستن از اشتباهات تیمش اقداماتی کارساز انجام دهد. اینکه همه تقصیرات را متوجه داور بدانیم و اخراج داسیلوا را در نقص‌های تاکتیکی بزرگ جلوه دهیم، نادیده گرفتن حقایق است. واقعیت این است که استقلال در میدان بازی با پیکان در فاز دفاعی بسیار متزلزل بود و از ابتدای بازی بارها حریف را در موقعیت گلزنی قرار داد و تا آن زمان که داسیلوا نیز در ترکیب قرار داشت نیز فرصت‌هایی نصیب پیکان شد که نشان می‌داد فضای پشت مدافعان استقلال بسیار آسیب پذیر است. از طرفی هافبک‌های میانی نیز عملکرد درخشانی نداشتند و حردانی و سلمانی به‌عنوان بازیکنان کناری بیش از نیاز استقلال در فاز هجومی قرار داشتند.

شاید اگر پرسپولیس مقابل هوادار به برتری رسیده بود، می‌شد موقعیت کنونی استقلال را متزلزل نامید اما جدی‌ترین رقیب آبی‌ها نیز به لحاظ تاکتیکی عملکرد امیدوارکننده‌ای ندارد که تهدیدی بزرگ برای استقلال باشد. مضاف بر آن سرخ‌ها نیز باید در هفته بیست و پنجم مقابل همین پیکان قرار بگیرند و در ادامه لیگ دو بازی با ذوب‌آهن و سپاهان خواهند داشت که می‌شود این سه بازی را چالش آفرین دانست. شاید سه بازی هفته پایانی پرسپولیس مقابل تراکتور، شهرخودرو و فجر چندان چالش‌آفرین نباشد اما احتمال دارد سرخ‌ها در سه بازی نخست از شش بازی باقی مانده باز هم امتیاز از دست بدهند. در مقابل شاید بازی‌های استقلال تا پایان لیگ دشوارتر باشد. استقلال تیم‌های سپاهان، فولاد، آلومینیوم و حتی مس رفسنجان را به‌عنوان جدی‌ترین رقبای خود در شش بازی باقیمانده می‌بیند اما روند امتیازگیری استقلال در لیگ بیست و یکم نشان می‌دهد که در بدبینانه‌ترین حالت ممکن شاید آبی‌ها در چهار بازی دشوار باقی مانده نهایت چهار امتیاز از دست بدهند. حتی اگر امتیازهای از دست رفته استقلال را عدد ۶ تصور کنیم باز هم استقلال با تفاضل گل بهتر در قیاس با پرسپولیس به قهرمانی لیگ خواهد رسید.

در این میان سپاهان را هم باید در دایره مدعیان قرار داد. تیمی که با برتری خیره کننده مقابل نفت آبادان به رقابت آسیایی رفت. سپاهان اما بواسطه بازی‌های دشوار پیش رو اقبال آنچنانی برای رسیدن به قهرمانی نخواهد داشت. استقلال، پیکان، پرسپولیس، شهرخودرو، فولاد و آلومینیوم به ترتیب حریفان این تیم محسوب می‌شوند و باید از آن دسته اتفاقات نادر در تاریخ فوتبال رخ دهد که این تیم شش بازی باقی مانده را با پیروزی سپری کند و ۶۳ امتیازی شود. در این شرایط استقلال باید از ۱۸ امتیاز باقیمانده پیش روی خود ۷ امتیاز از دست بدهد تا شاید سپاهان به لطف تفاضل گل بهتر قهرمان لیگ شود که بعید است استقلال در چنین بحرانی گرفتار شود که از ۱۸ امتیاز باقیمانده فقط ۷ امتیاز به چنگ آورد.

خوشبینانه و بدبینانه استقلال شانس نخست قهرمانی در لیگ بیست و یکم است و اگر همه عوامل تأثیرگذار در ناکامی یک تیم اعم از اشتباهات داوری، محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها را هم که در نظر بگیریم استقلال تا رسیدن به حدنصاب امتیازی که موجب قهرمانی یک تیم می‌شود فاصله بعیدی ندارد. هرچند که برد مقابل پیکان می‌توانست دستیابی به این موقعیت را قطعی کند اما همین ۶ امتیاز برتری نسبت به پرسپولیس و ۱۱امتیاز اختلاف با سپاهان دست استقلال را باز می‌گذارد تا با فراغ بال در ادامه لیگ حاضر شود و جام بیست و یکم را به چنگ آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید